Šéf týmu Citroën, Yves Matton, se do konce října rozhodne, kteří jezdci budou jeho tým zastupovat v sezoně 2014. Pokud by ale záleželo jen na Belgičanovi, pak by rozhodnutí padlo mnohem dříve. Jisté je jen jedno: Tým dostane novou tvář.
Spekulace vrcholí a na trhu jezdců je i přes fakt, že Volkswagen jezdeckou sestavu měnit nebude, hodně rušno. Hodně také závisí na Yvesu Mattonovi, šéfovi Citroënu pro motorsport. Ten nebude do nekonečna filozofovat nad jezdeckou sestavou, ale své rozhodnutí chce důkladně promyslet.
"Naši tvář výrazně změníme. Chceme vyhrávat soutěže, to je hlavní a nejdůležitější bod. Naše rozhodnutí závisí na hodně faktorech, ale také třeba na tom, jak se rozhodnou ostatní značky a jezdci," ohlašuje velké změny u francouzského týmu Yves Matton. Letos opravdu jeho tým nezažívá úspěchy, na které byl dříve zvyklý.
Jisté je obsazení třetího vozu DS3 WRC - ten připadne mecenáši týmu Khalidu Al-Quassimimu. V dalších dvou autech se ale klidně můžeme dočkat dvou zcela nových tváří. "Jednou z možností je, že bychom jeden vůz využili, stejně jako tomu bývalo v minulosti, k hledání talentů. Pokusili bychom se o to, co se nám podařilo s Danim Sordem - umožnit někomu, kdo to ještě nidky předtím nezažil, vyhrát soutěž MS."
Tým chtěl po Hirvonenovi vítězství na sněhu, to nesplnil...
Mikko Hirvonen bývá spojován s týmem Hyundai, což by mu umožnilo zůstat továrním jezdcem v MS. Dani Sordo nemá i přes vítězství v Německu nic jistého: "Určitě bylo jeho vítězství důležité. Pokud by se Danimu nepodařilo vyhrát žádnou soutěž, pak bych ho neměl na svém listu. To znamená, že na něm je, ale zatím nemohu říci, že má všechny potřebné vlastnosti k tomu, aby byl součástí týmu i příští rok."
...Sordo sice vyhrál, ale výkony na šotolině byly mdlé. A tak se může stát, že oba jezdci po sezoně u Citroënu skončí.
Citroën zatím ještě stále živí naději na zisk titulu mezi značkami - Francouzi si hodně slibují od návratu Sébastiena Loeba ve Francii do továrního týmu. Další starty legendárního Francouze ale nejsou v plánu: "Nikdy jsme o tom se Sébastienem nemluvili. Je rád, že jeho poslední soutěží bude právě ta ve Francii a navíc na šotolině už nejel pět měsíců. Nejsem si jistý, jestli by pro něj bylo jednoduché bez nějakého testování po půl roce přijet do Británie a závodit na šotolině. Momentálně má svůj kalendář hodně plný testováním pro Citroën před vstupem do WTCC a dalšími akcemi."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.