Skeptický Loeb: Meeke to bude mít těžké

loeb, sebastian
loeb, sebastian, foto: Citroën Sport
iM2 31. července 2013 20:37
Sdílej:

Kris Meeke se konečně dočkal a ve Finsku opět usedne do vozu WRC. Podle odcházejícího šampiona WRC, Sébastiena Loeba, to však pro něj ve Skandinávii nebude vůbec jednoduché.

Citroën ve Finsku posílá na start tři tovární DS3 WRC. Vedle stabilních pilotů Mikka Hirovnena a Daniho Sorda usedá do třetího auta testovací jezdec koncernu PSA, Kris Meeke. Jemu přepustil své místo pro tuto soutěž mecenáš továrního týmu Citroën, šejk Khalid Al-Quassimi, který je pro tento víkend zaneprázdněn. Pro šampiona IRC z roku 2009 se tak otevírá velká šance, naposledy jezdil s WRC v týmu Prodrive. V roce 2011 odjel 6 soutěží – 4 krát vypadl a dvakrát bodoval (4. a 5. místo). 

Poté Prodrive nedokázal tento projekt ufinancovat, a tak se Meeke ocitl bez místa. Teď usedá do aktuální DS3 WRC, ovšem bude se muset postavit jezdcům, kteří mají s aktuálními vozy hodně zkušeností a jsou rozjetí. Právě kvůli těmto okolnostem to bude pro Ira, alespoň podle mínění Sébastiena Loeba, velmi obtížné. Finsko se totiž vyznačuje tratěmi, na kterých se jezdí vysokými rychlostmi a hodně se skáče. To vyžaduje velkou důvěru v auto.

„Pro první start s WRC je to těžká rally. Pokud do cíle dojede všech 6 továrních jezdců, pak očekávám, že budou před Krisem. Už je to dlouho, kdy naposledy jel. O špici určitě bojovat nebude,“ odhaduje Francouz. Meeke v roce 2011 startoval ve Finsku, ale musel vzdát pro poruchu motoru. To znamená, že jinak má z Finska zkušenosti pouze s vozy s jednou poháněnou nápravou. 

Meeke se v roce 2011 s WRC ve Finsku moc nesvezl

Kris Meeke si však věří: „Test před startem nemohl být lepší. Zvolili jsme [pro test] velmi rychlou trať, která mi velmi pomohla v tom, abych vozu věřil. Zkoušeli jsme různá nastavení. Pracovat s hochy od Citroënu bylo skvělé. Ve voze WRC bude pro mě 90 % tratě nové. Například test 'Ouninpohja' jsem s WRC ještě nikdy nejel. Začínám tedy ‘na zelené louce’.”

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.