Petter Solberg odešel po loňské sezoně z MS v rally, protože se s nikým nedohodl na další spolupráci. Letos ho tak můžeme vídat v ME v rallycrossu. Do WRC by se Nor ale rád vrátil.
Petter Solberg má s MS v rally ještě nevyřízené účty. "Musel jsem skončit dříve, než jsem skončit chtěl." říká Nor pro Motorsport News. Na konci loňské sezony totiž jezdec zjistil, že pro něj není nikde místo. Jeho zaměstnavatel, M-Sport, dal přednost mladíkům Madsi Ostbergovi a Evgeny Novikovovi, kteří byli ochotni zafinancovat část budgetu týmu.
"Mám rád rallysport, na tom se nic nezměnilo a myslím si, že mistrvství světa mám stále co nabídnout." Dodal Petter, který touží po comebacku do WRC.
Díky změnám, kterými tým mezi sezonami projde, by mohlo být místo u Citroenu, ani u Hyundaie není nic jistého. "Vždycky jsem říkal, že se chci vrátit a rád bych ještě jednou dostal šanci bojovat o titul. To znamená účastnit se všech rally. Vím, že mám rychlost, je to frustrující sedět u cesty a moci se jenom koukat." Dodal mladší z bratrů Solbergů, který by se měl objevit na Finland Rally, kde by mělo proběhnout první kolo jednání o jeho budoucí kariéře.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.