Šéf týmu Citroën, Yves Matton, se do konce října rozhodne, kteří jezdci budou jeho tým zastupovat v sezoně 2014. Pokud by ale záleželo jen na Belgičanovi, pak by rozhodnutí padlo mnohem dříve. Jisté je jen jedno: Tým dostane novou tvář.
Spekulace vrcholí a na trhu jezdců je i přes fakt, že Volkswagen jezdeckou sestavu měnit nebude, hodně rušno. Hodně také závisí na Yvesu Mattonovi, šéfovi Citroënu pro motorsport. Ten nebude do nekonečna filozofovat nad jezdeckou sestavou, ale své rozhodnutí chce důkladně promyslet.
"Naši tvář výrazně změníme. Chceme vyhrávat soutěže, to je hlavní a nejdůležitější bod. Naše rozhodnutí závisí na hodně faktorech, ale také třeba na tom, jak se rozhodnou ostatní značky a jezdci," ohlašuje velké změny u francouzského týmu Yves Matton. Letos opravdu jeho tým nezažívá úspěchy, na které byl dříve zvyklý.
Jisté je obsazení třetího vozu DS3 WRC - ten připadne mecenáši týmu Khalidu Al-Quassimimu. V dalších dvou autech se ale klidně můžeme dočkat dvou zcela nových tváří. "Jednou z možností je, že bychom jeden vůz využili, stejně jako tomu bývalo v minulosti, k hledání talentů. Pokusili bychom se o to, co se nám podařilo s Danim Sordem - umožnit někomu, kdo to ještě nidky předtím nezažil, vyhrát soutěž MS."
Tým chtěl po Hirvonenovi vítězství na sněhu, to nesplnil...
Mikko Hirvonen bývá spojován s týmem Hyundai, což by mu umožnilo zůstat továrním jezdcem v MS. Dani Sordo nemá i přes vítězství v Německu nic jistého: "Určitě bylo jeho vítězství důležité. Pokud by se Danimu nepodařilo vyhrát žádnou soutěž, pak bych ho neměl na svém listu. To znamená, že na něm je, ale zatím nemohu říci, že má všechny potřebné vlastnosti k tomu, aby byl součástí týmu i příští rok."
...Sordo sice vyhrál, ale výkony na šotolině byly mdlé. A tak se může stát, že oba jezdci po sezoně u Citroënu skončí.
Citroën zatím ještě stále živí naději na zisk titulu mezi značkami - Francouzi si hodně slibují od návratu Sébastiena Loeba ve Francii do továrního týmu. Další starty legendárního Francouze ale nejsou v plánu: "Nikdy jsme o tom se Sébastienem nemluvili. Je rád, že jeho poslední soutěží bude právě ta ve Francii a navíc na šotolině už nejel pět měsíců. Nejsem si jistý, jestli by pro něj bylo jednoduché bez nějakého testování po půl roce přijet do Británie a závodit na šotolině. Momentálně má svůj kalendář hodně plný testováním pro Citroën před vstupem do WTCC a dalšími akcemi."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?