Opravdu tovární kokpit je v MS v rally hodně raritní. Hyundai od příštího roku nabídne dva další. Tomu odpovídá vysoký zájem mezi jezdci, ačkoliv nikdo neví, jak konkurenceschopná i20 WRC bude.
I když ve Finsku nebyl viděn žádný zástupce týmu Hyundai, tak se v servisním parku o příchodu Hyundaie do WRC mluvilo na všech frontách. Hodně často se mluvilo o tom, kde se do speciálu korejské značky posadí. Kokpity, jak víme, zatím obsazeny nebyly, a tak si dělá spousta jezdců zálusk na to, že by jeden z nich mohl být právě jejich.
Důležitou roli také bude hrát to, jak se hodlá ve WRC příští rok prezentovat Citroën. Francouzi dříve deklarovali, že chtějí nasadit opět dvě tovární auta (plus jedno pro Al-Qassimiho). Nepadlo však zatím žádné rozhodnutí, kdo a za jakých podmínek bude v oněch kokpitech sedět. Opce, kterou tým má na služby Mikka Hirvonena pro další sezonu, vyprší v půlce září. Do té doby má Fin svázané ruce, jeho manažer, Timo Jouhki, již přiznal, že se snaží navázat kontakt i s Hyudaiem.
V Alzenau by se rádi zastavili na slovíčko asi i oba současní jezdci M-Sportu, Mads Ostberg a Evgeny Novikov. "M-Sport je skvělým týmem, ale my si necháváme všechny možnosti pro rok 2014 otevřené. Citroën a Hyundai jsou pro nás samozřejmě tématy," řekl Morten Ostberg, který drží budoucnost svého syna ve svých rukou. Ačkoliv M-Sport ve Finsku opět dokázal, že Fiesta RS WRC je rychlým vozem, tak je otázkou, jak bude stíhat tým kolem Malcolma Wilsona tempu VW, Citroënu a Hyundaie příští rok, kdy bude už druhou sezonou bez tovární podpory.
U wolfsburgského týmu se příští rok pravděpodobně nic nezmění. Sébastien Ogier má své místo podepsáno na několik let a Jari-Matti Latvala může stále spolehat na ochranu šéfa týmu Josta Capita. Brzkou ztrátu, kterou Latvala ve Finsku nabral po nárazu na kámen už v RZ2, přičítá Capito i možné slabosti na straně Pola R WRC. "Nebyla to jen jeho chyba, auto by mělo takovou ránu snést, což se nestalo. Naši konstruktéři událost detailně zanalyzují a budou Polo R WRC dále vyvíjet," říká Jost Capito a dodal pár pochvalných slov na adresu Mikkelsena: "Během celé rally ukázal dobrý výkon a držel tempo s TOP jezdci MS. To je skvělé." Zdá se tak, že Nor je jediným jezdcem, který by mohl, ale pravděpodobně u Hyudaie na námluvy nepůjde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?