Kris Meeke se nechal slyšet, že ho nehoda v Rally de Portugal hluboce zasáhla. Podle jezdce to dokonce zatím nikdy horší nebylo. Severní Ir teď chce bezpodmínečně přijít na příčiny jeho letošních nehod.
Kris Meeke viní ze své nehody na RZ7 nevhodně napsaný rozpis. Jezdec Citroënu špatně odhadl nájezdovou rychlost do jedné ze zatáček a havaroval. To byla další rána v jeho první kompletní sezoně za tým Citroën. Přitom rok začal tak dobře, na Mote Carlu vybojoval třetí místo, ale v dalších třech soutěžích vždy havaroval (v Mexiku dokonce hned dvakrát).
"Ano, asi mě to srazilo nejníž, jak jsem kdy byl. Musím ale opět zvednou ruce. Moc se snažím využít této příležitosti - a to se mi momentálně nedaří. Potřebujeme velký restart a posunout se vpřed. Není to z nedostatku snahy. Snažím se opravdu moc a i přípravě dávám fakt hodně. Možná musím zkusit jinou cestu," říká jezdec.
Meeke připouští, že část problémů může způsobovat tlak, který na sebe sám vytváří. Jezdec chce ukázat rychlost, avšak zároveň dojíždět do cíle: "Pracoval jsem tvrdě pro tuto příležitost, za ta léta jsem tomu dal hodně. Jsem odhodlaný z ní ziskat maximum. Je těžké najít vhodnou rovnováhu."
Monte Carlo je zatím jediná povedená soutěž letošního roku
"Když se podíváte do historie, tak je spousta jezdců, kteří ve své první sezoně měli problémy s nalezením této rovnováhy. Musím si tím projít a snad se mi podaří dát všechno dohromady." Na Meekea teď čeká Rally Argentina, teprve druhá soutěž roku, kterou z minulosti zná: "Hned od začátku mi bylo jasné, že Švédsko, Mexiko a Portugalsko - soutěže, které jsem neznal - budou těžké.
Ukázalo se, že byly nesmírně obtížné. Od teď už jsem ale každou další rally alespoň jednou jel. Doufám, že mi tato znalost soutěží pomůže dostat se do dobrého rytmu."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.