Šéf týmu Citroën, Yves Matton, se do konce října rozhodne, kteří jezdci budou jeho tým zastupovat v sezoně 2014. Pokud by ale záleželo jen na Belgičanovi, pak by rozhodnutí padlo mnohem dříve. Jisté je jen jedno: Tým dostane novou tvář.
Spekulace vrcholí a na trhu jezdců je i přes fakt, že Volkswagen jezdeckou sestavu měnit nebude, hodně rušno. Hodně také závisí na Yvesu Mattonovi, šéfovi Citroënu pro motorsport. Ten nebude do nekonečna filozofovat nad jezdeckou sestavou, ale své rozhodnutí chce důkladně promyslet.
"Naši tvář výrazně změníme. Chceme vyhrávat soutěže, to je hlavní a nejdůležitější bod. Naše rozhodnutí závisí na hodně faktorech, ale také třeba na tom, jak se rozhodnou ostatní značky a jezdci," ohlašuje velké změny u francouzského týmu Yves Matton. Letos opravdu jeho tým nezažívá úspěchy, na které byl dříve zvyklý.
Jisté je obsazení třetího vozu DS3 WRC - ten připadne mecenáši týmu Khalidu Al-Quassimimu. V dalších dvou autech se ale klidně můžeme dočkat dvou zcela nových tváří. "Jednou z možností je, že bychom jeden vůz využili, stejně jako tomu bývalo v minulosti, k hledání talentů. Pokusili bychom se o to, co se nám podařilo s Danim Sordem - umožnit někomu, kdo to ještě nidky předtím nezažil, vyhrát soutěž MS."
Tým chtěl po Hirvonenovi vítězství na sněhu, to nesplnil...
Mikko Hirvonen bývá spojován s týmem Hyundai, což by mu umožnilo zůstat továrním jezdcem v MS. Dani Sordo nemá i přes vítězství v Německu nic jistého: "Určitě bylo jeho vítězství důležité. Pokud by se Danimu nepodařilo vyhrát žádnou soutěž, pak bych ho neměl na svém listu. To znamená, že na něm je, ale zatím nemohu říci, že má všechny potřebné vlastnosti k tomu, aby byl součástí týmu i příští rok."
...Sordo sice vyhrál, ale výkony na šotolině byly mdlé. A tak se může stát, že oba jezdci po sezoně u Citroënu skončí.
Citroën zatím ještě stále živí naději na zisk titulu mezi značkami - Francouzi si hodně slibují od návratu Sébastiena Loeba ve Francii do továrního týmu. Další starty legendárního Francouze ale nejsou v plánu: "Nikdy jsme o tom se Sébastienem nemluvili. Je rád, že jeho poslední soutěží bude právě ta ve Francii a navíc na šotolině už nejel pět měsíců. Nejsem si jistý, jestli by pro něj bylo jednoduché bez nějakého testování po půl roce přijet do Británie a závodit na šotolině. Momentálně má svůj kalendář hodně plný testováním pro Citroën před vstupem do WTCC a dalšími akcemi."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?