Boj o kokpity u Hyudanie

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
iM2 9. srpna 2013 00:16
Sdílej:

Opravdu tovární kokpit je v MS v rally hodně raritní. Hyundai od příštího roku nabídne dva další. Tomu odpovídá vysoký zájem mezi jezdci, ačkoliv nikdo neví, jak konkurenceschopná i20 WRC bude.

I když ve Finsku nebyl viděn žádný zástupce týmu Hyundai, tak se v servisním parku o příchodu Hyundaie do WRC mluvilo na všech frontách. Hodně často se mluvilo o tom, kde se do speciálu korejské značky posadí. Kokpity, jak víme, zatím obsazeny nebyly, a tak si dělá spousta jezdců zálusk na to, že by jeden z nich mohl být právě jejich. 

Důležitou roli také bude hrát to, jak se hodlá ve WRC příští rok prezentovat Citroën. Francouzi dříve deklarovali, že chtějí nasadit opět dvě tovární auta (plus jedno pro Al-Qassimiho). Nepadlo však zatím žádné rozhodnutí, kdo a za jakých podmínek bude v oněch kokpitech sedět. Opce, kterou tým má na služby Mikka Hirvonena pro další sezonu, vyprší v půlce září. Do té doby má Fin svázané ruce, jeho manažer, Timo Jouhki, již přiznal, že se snaží navázat kontakt i s Hyudaiem. 

V Alzenau by se rádi zastavili na slovíčko asi i oba současní jezdci M-Sportu, Mads Ostberg a Evgeny Novikov. "M-Sport je skvělým týmem, ale my si necháváme všechny možnosti pro rok 2014 otevřené. Citroën a Hyundai jsou pro nás samozřejmě tématy," řekl Morten Ostberg, který drží budoucnost svého syna ve svých rukou. Ačkoliv M-Sport ve Finsku opět dokázal, že Fiesta RS WRC je rychlým vozem, tak je otázkou, jak bude stíhat tým kolem Malcolma Wilsona tempu VW, Citroënu a Hyundaie příští rok, kdy bude už druhou sezonou bez tovární podpory. 

U wolfsburgského týmu se příští rok pravděpodobně nic nezmění. Sébastien Ogier má své místo podepsáno na několik let a Jari-Matti Latvala může stále spolehat na ochranu šéfa týmu Josta Capita. Brzkou ztrátu, kterou Latvala ve Finsku nabral po nárazu na kámen už v RZ2, přičítá Capito i možné slabosti na straně Pola R WRC. "Nebyla to jen jeho chyba, auto by mělo takovou ránu snést, což se nestalo. Naši konstruktéři událost detailně zanalyzují a budou Polo R WRC dále vyvíjet," říká Jost Capito a dodal pár pochvalných slov na adresu Mikkelsena: "Během celé rally ukázal dobrý výkon a držel tempo s TOP jezdci MS. To je skvělé." Zdá se tak, že Nor je jediným jezdcem, který by mohl, ale pravděpodobně u Hyudaie na námluvy nepůjde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.