Citroën si pro rok 2014 nedal za cíl získat celkové vítězství. Mads Östberg a Kris Meeke by se měli učit a bojovat o jednotlivá vítězství.
Citroën dnes ve Versailles představil svůj sportovní program pro rok 2014. Ten se hodně točil kolem angažmá značky ve WTCC s jezdci Sébastienem Loebem a Yvanem Müllerem. Francouzi se totliž v budoucnu chtějí koncentrovat především na okruhy. Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, při té příležitosti oznámil také cíle pro rally. Slov o zisku titulu ve WRC jsme se nedočkali, Belgičan mluvil spíše o jednotlivých vítězstvích. Kromě toho by se jezdci měli rozvíjet.
Jezdecký kádr pro rok 2014 je nový. Sébastien Loeb se příští rok už nezúčastní ani jediné soutěže, o svoji pozici přišel po sezoně plné zklamání Mikko Hirovnen a také Dani Sordo, který ale letos dokázal získat své první vítězství ve WRC. Hirvonen přestupuje do M-Sportu a Sordo do Hyundaie. Barvy Citroënu budou příští rok ve všech soutěžích hájit Mads Ostberg a Kris Meeke. Za volantem třetí DS3 WRC se ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a ve Španělsku představí ještě Khalid Al-Qassimi.
Mads Ostberg do Citroënu přechází z M-Sportu a má za sebou už první testy s DS3 WRC ve Francii. "Nejprve si na auto musím zvyknout a poznat lidi. Švédsko ale přijde brzy. Je to moje oblíbená rally. Tým a já máme stejný cíl: Chceme vyhrávat rally. To jsou naše hlavní cíle pro následující sezonu," řekl Nor.
Po třech letech za volantem Fiesty RS WRC si musí vítěz jedné soutěže WRC zvyknout na nové náčiní. "Je to velká čest přijít k Citroënu. Všechno se to stalo hodně rychle. Testovali jsme ve Francii. S autem jsem hodně spokojen a už se v něm cítím dobře. Byly to dva hodně dobré testovací dny."
S Loebem byl titul jasným cílem, situace se ale mění...
To jeho nový týmový kolega, Kris Meeke, zná DS3 WRC již ze sezony 2013, kdy s ní odstartoval do dvou závodů. Příští rok však bude nováčkem. Se značkou však spolupracuje již dlouhodobě, když v letech 2005 a 2006 závodil s C2 Super 1600 v JWRC. Pak se v roce 2009 stal mistrem IRC s Peugeotem. "Rok 2014 je pro mě velkou šancí. Bude to moje první celá sezona ve WRC. V roce 2013 jsem ukázal svůj potenciál rychlými časy, ale potřebuji více zkušeností, abych mohl jezdit konstantně na špici."
Meeke se chce orientovat dle Ostberga, který už ve WRC odjel 65 soutěží. "Známe se hodně dobře. Mads byl v minulých pěti, šesti letech ve WRC. Můžu se toho od něj určitě hodně naučit, především v zimních rallych. Můžeme být dobrým týmem a snad pro Citroën získáme dobrá umístění. Cítím se dobře a jsem na správném místě. Chci se učit a zlepšovat se, ale zároveň bojovat o dobrá umístění."
A co ve Versailles řekl šéf týmu, Yves Matton? "Děkuji za podporu všem našim partnerům, v první řadě Totalu a Abú Dhabí Racing, jsme rádi, že může pokračovat angažmá Citroën Racingu ve WRC. Máme tam odborné znalosti a zkušenosti, které pomohou našim posádkám se v šampionátu uplatnit. Kris i Mads se budou oba učit v jiných oblastech. Naším cílem bude přivést je na úroveň, která jim dovolí zablesknout se a vyhrávat rally."
Jen dodejme, že v okruhovém speciálu C-Elysée pro WTCC pracuje stejný motor jako v DS3 WRC a Citroën také při prezentaci potvrdil, že DS3 R5 bude homologována k 1. březnu 2014. Citroën tak bude moci svým zákazníkům nabídnout soutěžní techniku od třídy R1 až po WRC. Za volantem Citroënu DS3 R5 se šesti soutěží kalendáře WRC2 zúčastní naděje týmu, Sébastien Chardonnet. Tým během svého angažmá ve WRC vyhrál 93 rally a 8 titulů, což z něj dělá nejúspěšnější značku MS.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.