Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, moc nevěří konkurentům Sébastiena Ogierav boji o titul. V tomto a příštím roce bude dle něj úřadující mistr světa neporazitelný a z jeho týmu nemůže čekat konkurenta.
Malcolm Wilson se v tomto byznysu pohybuje už dlouho na to, aby byl schopen odhadnout opravdové rozložení sil. Poté, co přišel o tovární podporu Fordu už nemůže Fiestu RS WRC vyvíjet takovým tempem, jak by si jeho tým asi představoval. Vloni sice M-Sport nevyhrál ani jednu rally, i tak ale jeho tým předváděl (hlavně zásluhou Neuvilla) velmi slušné výkony.
"Vloni jsme byli několikrát blízko vítězství. Ale jen tehdy, když měl Sébastien Ogier problémy," říká Malcolm Wilson, který očekává jasnou dominanci Francouze. "Není tu nikdo, kdo by ho mohl porazit. Ne v tomto roce nebo v příští sezoně." Ačkoliv Volkswagen svoje Polo v zimě vylepšil, tak M-Sport nezaostává nějak moc a také se snaží o další vývoj Fiesty.
Vloni byl v Mexiku M-Sport především díky penězům z Kataru v lepší pozici než bude letos...
"Nový motor by nám býval určitě pomohl, ale byli jsme rádi, že padlo rozhodnutí o zmrazení homologací vozu kategorie World Rally Car. Je bez debaty, že toto opratření nám a Yvesi Mattonovi z Citroënu hodně pomohlo, protože nemáme rozpočet na to, abychom dále tak vyvíjeli, jak jsme byli zvyklí. Rozdíl by tak určitě narostl více, než jaký je teď."
I když M-Sport před sezonou testoval v přední části modifikovanou Fiestu, tak momentálně není jasné, kdy se můžeme dočkat debutu přepracované verze tohoto speciálu. "Momentálně neplánujeme vůbec žádné změny, ačkoliv máme dovoleno využít dvou žolíků [pro nasazení zlepšení], jeden pro motor a druhý pro šasi. Momentálně ale nemáme žádný důvod ho využít. Pokud bychom ho potřebovali, tak by to bylo něco jiného, ale jak říkám, momentálně k tomu nemáme žádný důvod."
Napínavá situace u M-Sportu se ještě přiostřuje tím, že v zimě přišli o peníze od Kataru, které do týmu přitékaly přes Nassera Al-Attiyaha. Na jeho návrat to momentálně nevypadá, i když Wilson se této myšlenky určitě nevzdává: "Stále spolu ještě jednáme. Kdo ví, co se stane? Aktuálně ale jednání s Katarem každopádně dále probíhají."
Velkou část rozpočtu také tvoří finance, které M-Sport získává prodejem Fiest v nejrůznějších specifikacích. "V posledních měsících jsme prodali tři auta WRC a máme objednávku na jedno nové auto specifikace Regional Rally Car. Upřímně řečeno, na trhu nevidíme žádné zpomalení. Ale určitě teď stavíme více aut ve specifikaci R5 než WRC nebo RRC."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?