Ostberg: Ukázali jsme, že můžeme jet tempo těch nejlepších

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. března 2014 16:24
Sdílej:

Mads Ostberg v Mexické Rally předvedl velice slušné vystoupení, které trochu zkalil pouze jeho výpadek, nicméně před ním i po něm dokázal zajíždět špičkové časy.

Mads Ostberg si u Citroënu zvykl poměrně rychle. V Mexiku svou rychlostí dokázal, že po představení na švédském "sněhu" i na šotolině patří mezi špičku WRC. V pátek dopoledne soutěž dokonce vedl, pak se sice propadl na druhé místo, nicméně z pátku na sobotu přenocovával na druhé pozici na dostřel vedoucímu Sébastienu Ogierovi. Nicméně hned v první sobotní RZ chyboval a šel z trati. 

Při nehodě poškodil zavěšení a na přejezdu k další RZ musel vzdát. "Můj rozpis neseděl. Nebrzdil jsem dostatečně tvrdě, a tak jsem najel až moc rychle do zatáčky. Na výjezdu jsme pak trefili svah," říká Mads Ostberg. Po průjezdu cílem se se svým spolujezdcem, Jonasem Anderssonem, snažili problém opravit, což se jim ale nepodařilo. 

Vloni hájili Mads Ostberg i Thierry Neuville barvy M-Sportu, letos oba dva tým změnili

V neděli se ale díky pravidlům Rally2 mohl do soutěže vrátit a začal opět vystrkovat drápky. Na nejdelší zkoušce soutěže Guanajuatito měřící takřka 56 km zajel nejrychlejší čas. Celkem v Mexiku vyhrál Ogier pět měřených úseků a v cíli mu patřila devátá příčka. "Z této rally si toho můžeme odnést hodně pozitivního. Každopádně jsme byli dostatečně rychlí a ukázali jsme, že můžeme jet tempo těch nejlepších posádek. Poslední etapa nám dala možnost připravit se na nadcházející soutěže."

"Když si odmyslím tu nepovedenou zatáčku, tak to byla dobrá rally. Jsem rád, že jsem rally mohl zakončit s několika nejrychlejšími časy a jsem přesvědčen, že jsem se o tomto víkendu zlepšil. Máme teď dobrý základ, na kterém můžeme na testech pro Portugalsko stavět."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?