Rally Mexiko pro Roberta Kubicu nezačala právě dobře. Během seznamovacích jízd se Polák srazil s jiným autem.
Nehoda se stala ve středu, kdy Robert Kubica trénoval na nadcházející Rally Mexiko. Jeho testovací auto, Volvo S60, bylo v oblasti zadních dveří tak poškozeno, že Robert musel přesednou do náhradního. "Stalo se to na úzké cestě, když jsem přejel jeden horizont a najížděl do jedné ze zatáček. Ještě jsem se snažil vyhnout se tomu autu, ale to místo bylo až moc úzké. Pohon všech čtyř kol byl zničen a měli jsme jen přední. Museli jsme tedy vyměnit auto a vrátit se k sériovému. Navíc tu byly problémy se zavěšením a později jsem na 40 km zkoušce bojoval s vypadávajícím posilovačem řízení," říká Robert Kubica.
Možná si říkáte, proč M-Sport používá jako testovací auta právě Volva a ne Fordy. Je to z důvodu, že Volvo bylo až do nedávna součástí koncernu Ford a jako jediná značka koncernu měli Švédové vůz vhodný právě pro toto použití. Byl jím právě model S60 AWD s pětiválcovým turbomotorem o obsahu 2,4l.
M-Sport (tehdy jako tovární tým Fordu) kolem roku 2000 používal jako tréninková auta Escorty, se kterými tehdy ve skupině A i závodil. Pak se ale změnila pravidla a s nástupem éry Focusu WRC musela být vybrána i nová tréninková auta. Podle pravidel se muselo jednat o silniční auto, jenže u Fordu tehdy neměli žádnou čtyřkolku, a tak se Wilson musel podívat i v jiných firmách koncernu a měl to štěstí, že u Volva právě model S60 AWD vyvíjeli.
Šéf M-Sportu tedy koncem roku 2000 vyrazil do Švédska, kde otestoval prototyp tohoto vozu a hned jich 6 objednal, vozy do britské Cumbrie dorazily v roce 2001. Na vozech musely být provedeny úpravy - došlo k posílení zavěšení; zvýšení podlahy, která byla navíc posílena v rámci ochrany před proražení kamenem. Vnitřek byl také výrazně modifikován, byly vymontovány autoradia i klimatizace, změny se týkaly také volantu, který byl vyměněn za jiný bez klaksonu a airbagu. Do vozů musely být instalovány také ochranné klece.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.