Rally Mexiko pro Roberta Kubicu nezačala právě dobře. Během seznamovacích jízd se Polák srazil s jiným autem.
Nehoda se stala ve středu, kdy Robert Kubica trénoval na nadcházející Rally Mexiko. Jeho testovací auto, Volvo S60, bylo v oblasti zadních dveří tak poškozeno, že Robert musel přesednou do náhradního. "Stalo se to na úzké cestě, když jsem přejel jeden horizont a najížděl do jedné ze zatáček. Ještě jsem se snažil vyhnout se tomu autu, ale to místo bylo až moc úzké. Pohon všech čtyř kol byl zničen a měli jsme jen přední. Museli jsme tedy vyměnit auto a vrátit se k sériovému. Navíc tu byly problémy se zavěšením a později jsem na 40 km zkoušce bojoval s vypadávajícím posilovačem řízení," říká Robert Kubica.
Možná si říkáte, proč M-Sport používá jako testovací auta právě Volva a ne Fordy. Je to z důvodu, že Volvo bylo až do nedávna součástí koncernu Ford a jako jediná značka koncernu měli Švédové vůz vhodný právě pro toto použití. Byl jím právě model S60 AWD s pětiválcovým turbomotorem o obsahu 2,4l.
M-Sport (tehdy jako tovární tým Fordu) kolem roku 2000 používal jako tréninková auta Escorty, se kterými tehdy ve skupině A i závodil. Pak se ale změnila pravidla a s nástupem éry Focusu WRC musela být vybrána i nová tréninková auta. Podle pravidel se muselo jednat o silniční auto, jenže u Fordu tehdy neměli žádnou čtyřkolku, a tak se Wilson musel podívat i v jiných firmách koncernu a měl to štěstí, že u Volva právě model S60 AWD vyvíjeli.
Šéf M-Sportu tedy koncem roku 2000 vyrazil do Švédska, kde otestoval prototyp tohoto vozu a hned jich 6 objednal, vozy do britské Cumbrie dorazily v roce 2001. Na vozech musely být provedeny úpravy - došlo k posílení zavěšení; zvýšení podlahy, která byla navíc posílena v rámci ochrany před proražení kamenem. Vnitřek byl také výrazně modifikován, byly vymontovány autoradia i klimatizace, změny se týkaly také volantu, který byl vyměněn za jiný bez klaksonu a airbagu. Do vozů musely být instalovány také ochranné klece.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.