Citroën si pro rok 2014 nedal za cíl získat celkové vítězství. Mads Östberg a Kris Meeke by se měli učit a bojovat o jednotlivá vítězství.
Citroën dnes ve Versailles představil svůj sportovní program pro rok 2014. Ten se hodně točil kolem angažmá značky ve WTCC s jezdci Sébastienem Loebem a Yvanem Müllerem. Francouzi se totliž v budoucnu chtějí koncentrovat především na okruhy. Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, při té příležitosti oznámil také cíle pro rally. Slov o zisku titulu ve WRC jsme se nedočkali, Belgičan mluvil spíše o jednotlivých vítězstvích. Kromě toho by se jezdci měli rozvíjet.
Jezdecký kádr pro rok 2014 je nový. Sébastien Loeb se příští rok už nezúčastní ani jediné soutěže, o svoji pozici přišel po sezoně plné zklamání Mikko Hirovnen a také Dani Sordo, který ale letos dokázal získat své první vítězství ve WRC. Hirvonen přestupuje do M-Sportu a Sordo do Hyundaie. Barvy Citroënu budou příští rok ve všech soutěžích hájit Mads Ostberg a Kris Meeke. Za volantem třetí DS3 WRC se ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a ve Španělsku představí ještě Khalid Al-Qassimi.
Mads Ostberg do Citroënu přechází z M-Sportu a má za sebou už první testy s DS3 WRC ve Francii. "Nejprve si na auto musím zvyknout a poznat lidi. Švédsko ale přijde brzy. Je to moje oblíbená rally. Tým a já máme stejný cíl: Chceme vyhrávat rally. To jsou naše hlavní cíle pro následující sezonu," řekl Nor.
Po třech letech za volantem Fiesty RS WRC si musí vítěz jedné soutěže WRC zvyknout na nové náčiní. "Je to velká čest přijít k Citroënu. Všechno se to stalo hodně rychle. Testovali jsme ve Francii. S autem jsem hodně spokojen a už se v něm cítím dobře. Byly to dva hodně dobré testovací dny."
S Loebem byl titul jasným cílem, situace se ale mění...
To jeho nový týmový kolega, Kris Meeke, zná DS3 WRC již ze sezony 2013, kdy s ní odstartoval do dvou závodů. Příští rok však bude nováčkem. Se značkou však spolupracuje již dlouhodobě, když v letech 2005 a 2006 závodil s C2 Super 1600 v JWRC. Pak se v roce 2009 stal mistrem IRC s Peugeotem. "Rok 2014 je pro mě velkou šancí. Bude to moje první celá sezona ve WRC. V roce 2013 jsem ukázal svůj potenciál rychlými časy, ale potřebuji více zkušeností, abych mohl jezdit konstantně na špici."
Meeke se chce orientovat dle Ostberga, který už ve WRC odjel 65 soutěží. "Známe se hodně dobře. Mads byl v minulých pěti, šesti letech ve WRC. Můžu se toho od něj určitě hodně naučit, především v zimních rallych. Můžeme být dobrým týmem a snad pro Citroën získáme dobrá umístění. Cítím se dobře a jsem na správném místě. Chci se učit a zlepšovat se, ale zároveň bojovat o dobrá umístění."
A co ve Versailles řekl šéf týmu, Yves Matton? "Děkuji za podporu všem našim partnerům, v první řadě Totalu a Abú Dhabí Racing, jsme rádi, že může pokračovat angažmá Citroën Racingu ve WRC. Máme tam odborné znalosti a zkušenosti, které pomohou našim posádkám se v šampionátu uplatnit. Kris i Mads se budou oba učit v jiných oblastech. Naším cílem bude přivést je na úroveň, která jim dovolí zablesknout se a vyhrávat rally."
Jen dodejme, že v okruhovém speciálu C-Elysée pro WTCC pracuje stejný motor jako v DS3 WRC a Citroën také při prezentaci potvrdil, že DS3 R5 bude homologována k 1. březnu 2014. Citroën tak bude moci svým zákazníkům nabídnout soutěžní techniku od třídy R1 až po WRC. Za volantem Citroënu DS3 R5 se šesti soutěží kalendáře WRC2 zúčastní naděje týmu, Sébastien Chardonnet. Tým během svého angažmá ve WRC vyhrál 93 rally a 8 titulů, což z něj dělá nejúspěšnější značku MS.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.