Citroën si pro rok 2014 nedal za cíl získat celkové vítězství. Mads Östberg a Kris Meeke by se měli učit a bojovat o jednotlivá vítězství.
Citroën dnes ve Versailles představil svůj sportovní program pro rok 2014. Ten se hodně točil kolem angažmá značky ve WTCC s jezdci Sébastienem Loebem a Yvanem Müllerem. Francouzi se totliž v budoucnu chtějí koncentrovat především na okruhy. Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, při té příležitosti oznámil také cíle pro rally. Slov o zisku titulu ve WRC jsme se nedočkali, Belgičan mluvil spíše o jednotlivých vítězstvích. Kromě toho by se jezdci měli rozvíjet.
Jezdecký kádr pro rok 2014 je nový. Sébastien Loeb se příští rok už nezúčastní ani jediné soutěže, o svoji pozici přišel po sezoně plné zklamání Mikko Hirovnen a také Dani Sordo, který ale letos dokázal získat své první vítězství ve WRC. Hirvonen přestupuje do M-Sportu a Sordo do Hyundaie. Barvy Citroënu budou příští rok ve všech soutěžích hájit Mads Ostberg a Kris Meeke. Za volantem třetí DS3 WRC se ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a ve Španělsku představí ještě Khalid Al-Qassimi.
Mads Ostberg do Citroënu přechází z M-Sportu a má za sebou už první testy s DS3 WRC ve Francii. "Nejprve si na auto musím zvyknout a poznat lidi. Švédsko ale přijde brzy. Je to moje oblíbená rally. Tým a já máme stejný cíl: Chceme vyhrávat rally. To jsou naše hlavní cíle pro následující sezonu," řekl Nor.
Po třech letech za volantem Fiesty RS WRC si musí vítěz jedné soutěže WRC zvyknout na nové náčiní. "Je to velká čest přijít k Citroënu. Všechno se to stalo hodně rychle. Testovali jsme ve Francii. S autem jsem hodně spokojen a už se v něm cítím dobře. Byly to dva hodně dobré testovací dny."
S Loebem byl titul jasným cílem, situace se ale mění...
To jeho nový týmový kolega, Kris Meeke, zná DS3 WRC již ze sezony 2013, kdy s ní odstartoval do dvou závodů. Příští rok však bude nováčkem. Se značkou však spolupracuje již dlouhodobě, když v letech 2005 a 2006 závodil s C2 Super 1600 v JWRC. Pak se v roce 2009 stal mistrem IRC s Peugeotem. "Rok 2014 je pro mě velkou šancí. Bude to moje první celá sezona ve WRC. V roce 2013 jsem ukázal svůj potenciál rychlými časy, ale potřebuji více zkušeností, abych mohl jezdit konstantně na špici."
Meeke se chce orientovat dle Ostberga, který už ve WRC odjel 65 soutěží. "Známe se hodně dobře. Mads byl v minulých pěti, šesti letech ve WRC. Můžu se toho od něj určitě hodně naučit, především v zimních rallych. Můžeme být dobrým týmem a snad pro Citroën získáme dobrá umístění. Cítím se dobře a jsem na správném místě. Chci se učit a zlepšovat se, ale zároveň bojovat o dobrá umístění."
A co ve Versailles řekl šéf týmu, Yves Matton? "Děkuji za podporu všem našim partnerům, v první řadě Totalu a Abú Dhabí Racing, jsme rádi, že může pokračovat angažmá Citroën Racingu ve WRC. Máme tam odborné znalosti a zkušenosti, které pomohou našim posádkám se v šampionátu uplatnit. Kris i Mads se budou oba učit v jiných oblastech. Naším cílem bude přivést je na úroveň, která jim dovolí zablesknout se a vyhrávat rally."
Jen dodejme, že v okruhovém speciálu C-Elysée pro WTCC pracuje stejný motor jako v DS3 WRC a Citroën také při prezentaci potvrdil, že DS3 R5 bude homologována k 1. březnu 2014. Citroën tak bude moci svým zákazníkům nabídnout soutěžní techniku od třídy R1 až po WRC. Za volantem Citroënu DS3 R5 se šesti soutěží kalendáře WRC2 zúčastní naděje týmu, Sébastien Chardonnet. Tým během svého angažmá ve WRC vyhrál 93 rally a 8 titulů, což z něj dělá nejúspěšnější značku MS.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.