Kris Meeke se konečně dočkal a ve Finsku opět usedne do vozu WRC. Podle odcházejícího šampiona WRC, Sébastiena Loeba, to však pro něj ve Skandinávii nebude vůbec jednoduché.
Citroën ve Finsku posílá na start tři tovární DS3 WRC. Vedle stabilních pilotů Mikka Hirovnena a Daniho Sorda usedá do třetího auta testovací jezdec koncernu PSA, Kris Meeke. Jemu přepustil své místo pro tuto soutěž mecenáš továrního týmu Citroën, šejk Khalid Al-Quassimi, který je pro tento víkend zaneprázdněn. Pro šampiona IRC z roku 2009 se tak otevírá velká šance, naposledy jezdil s WRC v týmu Prodrive. V roce 2011 odjel 6 soutěží – 4 krát vypadl a dvakrát bodoval (4. a 5. místo).
Poté Prodrive nedokázal tento projekt ufinancovat, a tak se Meeke ocitl bez místa. Teď usedá do aktuální DS3 WRC, ovšem bude se muset postavit jezdcům, kteří mají s aktuálními vozy hodně zkušeností a jsou rozjetí. Právě kvůli těmto okolnostem to bude pro Ira, alespoň podle mínění Sébastiena Loeba, velmi obtížné. Finsko se totiž vyznačuje tratěmi, na kterých se jezdí vysokými rychlostmi a hodně se skáče. To vyžaduje velkou důvěru v auto.
„Pro první start s WRC je to těžká rally. Pokud do cíle dojede všech 6 továrních jezdců, pak očekávám, že budou před Krisem. Už je to dlouho, kdy naposledy jel. O špici určitě bojovat nebude,“ odhaduje Francouz. Meeke v roce 2011 startoval ve Finsku, ale musel vzdát pro poruchu motoru. To znamená, že jinak má z Finska zkušenosti pouze s vozy s jednou poháněnou nápravou.
Meeke se v roce 2011 s WRC ve Finsku moc nesvezl
Kris Meeke si však věří: „Test před startem nemohl být lepší. Zvolili jsme [pro test] velmi rychlou trať, která mi velmi pomohla v tom, abych vozu věřil. Zkoušeli jsme různá nastavení. Pracovat s hochy od Citroënu bylo skvělé. Ve voze WRC bude pro mě 90 % tratě nové. Například test 'Ouninpohja' jsem s WRC ještě nikdy nejel. Začínám tedy ‘na zelené louce’.”
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?