Citroën Total Abu Dhabi WRT startoval do osmého závodu letošní sezony ve Finsku s velkými ambicemi. Nakonec se ale museli spokojit se čtvrtým místem pro Mikka Hirvonena a pátým pro Daniho Sorda. Kris Meeke se třetí DS3 WRC vypadl jen těsně před cílem.
Mikko Hirvonen chtěl ještě využít známého testu Ouninpohja v sobotu ráno k útoku na podiové umístění. To se však úplně nepodařilo. "Ti tři mladíci vpředu jsou také velmi rychlí. Já sám jsem, i když jsem neudělal sebemenší chybičku, nemohl stáhnout žádný čas. Mohl jsem být možná ještě o trochu rychlejší, ale z pohledu rizika to nemělo cenu. Musím ale stále tlačit na plyn, abych byl poblíž, kdyby se cokoliv stalo," řekl Mikko Hirvonen v sobotu před odpolední sekcí.
"Dal jsem do toho vše, ale v této rally je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Nepřijel jsem sem, abych dojel na čtvrtém místě. Výsledek je určitě zklamáním," dodala jednička týmu Citroën. Zklamání zažil i Kris Meeke. Poté, co před začátkem posledního dne na Hirvonena ztrácel pouze pár sekund a zvláště po Ouninpohji byl nadšený ("opravdu jízda jako na horské dráze...a ta atmosféra!"), ve druhém průjezdu touto legendou však šel přes střechu. Do té doby to byl ale povedený víkend.
To Dani Sordo podával, podobně jako Mikko snad až na začátek soutěže, nevýrazné výkony celý víkend a dojel až pátý, ani on není spokojený. "Po takovém závodu prostě nemůžu být šťastný. Nebyl jsem si jistý, scházelo mi tempo, tento víkend chci prostě pokud možno co nejrychleji zapomenout."
Podobný názor sdílí také šéf týmu Citroën, Yves Matton: "Aby nedojelo žádné auto na bedně, to je frustrující pro celý tým. Zvláště po výkonech Mikka zkraje rally. I pro Krise je to po fantastickém výkonu při prvním startu s DS3 WRC velké zklamání. Že to nemohl proměnit v dobrý výsledek, je zkrátka škoda. Ale teď už se soutředíme na Německo - na návrat na asfalt."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.