Je až neuvěřitelné, jak jeden jezdec dokáže v jedné rally, kterou navíc ani nedojel, ovlivnit myšlení továrního týmu. Přečtěte si zajímavé shrnutí situace kolem Krise Meekea.
Kris Meeke ve Finsku po nehodě na předposlední zkoušce sice nedojel, ale jeho jízda byla dostatečná na to, aby přesvědčila Yvese Mattona, aby mu zajistil tovární sedačku pro soutěž v Austrálii. Kris byl vždy v kontaktu s koncernem PSA. Už svůj první větší mezinárodní úspěch si zajistil v roce 2005 v JWRC s Citroënem C2 S1600. V roce 2009 získal titul v IRC s týmem Peugeot UK. A několik let předtím i potom pro koncern pracoval jako testovací jezdec. Naposledy se například podílel na vývoji nového Peugeotu 208 T16.
Úspěch v IRC roku 2009 mu zajistil tovární sedačku v nově vznikajícím týmu Mini ve WRC. Jeho týmovým kolegou se později stal Dani Sordo, kterého v Austrálii připraví o místo. Vraťme se však ještě k Mini, plán byl jasný - v roce 2011 testovat a zajet pár soutěží a od sezony 2012 odjet celou sezonu. Rok 2011 však byl pro celý tým Mini, který vedl Prodrive, katastrofou. Týmu se asi i kvůli pokračující recesi nepodařilo sehnat hlavního sponzora. Ve Walesu byl Kris Meeke před poslední etapou čtvrtý pouhých 1,8s za Henningem Solbergem, nakonec se mu podium získat nepodařilo. Kdyby se to tehdy povedlo, tak by to bylo první podium pro jezdce z UK na domácí soutěži za dekádu.
Pak přišel odchod Mini z WRC. Prodrive bojoval dále, ale pro rok 2012 už pro Ira neměli místo. Abychom byli úplně přesní, tak se Kris během celého roku jednou svezl – na Lurgan Park Rally v Irsku, kterou vyhrál. Dokud se tedy nedohodl s Citroënem na startu ve Finsku, tak to vypadalo, že jeho možná posledním startem ve WRC zůstane soutěž ve Walesu v listopadu roku 2011. Pro závodního jezdce je to hodně dlouhá doba.
Během soutěže ve Finsku se předvedl v dobrém světle. Že by Kris útočil na vítězství, to nikdo nečekal. Že však bude více méně držet krok k Mikkem Hirvonenem, to čekal jen málokdo. Takovým highlightem jeho finského vystoupení je asi druhá pozice na RZ13 (Mökkiperä). V cíli RZ18 novinářům sympaťák z Irska řekl: „Dejte mi Citroën, to je to tajemství. Toto auto je fantastické!“
Sordův Citroën DS3 WRC převezme v Austrálii Meeke
Na druhém průjezdu RZ Ouninpohja však skončila jeho pouť Finskou rally v kotrmelcích. Yves Matton mu teď splnil jeho přání a Kris tak bude moci se svým spolujezdcem, Chrisem Pattersonem, reprezentovat tým Citroën Total Abú Dhabí na Coffs Harbour. Už se také objevily zvěsti, že by měl být Kris pro příští rok předběžně domluven s Hyundaiem.
Jisté je pouze to, že v Austrálii Kris Meeke pojede s DS3 WRC, že zde jezdec nikdy předtím nejel a že se bude jednat o jeho teprve druhý start s Citroënem DS3 WRC. Takovou zajímavostí také je, že to byl právě Dani Sordo, který “vyhrál“ interní souboj o starty s Mini Countrymanem WRC Prodrivu v roce 2012. Slušné výkony z tohoto roku mu přinesly novou smlouvu s Citroënem, který znal již z dřívějšího působení, nyní je to však Kris Meeke, který po slušném výkonu ve Finsku, kde byl naopak Dani Sordo bezzubý, nahrazuje Španěla pro Austrálii.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.