Citroën Total Abu Dhabi WRT startoval do osmého závodu letošní sezony ve Finsku s velkými ambicemi. Nakonec se ale museli spokojit se čtvrtým místem pro Mikka Hirvonena a pátým pro Daniho Sorda. Kris Meeke se třetí DS3 WRC vypadl jen těsně před cílem.
Mikko Hirvonen chtěl ještě využít známého testu Ouninpohja v sobotu ráno k útoku na podiové umístění. To se však úplně nepodařilo. "Ti tři mladíci vpředu jsou také velmi rychlí. Já sám jsem, i když jsem neudělal sebemenší chybičku, nemohl stáhnout žádný čas. Mohl jsem být možná ještě o trochu rychlejší, ale z pohledu rizika to nemělo cenu. Musím ale stále tlačit na plyn, abych byl poblíž, kdyby se cokoliv stalo," řekl Mikko Hirvonen v sobotu před odpolední sekcí.
"Dal jsem do toho vše, ale v této rally je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Nepřijel jsem sem, abych dojel na čtvrtém místě. Výsledek je určitě zklamáním," dodala jednička týmu Citroën. Zklamání zažil i Kris Meeke. Poté, co před začátkem posledního dne na Hirvonena ztrácel pouze pár sekund a zvláště po Ouninpohji byl nadšený ("opravdu jízda jako na horské dráze...a ta atmosféra!"), ve druhém průjezdu touto legendou však šel přes střechu. Do té doby to byl ale povedený víkend.
To Dani Sordo podával, podobně jako Mikko snad až na začátek soutěže, nevýrazné výkony celý víkend a dojel až pátý, ani on není spokojený. "Po takovém závodu prostě nemůžu být šťastný. Nebyl jsem si jistý, scházelo mi tempo, tento víkend chci prostě pokud možno co nejrychleji zapomenout."
Podobný názor sdílí také šéf týmu Citroën, Yves Matton: "Aby nedojelo žádné auto na bedně, to je frustrující pro celý tým. Zvláště po výkonech Mikka zkraje rally. I pro Krise je to po fantastickém výkonu při prvním startu s DS3 WRC velké zklamání. Že to nemohl proměnit v dobrý výsledek, je zkrátka škoda. Ale teď už se soutředíme na Německo - na návrat na asfalt."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?