Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, moc nevěří konkurentům Sébastiena Ogierav boji o titul. V tomto a příštím roce bude dle něj úřadující mistr světa neporazitelný a z jeho týmu nemůže čekat konkurenta.
Malcolm Wilson se v tomto byznysu pohybuje už dlouho na to, aby byl schopen odhadnout opravdové rozložení sil. Poté, co přišel o tovární podporu Fordu už nemůže Fiestu RS WRC vyvíjet takovým tempem, jak by si jeho tým asi představoval. Vloni sice M-Sport nevyhrál ani jednu rally, i tak ale jeho tým předváděl (hlavně zásluhou Neuvilla) velmi slušné výkony.
"Vloni jsme byli několikrát blízko vítězství. Ale jen tehdy, když měl Sébastien Ogier problémy," říká Malcolm Wilson, který očekává jasnou dominanci Francouze. "Není tu nikdo, kdo by ho mohl porazit. Ne v tomto roce nebo v příští sezoně." Ačkoliv Volkswagen svoje Polo v zimě vylepšil, tak M-Sport nezaostává nějak moc a také se snaží o další vývoj Fiesty.
Vloni byl v Mexiku M-Sport především díky penězům z Kataru v lepší pozici než bude letos...
"Nový motor by nám býval určitě pomohl, ale byli jsme rádi, že padlo rozhodnutí o zmrazení homologací vozu kategorie World Rally Car. Je bez debaty, že toto opratření nám a Yvesi Mattonovi z Citroënu hodně pomohlo, protože nemáme rozpočet na to, abychom dále tak vyvíjeli, jak jsme byli zvyklí. Rozdíl by tak určitě narostl více, než jaký je teď."
I když M-Sport před sezonou testoval v přední části modifikovanou Fiestu, tak momentálně není jasné, kdy se můžeme dočkat debutu přepracované verze tohoto speciálu. "Momentálně neplánujeme vůbec žádné změny, ačkoliv máme dovoleno využít dvou žolíků [pro nasazení zlepšení], jeden pro motor a druhý pro šasi. Momentálně ale nemáme žádný důvod ho využít. Pokud bychom ho potřebovali, tak by to bylo něco jiného, ale jak říkám, momentálně k tomu nemáme žádný důvod."
Napínavá situace u M-Sportu se ještě přiostřuje tím, že v zimě přišli o peníze od Kataru, které do týmu přitékaly přes Nassera Al-Attiyaha. Na jeho návrat to momentálně nevypadá, i když Wilson se této myšlenky určitě nevzdává: "Stále spolu ještě jednáme. Kdo ví, co se stane? Aktuálně ale jednání s Katarem každopádně dále probíhají."
Velkou část rozpočtu také tvoří finance, které M-Sport získává prodejem Fiest v nejrůznějších specifikacích. "V posledních měsících jsme prodali tři auta WRC a máme objednávku na jedno nové auto specifikace Regional Rally Car. Upřímně řečeno, na trhu nevidíme žádné zpomalení. Ale určitě teď stavíme více aut ve specifikaci R5 než WRC nebo RRC."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.