Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, moc nevěří konkurentům Sébastiena Ogierav boji o titul. V tomto a příštím roce bude dle něj úřadující mistr světa neporazitelný a z jeho týmu nemůže čekat konkurenta.
Malcolm Wilson se v tomto byznysu pohybuje už dlouho na to, aby byl schopen odhadnout opravdové rozložení sil. Poté, co přišel o tovární podporu Fordu už nemůže Fiestu RS WRC vyvíjet takovým tempem, jak by si jeho tým asi představoval. Vloni sice M-Sport nevyhrál ani jednu rally, i tak ale jeho tým předváděl (hlavně zásluhou Neuvilla) velmi slušné výkony.
"Vloni jsme byli několikrát blízko vítězství. Ale jen tehdy, když měl Sébastien Ogier problémy," říká Malcolm Wilson, který očekává jasnou dominanci Francouze. "Není tu nikdo, kdo by ho mohl porazit. Ne v tomto roce nebo v příští sezoně." Ačkoliv Volkswagen svoje Polo v zimě vylepšil, tak M-Sport nezaostává nějak moc a také se snaží o další vývoj Fiesty.
Vloni byl v Mexiku M-Sport především díky penězům z Kataru v lepší pozici než bude letos...
"Nový motor by nám býval určitě pomohl, ale byli jsme rádi, že padlo rozhodnutí o zmrazení homologací vozu kategorie World Rally Car. Je bez debaty, že toto opratření nám a Yvesi Mattonovi z Citroënu hodně pomohlo, protože nemáme rozpočet na to, abychom dále tak vyvíjeli, jak jsme byli zvyklí. Rozdíl by tak určitě narostl více, než jaký je teď."
I když M-Sport před sezonou testoval v přední části modifikovanou Fiestu, tak momentálně není jasné, kdy se můžeme dočkat debutu přepracované verze tohoto speciálu. "Momentálně neplánujeme vůbec žádné změny, ačkoliv máme dovoleno využít dvou žolíků [pro nasazení zlepšení], jeden pro motor a druhý pro šasi. Momentálně ale nemáme žádný důvod ho využít. Pokud bychom ho potřebovali, tak by to bylo něco jiného, ale jak říkám, momentálně k tomu nemáme žádný důvod."
Napínavá situace u M-Sportu se ještě přiostřuje tím, že v zimě přišli o peníze od Kataru, které do týmu přitékaly přes Nassera Al-Attiyaha. Na jeho návrat to momentálně nevypadá, i když Wilson se této myšlenky určitě nevzdává: "Stále spolu ještě jednáme. Kdo ví, co se stane? Aktuálně ale jednání s Katarem každopádně dále probíhají."
Velkou část rozpočtu také tvoří finance, které M-Sport získává prodejem Fiest v nejrůznějších specifikacích. "V posledních měsících jsme prodali tři auta WRC a máme objednávku na jedno nové auto specifikace Regional Rally Car. Upřímně řečeno, na trhu nevidíme žádné zpomalení. Ale určitě teď stavíme více aut ve specifikaci R5 než WRC nebo RRC."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.