Ostberg: Ukázali jsme, že můžeme jet tempo těch nejlepších

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. března 2014 16:24
Sdílej:

Mads Ostberg v Mexické Rally předvedl velice slušné vystoupení, které trochu zkalil pouze jeho výpadek, nicméně před ním i po něm dokázal zajíždět špičkové časy.

Mads Ostberg si u Citroënu zvykl poměrně rychle. V Mexiku svou rychlostí dokázal, že po představení na švédském "sněhu" i na šotolině patří mezi špičku WRC. V pátek dopoledne soutěž dokonce vedl, pak se sice propadl na druhé místo, nicméně z pátku na sobotu přenocovával na druhé pozici na dostřel vedoucímu Sébastienu Ogierovi. Nicméně hned v první sobotní RZ chyboval a šel z trati. 

Při nehodě poškodil zavěšení a na přejezdu k další RZ musel vzdát. "Můj rozpis neseděl. Nebrzdil jsem dostatečně tvrdě, a tak jsem najel až moc rychle do zatáčky. Na výjezdu jsme pak trefili svah," říká Mads Ostberg. Po průjezdu cílem se se svým spolujezdcem, Jonasem Anderssonem, snažili problém opravit, což se jim ale nepodařilo. 

Vloni hájili Mads Ostberg i Thierry Neuville barvy M-Sportu, letos oba dva tým změnili

V neděli se ale díky pravidlům Rally2 mohl do soutěže vrátit a začal opět vystrkovat drápky. Na nejdelší zkoušce soutěže Guanajuatito měřící takřka 56 km zajel nejrychlejší čas. Celkem v Mexiku vyhrál Ogier pět měřených úseků a v cíli mu patřila devátá příčka. "Z této rally si toho můžeme odnést hodně pozitivního. Každopádně jsme byli dostatečně rychlí a ukázali jsme, že můžeme jet tempo těch nejlepších posádek. Poslední etapa nám dala možnost připravit se na nadcházející soutěže."

"Když si odmyslím tu nepovedenou zatáčku, tak to byla dobrá rally. Jsem rád, že jsem rally mohl zakončit s několika nejrychlejšími časy a jsem přesvědčen, že jsem se o tomto víkendu zlepšil. Máme teď dobrý základ, na kterém můžeme na testech pro Portugalsko stavět."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.