Kubica a jeho osobní zápas mezi ním a jeho tělem

me
me, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
iM2 2. března 2014 19:57
Sdílej:

Už od svého vstupu do MS v rally budí Robert Kubica velkou pozornost. Zatímco někteří od něj očekávají rychlé úspěchy, tak Polák si dává jiné cíle.

Robert Kubica ve Formuli 1 platil za muže budoucnosti. Pak ale přišla jeho škaredá nehoda v rally. Přitom nejen v testech před sezonou 2011 ve Formuli 1 v Renaultu vypadaly jeho výkony více než slibně. Pak ale přišla Rally Ronde di Andora a Kubicova nehoda, při které projelo svodidlo vnitřkem jeho auta a několikrát zlámalo jeho pravou ruku a nohu. Pravou ruku mu museli doktoři zachraňovat v několika hodinové operaci. 

O tom, že jeho ruka byla vážně poškozena svědčí i to, že do dnešního dne může řídit rally auta jen díky speciální úpravě řazení. Polák si ale neztěžuje, moc dobře ví, že může být rád, že přežil. Úplně šťastný ale zřejmě také není, byl totiž jedním z nejlepších v F1, kam by se v budoucnu někdy rád vrátil. Cesta bude ale dlouhá. 

A tak se Robert vrhl na rallysport a dost lidí překvapil svým talentem, který jsme v MS už dlouho neviděli. Vloni získal titul ve WRC2, v lednu vyhrál úvodní soutěž ME, Jänner Rally, a pak přišly jeho oslnivé časy na Rally Monte Carlo. Nevyvarovaly se mu ale nehody, ale ruku na srdce, s těmi se museli vypořádat i ti nejlepší rally borci. Kubica narozdíl od nich ale stojí už od začátku své kariéry pod drobnohledem medií. 

"Mimořádná očekávání a v krátkém čase velké věci. U mě ale určitě také záleží na tom, že ve Formuli 1 jsem platil za hodně rychlého a spolehlivého pilota. To znamená, že můžu jezdit hodně rychle a konstantně. Dát to ale dohromady je na rally mnohem těžší než na okruzích," říká Robert Kubica, který rally vidí především jako příležitost, jak minimalizovat omezení své ruky po nehodě. "Hodně lidí se dívá jen na výsledky. Mnohem důležitější než moje vítězství ve WRC2 a titul v MS je pro mě moje učební křivka a zlepšování výkonů. Je to hodně osobní zápas mezi mnou a mým tělem."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.