Citroën pro rok 2014 dostane novou tvář

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. září 2013 22:42
Sdílej:

Šéf týmu Citroën, Yves Matton, se do konce října rozhodne, kteří jezdci budou jeho tým zastupovat v sezoně 2014. Pokud by ale záleželo jen na Belgičanovi, pak by rozhodnutí padlo mnohem dříve. Jisté je jen jedno: Tým dostane novou tvář.

Spekulace vrcholí a na trhu jezdců je i přes fakt, že Volkswagen jezdeckou sestavu měnit nebude, hodně rušno. Hodně také závisí na Yvesu Mattonovi, šéfovi Citroënu pro motorsport. Ten nebude do nekonečna filozofovat nad jezdeckou sestavou, ale své rozhodnutí chce důkladně promyslet. 

"Naši tvář výrazně změníme. Chceme vyhrávat soutěže, to je hlavní a nejdůležitější bod. Naše rozhodnutí závisí na hodně faktorech, ale také třeba na tom, jak se rozhodnou ostatní značky a jezdci," ohlašuje velké změny u francouzského týmu Yves Matton. Letos opravdu jeho tým nezažívá úspěchy, na které byl dříve zvyklý.

Jisté je obsazení třetího vozu DS3 WRC - ten připadne mecenáši týmu Khalidu Al-Quassimimu. V dalších dvou autech se ale klidně můžeme dočkat dvou zcela nových tváří. "Jednou z možností je, že bychom jeden vůz využili, stejně jako tomu bývalo v minulosti, k hledání talentů. Pokusili bychom se o to, co se nám podařilo s Danim Sordem - umožnit někomu, kdo to ještě nidky předtím nezažil, vyhrát soutěž MS."

Tým chtěl po Hirvonenovi vítězství na sněhu, to nesplnil...

Mikko Hirvonen bývá spojován s týmem Hyundai, což by mu umožnilo zůstat továrním jezdcem v MS. Dani Sordo nemá i přes vítězství v Německu nic jistého: "Určitě bylo jeho vítězství důležité. Pokud by se Danimu nepodařilo vyhrát žádnou soutěž, pak bych ho neměl na svém listu. To znamená, že na něm je, ale zatím nemohu říci, že má všechny potřebné vlastnosti k tomu, aby byl součástí týmu i příští rok."

...Sordo sice vyhrál, ale výkony na šotolině byly mdlé. A tak se může stát, že oba jezdci po sezoně u Citroënu skončí.

Citroën zatím ještě stále živí naději na zisk titulu mezi značkami - Francouzi si hodně slibují od návratu Sébastiena Loeba ve Francii do továrního týmu. Další starty legendárního Francouze ale nejsou v plánu: "Nikdy jsme o tom se Sébastienem nemluvili. Je rád, že jeho poslední soutěží bude právě ta ve Francii a navíc na šotolině už nejel pět měsíců. Nejsem si jistý, jestli by pro něj bylo jednoduché bez nějakého testování po půl roce přijet do Británie a závodit na šotolině. Momentálně má svůj kalendář hodně plný testováním pro Citroën před vstupem do WTCC a dalšími akcemi."

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.