Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, moc nevěří konkurentům Sébastiena Ogierav boji o titul. V tomto a příštím roce bude dle něj úřadující mistr světa neporazitelný a z jeho týmu nemůže čekat konkurenta.
Malcolm Wilson se v tomto byznysu pohybuje už dlouho na to, aby byl schopen odhadnout opravdové rozložení sil. Poté, co přišel o tovární podporu Fordu už nemůže Fiestu RS WRC vyvíjet takovým tempem, jak by si jeho tým asi představoval. Vloni sice M-Sport nevyhrál ani jednu rally, i tak ale jeho tým předváděl (hlavně zásluhou Neuvilla) velmi slušné výkony.
"Vloni jsme byli několikrát blízko vítězství. Ale jen tehdy, když měl Sébastien Ogier problémy," říká Malcolm Wilson, který očekává jasnou dominanci Francouze. "Není tu nikdo, kdo by ho mohl porazit. Ne v tomto roce nebo v příští sezoně." Ačkoliv Volkswagen svoje Polo v zimě vylepšil, tak M-Sport nezaostává nějak moc a také se snaží o další vývoj Fiesty.
Vloni byl v Mexiku M-Sport především díky penězům z Kataru v lepší pozici než bude letos...
"Nový motor by nám býval určitě pomohl, ale byli jsme rádi, že padlo rozhodnutí o zmrazení homologací vozu kategorie World Rally Car. Je bez debaty, že toto opratření nám a Yvesi Mattonovi z Citroënu hodně pomohlo, protože nemáme rozpočet na to, abychom dále tak vyvíjeli, jak jsme byli zvyklí. Rozdíl by tak určitě narostl více, než jaký je teď."
I když M-Sport před sezonou testoval v přední části modifikovanou Fiestu, tak momentálně není jasné, kdy se můžeme dočkat debutu přepracované verze tohoto speciálu. "Momentálně neplánujeme vůbec žádné změny, ačkoliv máme dovoleno využít dvou žolíků [pro nasazení zlepšení], jeden pro motor a druhý pro šasi. Momentálně ale nemáme žádný důvod ho využít. Pokud bychom ho potřebovali, tak by to bylo něco jiného, ale jak říkám, momentálně k tomu nemáme žádný důvod."
Napínavá situace u M-Sportu se ještě přiostřuje tím, že v zimě přišli o peníze od Kataru, které do týmu přitékaly přes Nassera Al-Attiyaha. Na jeho návrat to momentálně nevypadá, i když Wilson se této myšlenky určitě nevzdává: "Stále spolu ještě jednáme. Kdo ví, co se stane? Aktuálně ale jednání s Katarem každopádně dále probíhají."
Velkou část rozpočtu také tvoří finance, které M-Sport získává prodejem Fiest v nejrůznějších specifikacích. "V posledních měsících jsme prodali tři auta WRC a máme objednávku na jedno nové auto specifikace Regional Rally Car. Upřímně řečeno, na trhu nevidíme žádné zpomalení. Ale určitě teď stavíme více aut ve specifikaci R5 než WRC nebo RRC."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.