Šéf týmu Citroën, Yves Matton, se do konce října rozhodne, kteří jezdci budou jeho tým zastupovat v sezoně 2014. Pokud by ale záleželo jen na Belgičanovi, pak by rozhodnutí padlo mnohem dříve. Jisté je jen jedno: Tým dostane novou tvář.
Spekulace vrcholí a na trhu jezdců je i přes fakt, že Volkswagen jezdeckou sestavu měnit nebude, hodně rušno. Hodně také závisí na Yvesu Mattonovi, šéfovi Citroënu pro motorsport. Ten nebude do nekonečna filozofovat nad jezdeckou sestavou, ale své rozhodnutí chce důkladně promyslet.
"Naši tvář výrazně změníme. Chceme vyhrávat soutěže, to je hlavní a nejdůležitější bod. Naše rozhodnutí závisí na hodně faktorech, ale také třeba na tom, jak se rozhodnou ostatní značky a jezdci," ohlašuje velké změny u francouzského týmu Yves Matton. Letos opravdu jeho tým nezažívá úspěchy, na které byl dříve zvyklý.
Jisté je obsazení třetího vozu DS3 WRC - ten připadne mecenáši týmu Khalidu Al-Quassimimu. V dalších dvou autech se ale klidně můžeme dočkat dvou zcela nových tváří. "Jednou z možností je, že bychom jeden vůz využili, stejně jako tomu bývalo v minulosti, k hledání talentů. Pokusili bychom se o to, co se nám podařilo s Danim Sordem - umožnit někomu, kdo to ještě nidky předtím nezažil, vyhrát soutěž MS."
Tým chtěl po Hirvonenovi vítězství na sněhu, to nesplnil...
Mikko Hirvonen bývá spojován s týmem Hyundai, což by mu umožnilo zůstat továrním jezdcem v MS. Dani Sordo nemá i přes vítězství v Německu nic jistého: "Určitě bylo jeho vítězství důležité. Pokud by se Danimu nepodařilo vyhrát žádnou soutěž, pak bych ho neměl na svém listu. To znamená, že na něm je, ale zatím nemohu říci, že má všechny potřebné vlastnosti k tomu, aby byl součástí týmu i příští rok."
...Sordo sice vyhrál, ale výkony na šotolině byly mdlé. A tak se může stát, že oba jezdci po sezoně u Citroënu skončí.
Citroën zatím ještě stále živí naději na zisk titulu mezi značkami - Francouzi si hodně slibují od návratu Sébastiena Loeba ve Francii do továrního týmu. Další starty legendárního Francouze ale nejsou v plánu: "Nikdy jsme o tom se Sébastienem nemluvili. Je rád, že jeho poslední soutěží bude právě ta ve Francii a navíc na šotolině už nejel pět měsíců. Nejsem si jistý, jestli by pro něj bylo jednoduché bez nějakého testování po půl roce přijet do Británie a závodit na šotolině. Momentálně má svůj kalendář hodně plný testováním pro Citroën před vstupem do WTCC a dalšími akcemi."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.