U Citroënu vládne frustrace

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. srpna 2013 21:16
Sdílej:

Citroën Total Abu Dhabi WRT startoval do osmého závodu letošní sezony ve Finsku s velkými ambicemi. Nakonec se ale museli spokojit se čtvrtým místem pro Mikka Hirvonena a pátým pro Daniho Sorda. Kris Meeke se třetí DS3 WRC vypadl jen těsně před cílem.

Mikko Hirvonen chtěl ještě využít známého testu Ouninpohja v sobotu ráno k útoku na podiové umístění. To se však úplně nepodařilo. "Ti tři mladíci vpředu jsou také velmi rychlí. Já sám jsem, i když jsem neudělal sebemenší chybičku, nemohl stáhnout žádný čas. Mohl jsem být možná ještě o trochu rychlejší, ale z pohledu rizika to nemělo cenu. Musím ale stále tlačit na plyn, abych byl poblíž, kdyby se cokoliv stalo," řekl Mikko Hirvonen v sobotu před odpolední sekcí. 

"Dal jsem do toho vše, ale v této rally je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Nepřijel jsem sem, abych dojel na čtvrtém místě. Výsledek je určitě zklamáním," dodala jednička týmu Citroën. Zklamání zažil i Kris Meeke. Poté, co před začátkem posledního dne na Hirvonena ztrácel pouze pár sekund a zvláště po Ouninpohji byl nadšený ("opravdu jízda jako na horské dráze...a ta atmosféra!"), ve druhém průjezdu touto legendou však šel přes střechu. Do té doby to byl ale povedený víkend. 

To Dani Sordo podával, podobně jako Mikko snad až na začátek soutěže, nevýrazné výkony celý víkend a dojel až pátý, ani on není spokojený. "Po takovém závodu prostě nemůžu být šťastný. Nebyl jsem si jistý, scházelo mi tempo, tento víkend chci prostě pokud možno co nejrychleji zapomenout." 

Podobný názor sdílí také šéf týmu Citroën, Yves Matton: "Aby nedojelo žádné auto na bedně, to je frustrující pro celý tým. Zvláště po výkonech Mikka zkraje rally. I pro Krise je to po fantastickém výkonu při prvním startu s DS3 WRC velké zklamání. Že to nemohl proměnit v dobrý výsledek, je zkrátka škoda. Ale teď už se soutředíme na Německo - na návrat na asfalt."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.