Dani Sordo se pustil do kritiky toho, jakým způsobem budou rozděleny startovní pozice do Rally de Espana. Varoval také před tím, že tento systém povede k tomu, že někteří jezdci před nedělí schválně ztratí čas.
Soutěž na smíšeném povrchu, která startuje 25. října, obsahuje dva dny jízdy na asfaltu (pátek a sobota) a jeden na šotolině (neděle). Vzhledem k rozhodnutí FIA budou jezdci do prvního dne vyrážet dle průběžného pořadí v šampionátu a do druhého a třetího dne pak podle průběžného pořadí v rally.
Dani vloni ve Španělsku za volantem Countrymana WRC
Ale Daniel Sordo, který ve Španělsku pojede za tovární tým Citroënu, řekl, že nevýhoda, které by museli jezdci čelit v případě, že by na nedělních šotolinových zkouškách měli jet jako první, povede k tomu, že někteří z nich v sobotu večer schválně ztratí čas. "Lídr soutěže po asfaltové sekci bude startovat jako první i následující den a bude tak všem čistit závodní stopu. Šotolinové zkoušky jsou navíc tak kluzké, že se lídr nebude mít šanci ubránit svým pronásledovatelům. Je to škoda, protože to nepochybně povede k tomu, že se strategie přizpůsobí tomu, aby se tomu vedoucí muž vyvaroval."
Některé týmy i španělští organizátoři volali po upuštění od tohoto pravidla a po startu do šotolinové sekce v obráceném pořadí, jak je to na šotolinových soutěžích běžné, ale FIA to zamítla. "Jsem opravdu zklamán, že tu není žádná změna pořadí na konci druhé etapy. Jaký je pak důvod jet naplno a vybudovat si pěkný náskok, když pak budete muset jet první a čistit v neděli trať?"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.