Je až neuvěřitelné, jak jeden jezdec dokáže v jedné rally, kterou navíc ani nedojel, ovlivnit myšlení továrního týmu. Přečtěte si zajímavé shrnutí situace kolem Krise Meekea.
Kris Meeke ve Finsku po nehodě na předposlední zkoušce sice nedojel, ale jeho jízda byla dostatečná na to, aby přesvědčila Yvese Mattona, aby mu zajistil tovární sedačku pro soutěž v Austrálii. Kris byl vždy v kontaktu s koncernem PSA. Už svůj první větší mezinárodní úspěch si zajistil v roce 2005 v JWRC s Citroënem C2 S1600. V roce 2009 získal titul v IRC s týmem Peugeot UK. A několik let předtím i potom pro koncern pracoval jako testovací jezdec. Naposledy se například podílel na vývoji nového Peugeotu 208 T16.
Úspěch v IRC roku 2009 mu zajistil tovární sedačku v nově vznikajícím týmu Mini ve WRC. Jeho týmovým kolegou se později stal Dani Sordo, kterého v Austrálii připraví o místo. Vraťme se však ještě k Mini, plán byl jasný - v roce 2011 testovat a zajet pár soutěží a od sezony 2012 odjet celou sezonu. Rok 2011 však byl pro celý tým Mini, který vedl Prodrive, katastrofou. Týmu se asi i kvůli pokračující recesi nepodařilo sehnat hlavního sponzora. Ve Walesu byl Kris Meeke před poslední etapou čtvrtý pouhých 1,8s za Henningem Solbergem, nakonec se mu podium získat nepodařilo. Kdyby se to tehdy povedlo, tak by to bylo první podium pro jezdce z UK na domácí soutěži za dekádu.
Pak přišel odchod Mini z WRC. Prodrive bojoval dále, ale pro rok 2012 už pro Ira neměli místo. Abychom byli úplně přesní, tak se Kris během celého roku jednou svezl – na Lurgan Park Rally v Irsku, kterou vyhrál. Dokud se tedy nedohodl s Citroënem na startu ve Finsku, tak to vypadalo, že jeho možná posledním startem ve WRC zůstane soutěž ve Walesu v listopadu roku 2011. Pro závodního jezdce je to hodně dlouhá doba.
Během soutěže ve Finsku se předvedl v dobrém světle. Že by Kris útočil na vítězství, to nikdo nečekal. Že však bude více méně držet krok k Mikkem Hirvonenem, to čekal jen málokdo. Takovým highlightem jeho finského vystoupení je asi druhá pozice na RZ13 (Mökkiperä). V cíli RZ18 novinářům sympaťák z Irska řekl: „Dejte mi Citroën, to je to tajemství. Toto auto je fantastické!“
Sordův Citroën DS3 WRC převezme v Austrálii Meeke
Na druhém průjezdu RZ Ouninpohja však skončila jeho pouť Finskou rally v kotrmelcích. Yves Matton mu teď splnil jeho přání a Kris tak bude moci se svým spolujezdcem, Chrisem Pattersonem, reprezentovat tým Citroën Total Abú Dhabí na Coffs Harbour. Už se také objevily zvěsti, že by měl být Kris pro příští rok předběžně domluven s Hyundaiem.
Jisté je pouze to, že v Austrálii Kris Meeke pojede s DS3 WRC, že zde jezdec nikdy předtím nejel a že se bude jednat o jeho teprve druhý start s Citroënem DS3 WRC. Takovou zajímavostí také je, že to byl právě Dani Sordo, který “vyhrál“ interní souboj o starty s Mini Countrymanem WRC Prodrivu v roce 2012. Slušné výkony z tohoto roku mu přinesly novou smlouvu s Citroënem, který znal již z dřívějšího působení, nyní je to však Kris Meeke, který po slušném výkonu ve Finsku, kde byl naopak Dani Sordo bezzubý, nahrazuje Španěla pro Austrálii.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?