Kubica měl nehodu při seznamovacích jízdách na Mexickou rally

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 6. března 2014 14:22
Sdílej:

Rally Mexiko pro Roberta Kubicu nezačala právě dobře. Během seznamovacích jízd se Polák srazil s jiným autem.

Nehoda se stala ve středu, kdy Robert Kubica trénoval na nadcházející Rally Mexiko. Jeho testovací auto, Volvo S60, bylo v oblasti zadních dveří tak poškozeno, že Robert musel přesednou do náhradního. "Stalo se to na úzké cestě, když jsem přejel jeden horizont a najížděl do jedné ze zatáček. Ještě jsem se snažil vyhnout se tomu autu, ale to místo bylo až moc úzké. Pohon všech čtyř kol byl zničen a měli jsme jen přední. Museli jsme tedy vyměnit auto a vrátit se k sériovému. Navíc tu byly problémy se zavěšením a později jsem na 40 km zkoušce bojoval s vypadávajícím posilovačem řízení," říká Robert Kubica.

Možná si říkáte, proč M-Sport používá jako testovací auta právě Volva a ne Fordy. Je to z důvodu, že Volvo bylo až do nedávna součástí koncernu Ford a jako jediná značka koncernu měli Švédové vůz vhodný právě pro toto použití. Byl jím právě model S60 AWD s pětiválcovým turbomotorem o obsahu 2,4l. 

M-Sport (tehdy jako tovární tým Fordu) kolem roku 2000 používal jako tréninková auta Escorty, se kterými tehdy ve skupině A i závodil. Pak se ale změnila pravidla a s nástupem éry Focusu WRC musela být vybrána i nová tréninková auta. Podle pravidel se muselo jednat o silniční auto, jenže u Fordu tehdy neměli žádnou čtyřkolku, a tak se Wilson musel podívat i v jiných firmách koncernu a měl to štěstí, že u Volva právě model S60 AWD vyvíjeli. 

Šéf M-Sportu tedy koncem roku 2000 vyrazil do Švédska, kde otestoval prototyp tohoto vozu a hned jich 6 objednal, vozy do britské Cumbrie dorazily v roce 2001. Na vozech musely být provedeny úpravy - došlo k posílení zavěšení; zvýšení podlahy, která byla navíc posílena v rámci ochrany před proražení kamenem. Vnitřek byl také výrazně modifikován, byly vymontovány autoradia i klimatizace, změny se týkaly také volantu, který byl vyměněn za jiný bez klaksonu a airbagu. Do vozů musely být instalovány také ochranné klece. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.