Nedávno představený projekt Martina Semeráda- Driving Academy se pomalu rozvíjí a kromě pravidelných kurzů a lekcí sportovní jízdy na českých okruzích nyní přichází s novinkou na poli motoristicko-vzdělávacích akcí v ČR- Kurz sportovní jízdy na šotolině.
Vůbec první kurz na nezpevněném povrchu se uskuteční v režii Martina Semeráda a Driving Academy na autokrosové trati u Humpolce v úterý 16.7. a bude zaměřen na efektivní způsob řízení vozu na povrchu, který do určité míry může simulovat jízdu na sněhu, se kterým se čeští řidiči na silnici mohou každoročně setkat a mnohdy tato konfrontace dopadá pro řidiče nečekaně spatně.
Stejně jako u kurzů na asfaltových okruzích, tak i v Humpolci bude přichystána trať pro všechny druhy vozů, jejichž majitelé mají zájem o vlastní řidičský růst za dozoru profesionálního závodního jezdce a jak už je zvykem, na výběr jsou dvě verze – komplexní kurz Sport Driving a navazující praktická lekce- Sport practice.
„Akce je určena především pro lidi, kteří chtějí zdokonalit své řidičské umění na nezpevněném povrchu s vlastním vozem, ať už sériovým nebo závodním. Kurz Sport Driving je takovým zasvěcením do tajů řízení na šotolině, kdy se účastníci během teoretické části dozvědí všechny potřebné základní praktiky a zákonitosti, které pak aplikují a cvičí během praktické části. Navazující lekce Sport Practice je o pilování a prohlubování praktických dovedností a je zároveň ideální příležitostí k vyzkoušení si vlastního vozu v bezpečném prostředí na netradičním avšak velmi zábavném povrchu. Trať bude před akcí čerstvě srovnána, aby byla použitelná i pro úplně sériová vozidla.“, popisuje novinku v repertoáru Driving Academy její zakladatel a hlavní instruktor Martin Semerád.
Sport Driving:
Celodenní komplexní kurz skládající se z teoretické a praktické části, během nichž se účastníci seznámí se základními i pokročilými technikami jízdy na nezpevněném povrchu, díky kterým dokážou lépe ovládat svůj vůz a reagovat na vzniklou situaci nejen na závodním okruhu, ale i v běžném provozu.
Kurzem účastníky provádí Martin Semerád, který patří mezi nejzkušenější české piloty, co se týká jízdy na nezpevněném povrchu, díky několika sezónám v Mistrovství Světa v rally.
Martin si bude během praktické části individuálně sedat k účastníkům do vozu a z pozice spolujezdce poradí přímo za jízdy.
Jako bonus budou mít účastníci šanci se svézt s Martinem na trati s jeho závodním Mitsubishi Lancer Evo IX.
Cena: 5 900 kč/vůz Ideální počet účastníků: 8
Harmonogram:
08:30 – 09:00
příjezd na trať, coffebreak
09:00 – 10:00
teoretická část, výklad na učebně
10:00 – 12:00
praktická část- cvičení na dráze
12:00 – 12:45
čas na oběd
12:45 – 14:00
individuální jízdy s instruktorem
14:00 – 14:5
individuální jízdy s instruktorem + svezení v závodním voze
15:00
konec kurzu
Sport practice:
Lekce je nadstavbou na základní kurz sportovní jízdy (Sport Driving), ale jeho absolvování není podmínkou. Lekce je zaměřena především na praxi s vlastním vozem. Čím víc času strávíte na dráze, tím lépe poznáte jeho chování a s každým nabitým kilometrem se stáváte lepším řidičem. Všem účastníkům bude opět k dispozici automobilový závodník Martin Semerád, který si bude postupně sedat do jednotlivých aut, a z pozice buď řidiče, nebo spolujezdce (dle vůle účastníka), adekvátně poradí s technikou efektivní popř. efektní sportovní jízdy na nezpevněném povrchu. Cena: 2 290 kč/vůz Ideální počet účastníků: 10
- Harmonogram:
15°°- příjezd na trať
15:10- Stručná základní teorie (v případě zájmu) 15:20- 15:30 - Seznámení se s okruhem (základní stopa- had) 15:30- 17:30 - Volné ježdění s instruktorem
17:30- 18:55 – Volné ježdění s instruktorem protisměr 19:00- debriefing, ukončení akce
V případě dotazů a registrací pište na info@driving-academy.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?