Citroën si pro rok 2014 nedal za cíl získat celkové vítězství. Mads Östberg a Kris Meeke by se měli učit a bojovat o jednotlivá vítězství.
Citroën dnes ve Versailles představil svůj sportovní program pro rok 2014. Ten se hodně točil kolem angažmá značky ve WTCC s jezdci Sébastienem Loebem a Yvanem Müllerem. Francouzi se totliž v budoucnu chtějí koncentrovat především na okruhy. Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, při té příležitosti oznámil také cíle pro rally. Slov o zisku titulu ve WRC jsme se nedočkali, Belgičan mluvil spíše o jednotlivých vítězstvích. Kromě toho by se jezdci měli rozvíjet.
Jezdecký kádr pro rok 2014 je nový. Sébastien Loeb se příští rok už nezúčastní ani jediné soutěže, o svoji pozici přišel po sezoně plné zklamání Mikko Hirovnen a také Dani Sordo, který ale letos dokázal získat své první vítězství ve WRC. Hirvonen přestupuje do M-Sportu a Sordo do Hyundaie. Barvy Citroënu budou příští rok ve všech soutěžích hájit Mads Ostberg a Kris Meeke. Za volantem třetí DS3 WRC se ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a ve Španělsku představí ještě Khalid Al-Qassimi.
Mads Ostberg do Citroënu přechází z M-Sportu a má za sebou už první testy s DS3 WRC ve Francii. "Nejprve si na auto musím zvyknout a poznat lidi. Švédsko ale přijde brzy. Je to moje oblíbená rally. Tým a já máme stejný cíl: Chceme vyhrávat rally. To jsou naše hlavní cíle pro následující sezonu," řekl Nor.
Po třech letech za volantem Fiesty RS WRC si musí vítěz jedné soutěže WRC zvyknout na nové náčiní. "Je to velká čest přijít k Citroënu. Všechno se to stalo hodně rychle. Testovali jsme ve Francii. S autem jsem hodně spokojen a už se v něm cítím dobře. Byly to dva hodně dobré testovací dny."
S Loebem byl titul jasným cílem, situace se ale mění...
To jeho nový týmový kolega, Kris Meeke, zná DS3 WRC již ze sezony 2013, kdy s ní odstartoval do dvou závodů. Příští rok však bude nováčkem. Se značkou však spolupracuje již dlouhodobě, když v letech 2005 a 2006 závodil s C2 Super 1600 v JWRC. Pak se v roce 2009 stal mistrem IRC s Peugeotem. "Rok 2014 je pro mě velkou šancí. Bude to moje první celá sezona ve WRC. V roce 2013 jsem ukázal svůj potenciál rychlými časy, ale potřebuji více zkušeností, abych mohl jezdit konstantně na špici."
Meeke se chce orientovat dle Ostberga, který už ve WRC odjel 65 soutěží. "Známe se hodně dobře. Mads byl v minulých pěti, šesti letech ve WRC. Můžu se toho od něj určitě hodně naučit, především v zimních rallych. Můžeme být dobrým týmem a snad pro Citroën získáme dobrá umístění. Cítím se dobře a jsem na správném místě. Chci se učit a zlepšovat se, ale zároveň bojovat o dobrá umístění."
A co ve Versailles řekl šéf týmu, Yves Matton? "Děkuji za podporu všem našim partnerům, v první řadě Totalu a Abú Dhabí Racing, jsme rádi, že může pokračovat angažmá Citroën Racingu ve WRC. Máme tam odborné znalosti a zkušenosti, které pomohou našim posádkám se v šampionátu uplatnit. Kris i Mads se budou oba učit v jiných oblastech. Naším cílem bude přivést je na úroveň, která jim dovolí zablesknout se a vyhrávat rally."
Jen dodejme, že v okruhovém speciálu C-Elysée pro WTCC pracuje stejný motor jako v DS3 WRC a Citroën také při prezentaci potvrdil, že DS3 R5 bude homologována k 1. březnu 2014. Citroën tak bude moci svým zákazníkům nabídnout soutěžní techniku od třídy R1 až po WRC. Za volantem Citroënu DS3 R5 se šesti soutěží kalendáře WRC2 zúčastní naděje týmu, Sébastien Chardonnet. Tým během svého angažmá ve WRC vyhrál 93 rally a 8 titulů, což z něj dělá nejúspěšnější značku MS.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.