Je až neuvěřitelné, jak jeden jezdec dokáže v jedné rally, kterou navíc ani nedojel, ovlivnit myšlení továrního týmu. Přečtěte si zajímavé shrnutí situace kolem Krise Meekea.
Kris Meeke ve Finsku po nehodě na předposlední zkoušce sice nedojel, ale jeho jízda byla dostatečná na to, aby přesvědčila Yvese Mattona, aby mu zajistil tovární sedačku pro soutěž v Austrálii. Kris byl vždy v kontaktu s koncernem PSA. Už svůj první větší mezinárodní úspěch si zajistil v roce 2005 v JWRC s Citroënem C2 S1600. V roce 2009 získal titul v IRC s týmem Peugeot UK. A několik let předtím i potom pro koncern pracoval jako testovací jezdec. Naposledy se například podílel na vývoji nového Peugeotu 208 T16.
Úspěch v IRC roku 2009 mu zajistil tovární sedačku v nově vznikajícím týmu Mini ve WRC. Jeho týmovým kolegou se později stal Dani Sordo, kterého v Austrálii připraví o místo. Vraťme se však ještě k Mini, plán byl jasný - v roce 2011 testovat a zajet pár soutěží a od sezony 2012 odjet celou sezonu. Rok 2011 však byl pro celý tým Mini, který vedl Prodrive, katastrofou. Týmu se asi i kvůli pokračující recesi nepodařilo sehnat hlavního sponzora. Ve Walesu byl Kris Meeke před poslední etapou čtvrtý pouhých 1,8s za Henningem Solbergem, nakonec se mu podium získat nepodařilo. Kdyby se to tehdy povedlo, tak by to bylo první podium pro jezdce z UK na domácí soutěži za dekádu.
Pak přišel odchod Mini z WRC. Prodrive bojoval dále, ale pro rok 2012 už pro Ira neměli místo. Abychom byli úplně přesní, tak se Kris během celého roku jednou svezl – na Lurgan Park Rally v Irsku, kterou vyhrál. Dokud se tedy nedohodl s Citroënem na startu ve Finsku, tak to vypadalo, že jeho možná posledním startem ve WRC zůstane soutěž ve Walesu v listopadu roku 2011. Pro závodního jezdce je to hodně dlouhá doba.
Během soutěže ve Finsku se předvedl v dobrém světle. Že by Kris útočil na vítězství, to nikdo nečekal. Že však bude více méně držet krok k Mikkem Hirvonenem, to čekal jen málokdo. Takovým highlightem jeho finského vystoupení je asi druhá pozice na RZ13 (Mökkiperä). V cíli RZ18 novinářům sympaťák z Irska řekl: „Dejte mi Citroën, to je to tajemství. Toto auto je fantastické!“
Sordův Citroën DS3 WRC převezme v Austrálii Meeke
Na druhém průjezdu RZ Ouninpohja však skončila jeho pouť Finskou rally v kotrmelcích. Yves Matton mu teď splnil jeho přání a Kris tak bude moci se svým spolujezdcem, Chrisem Pattersonem, reprezentovat tým Citroën Total Abú Dhabí na Coffs Harbour. Už se také objevily zvěsti, že by měl být Kris pro příští rok předběžně domluven s Hyundaiem.
Jisté je pouze to, že v Austrálii Kris Meeke pojede s DS3 WRC, že zde jezdec nikdy předtím nejel a že se bude jednat o jeho teprve druhý start s Citroënem DS3 WRC. Takovou zajímavostí také je, že to byl právě Dani Sordo, který “vyhrál“ interní souboj o starty s Mini Countrymanem WRC Prodrivu v roce 2012. Slušné výkony z tohoto roku mu přinesly novou smlouvu s Citroënem, který znal již z dřívějšího působení, nyní je to však Kris Meeke, který po slušném výkonu ve Finsku, kde byl naopak Dani Sordo bezzubý, nahrazuje Španěla pro Austrálii.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.