Citroën Total Abu Dhabi WRT startoval do osmého závodu letošní sezony ve Finsku s velkými ambicemi. Nakonec se ale museli spokojit se čtvrtým místem pro Mikka Hirvonena a pátým pro Daniho Sorda. Kris Meeke se třetí DS3 WRC vypadl jen těsně před cílem.
Mikko Hirvonen chtěl ještě využít známého testu Ouninpohja v sobotu ráno k útoku na podiové umístění. To se však úplně nepodařilo. "Ti tři mladíci vpředu jsou také velmi rychlí. Já sám jsem, i když jsem neudělal sebemenší chybičku, nemohl stáhnout žádný čas. Mohl jsem být možná ještě o trochu rychlejší, ale z pohledu rizika to nemělo cenu. Musím ale stále tlačit na plyn, abych byl poblíž, kdyby se cokoliv stalo," řekl Mikko Hirvonen v sobotu před odpolední sekcí.
"Dal jsem do toho vše, ale v této rally je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Nepřijel jsem sem, abych dojel na čtvrtém místě. Výsledek je určitě zklamáním," dodala jednička týmu Citroën. Zklamání zažil i Kris Meeke. Poté, co před začátkem posledního dne na Hirvonena ztrácel pouze pár sekund a zvláště po Ouninpohji byl nadšený ("opravdu jízda jako na horské dráze...a ta atmosféra!"), ve druhém průjezdu touto legendou však šel přes střechu. Do té doby to byl ale povedený víkend.
To Dani Sordo podával, podobně jako Mikko snad až na začátek soutěže, nevýrazné výkony celý víkend a dojel až pátý, ani on není spokojený. "Po takovém závodu prostě nemůžu být šťastný. Nebyl jsem si jistý, scházelo mi tempo, tento víkend chci prostě pokud možno co nejrychleji zapomenout."
Podobný názor sdílí také šéf týmu Citroën, Yves Matton: "Aby nedojelo žádné auto na bedně, to je frustrující pro celý tým. Zvláště po výkonech Mikka zkraje rally. I pro Krise je to po fantastickém výkonu při prvním startu s DS3 WRC velké zklamání. Že to nemohl proměnit v dobrý výsledek, je zkrátka škoda. Ale teď už se soutředíme na Německo - na návrat na asfalt."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?