Nedávno představený projekt Martina Semeráda- Driving Academy se pomalu rozvíjí a kromě pravidelných kurzů a lekcí sportovní jízdy na českých okruzích nyní přichází s novinkou na poli motoristicko-vzdělávacích akcí v ČR- Kurz sportovní jízdy na šotolině.
Vůbec první kurz na nezpevněném povrchu se uskuteční v režii Martina Semeráda a Driving Academy na autokrosové trati u Humpolce v úterý 16.7. a bude zaměřen na efektivní způsob řízení vozu na povrchu, který do určité míry může simulovat jízdu na sněhu, se kterým se čeští řidiči na silnici mohou každoročně setkat a mnohdy tato konfrontace dopadá pro řidiče nečekaně spatně.
Stejně jako u kurzů na asfaltových okruzích, tak i v Humpolci bude přichystána trať pro všechny druhy vozů, jejichž majitelé mají zájem o vlastní řidičský růst za dozoru profesionálního závodního jezdce a jak už je zvykem, na výběr jsou dvě verze – komplexní kurz Sport Driving a navazující praktická lekce- Sport practice.
„Akce je určena především pro lidi, kteří chtějí zdokonalit své řidičské umění na nezpevněném povrchu s vlastním vozem, ať už sériovým nebo závodním. Kurz Sport Driving je takovým zasvěcením do tajů řízení na šotolině, kdy se účastníci během teoretické části dozvědí všechny potřebné základní praktiky a zákonitosti, které pak aplikují a cvičí během praktické části. Navazující lekce Sport Practice je o pilování a prohlubování praktických dovedností a je zároveň ideální příležitostí k vyzkoušení si vlastního vozu v bezpečném prostředí na netradičním avšak velmi zábavném povrchu. Trať bude před akcí čerstvě srovnána, aby byla použitelná i pro úplně sériová vozidla.“, popisuje novinku v repertoáru Driving Academy její zakladatel a hlavní instruktor Martin Semerád.
Sport Driving:
Celodenní komplexní kurz skládající se z teoretické a praktické části, během nichž se účastníci seznámí se základními i pokročilými technikami jízdy na nezpevněném povrchu, díky kterým dokážou lépe ovládat svůj vůz a reagovat na vzniklou situaci nejen na závodním okruhu, ale i v běžném provozu.
Kurzem účastníky provádí Martin Semerád, který patří mezi nejzkušenější české piloty, co se týká jízdy na nezpevněném povrchu, díky několika sezónám v Mistrovství Světa v rally.
Martin si bude během praktické části individuálně sedat k účastníkům do vozu a z pozice spolujezdce poradí přímo za jízdy.
Jako bonus budou mít účastníci šanci se svézt s Martinem na trati s jeho závodním Mitsubishi Lancer Evo IX.
Cena: 5 900 kč/vůz Ideální počet účastníků: 8
Harmonogram:
08:30 – 09:00
příjezd na trať, coffebreak
09:00 – 10:00
teoretická část, výklad na učebně
10:00 – 12:00
praktická část- cvičení na dráze
12:00 – 12:45
čas na oběd
12:45 – 14:00
individuální jízdy s instruktorem
14:00 – 14:5
individuální jízdy s instruktorem + svezení v závodním voze
15:00
konec kurzu
Sport practice:
Lekce je nadstavbou na základní kurz sportovní jízdy (Sport Driving), ale jeho absolvování není podmínkou. Lekce je zaměřena především na praxi s vlastním vozem. Čím víc času strávíte na dráze, tím lépe poznáte jeho chování a s každým nabitým kilometrem se stáváte lepším řidičem. Všem účastníkům bude opět k dispozici automobilový závodník Martin Semerád, který si bude postupně sedat do jednotlivých aut, a z pozice buď řidiče, nebo spolujezdce (dle vůle účastníka), adekvátně poradí s technikou efektivní popř. efektní sportovní jízdy na nezpevněném povrchu. Cena: 2 290 kč/vůz Ideální počet účastníků: 10
- Harmonogram:
15°°- příjezd na trať
15:10- Stručná základní teorie (v případě zájmu) 15:20- 15:30 - Seznámení se s okruhem (základní stopa- had) 15:30- 17:30 - Volné ježdění s instruktorem
17:30- 18:55 – Volné ježdění s instruktorem protisměr 19:00- debriefing, ukončení akce
V případě dotazů a registrací pište na info@driving-academy.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.