Kris Meeke se konečně dočkal a ve Finsku opět usedne do vozu WRC. Podle odcházejícího šampiona WRC, Sébastiena Loeba, to však pro něj ve Skandinávii nebude vůbec jednoduché.
Citroën ve Finsku posílá na start tři tovární DS3 WRC. Vedle stabilních pilotů Mikka Hirovnena a Daniho Sorda usedá do třetího auta testovací jezdec koncernu PSA, Kris Meeke. Jemu přepustil své místo pro tuto soutěž mecenáš továrního týmu Citroën, šejk Khalid Al-Quassimi, který je pro tento víkend zaneprázdněn. Pro šampiona IRC z roku 2009 se tak otevírá velká šance, naposledy jezdil s WRC v týmu Prodrive. V roce 2011 odjel 6 soutěží – 4 krát vypadl a dvakrát bodoval (4. a 5. místo).
Poté Prodrive nedokázal tento projekt ufinancovat, a tak se Meeke ocitl bez místa. Teď usedá do aktuální DS3 WRC, ovšem bude se muset postavit jezdcům, kteří mají s aktuálními vozy hodně zkušeností a jsou rozjetí. Právě kvůli těmto okolnostem to bude pro Ira, alespoň podle mínění Sébastiena Loeba, velmi obtížné. Finsko se totiž vyznačuje tratěmi, na kterých se jezdí vysokými rychlostmi a hodně se skáče. To vyžaduje velkou důvěru v auto.
„Pro první start s WRC je to těžká rally. Pokud do cíle dojede všech 6 továrních jezdců, pak očekávám, že budou před Krisem. Už je to dlouho, kdy naposledy jel. O špici určitě bojovat nebude,“ odhaduje Francouz. Meeke v roce 2011 startoval ve Finsku, ale musel vzdát pro poruchu motoru. To znamená, že jinak má z Finska zkušenosti pouze s vozy s jednou poháněnou nápravou.
Meeke se v roce 2011 s WRC ve Finsku moc nesvezl
Kris Meeke si však věří: „Test před startem nemohl být lepší. Zvolili jsme [pro test] velmi rychlou trať, která mi velmi pomohla v tom, abych vozu věřil. Zkoušeli jsme různá nastavení. Pracovat s hochy od Citroënu bylo skvělé. Ve voze WRC bude pro mě 90 % tratě nové. Například test 'Ouninpohja' jsem s WRC ještě nikdy nejel. Začínám tedy ‘na zelené louce’.”
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?