Kris Meeke se nechal slyšet, že ho nehoda v Rally de Portugal hluboce zasáhla. Podle jezdce to dokonce zatím nikdy horší nebylo. Severní Ir teď chce bezpodmínečně přijít na příčiny jeho letošních nehod.
Kris Meeke viní ze své nehody na RZ7 nevhodně napsaný rozpis. Jezdec Citroënu špatně odhadl nájezdovou rychlost do jedné ze zatáček a havaroval. To byla další rána v jeho první kompletní sezoně za tým Citroën. Přitom rok začal tak dobře, na Mote Carlu vybojoval třetí místo, ale v dalších třech soutěžích vždy havaroval (v Mexiku dokonce hned dvakrát).
"Ano, asi mě to srazilo nejníž, jak jsem kdy byl. Musím ale opět zvednou ruce. Moc se snažím využít této příležitosti - a to se mi momentálně nedaří. Potřebujeme velký restart a posunout se vpřed. Není to z nedostatku snahy. Snažím se opravdu moc a i přípravě dávám fakt hodně. Možná musím zkusit jinou cestu," říká jezdec.
Meeke připouští, že část problémů může způsobovat tlak, který na sebe sám vytváří. Jezdec chce ukázat rychlost, avšak zároveň dojíždět do cíle: "Pracoval jsem tvrdě pro tuto příležitost, za ta léta jsem tomu dal hodně. Jsem odhodlaný z ní ziskat maximum. Je těžké najít vhodnou rovnováhu."
Monte Carlo je zatím jediná povedená soutěž letošního roku
"Když se podíváte do historie, tak je spousta jezdců, kteří ve své první sezoně měli problémy s nalezením této rovnováhy. Musím si tím projít a snad se mi podaří dát všechno dohromady." Na Meekea teď čeká Rally Argentina, teprve druhá soutěž roku, kterou z minulosti zná: "Hned od začátku mi bylo jasné, že Švédsko, Mexiko a Portugalsko - soutěže, které jsem neznal - budou těžké.
Ukázalo se, že byly nesmírně obtížné. Od teď už jsem ale každou další rally alespoň jednou jel. Doufám, že mi tato znalost soutěží pomůže dostat se do dobrého rytmu."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?