Nedávno představený projekt Martina Semeráda- Driving Academy se pomalu rozvíjí a kromě pravidelných kurzů a lekcí sportovní jízdy na českých okruzích nyní přichází s novinkou na poli motoristicko-vzdělávacích akcí v ČR- Kurz sportovní jízdy na šotolině.
Vůbec první kurz na nezpevněném povrchu se uskuteční v režii Martina Semeráda a Driving Academy na autokrosové trati u Humpolce v úterý 16.7. a bude zaměřen na efektivní způsob řízení vozu na povrchu, který do určité míry může simulovat jízdu na sněhu, se kterým se čeští řidiči na silnici mohou každoročně setkat a mnohdy tato konfrontace dopadá pro řidiče nečekaně spatně.
Stejně jako u kurzů na asfaltových okruzích, tak i v Humpolci bude přichystána trať pro všechny druhy vozů, jejichž majitelé mají zájem o vlastní řidičský růst za dozoru profesionálního závodního jezdce a jak už je zvykem, na výběr jsou dvě verze – komplexní kurz Sport Driving a navazující praktická lekce- Sport practice.
„Akce je určena především pro lidi, kteří chtějí zdokonalit své řidičské umění na nezpevněném povrchu s vlastním vozem, ať už sériovým nebo závodním. Kurz Sport Driving je takovým zasvěcením do tajů řízení na šotolině, kdy se účastníci během teoretické části dozvědí všechny potřebné základní praktiky a zákonitosti, které pak aplikují a cvičí během praktické části. Navazující lekce Sport Practice je o pilování a prohlubování praktických dovedností a je zároveň ideální příležitostí k vyzkoušení si vlastního vozu v bezpečném prostředí na netradičním avšak velmi zábavném povrchu. Trať bude před akcí čerstvě srovnána, aby byla použitelná i pro úplně sériová vozidla.“, popisuje novinku v repertoáru Driving Academy její zakladatel a hlavní instruktor Martin Semerád.
Sport Driving:
Celodenní komplexní kurz skládající se z teoretické a praktické části, během nichž se účastníci seznámí se základními i pokročilými technikami jízdy na nezpevněném povrchu, díky kterým dokážou lépe ovládat svůj vůz a reagovat na vzniklou situaci nejen na závodním okruhu, ale i v běžném provozu.
Kurzem účastníky provádí Martin Semerád, který patří mezi nejzkušenější české piloty, co se týká jízdy na nezpevněném povrchu, díky několika sezónám v Mistrovství Světa v rally.
Martin si bude během praktické části individuálně sedat k účastníkům do vozu a z pozice spolujezdce poradí přímo za jízdy.
Jako bonus budou mít účastníci šanci se svézt s Martinem na trati s jeho závodním Mitsubishi Lancer Evo IX.
Cena: 5 900 kč/vůz Ideální počet účastníků: 8
Harmonogram:
08:30 – 09:00
příjezd na trať, coffebreak
09:00 – 10:00
teoretická část, výklad na učebně
10:00 – 12:00
praktická část- cvičení na dráze
12:00 – 12:45
čas na oběd
12:45 – 14:00
individuální jízdy s instruktorem
14:00 – 14:5
individuální jízdy s instruktorem + svezení v závodním voze
15:00
konec kurzu
Sport practice:
Lekce je nadstavbou na základní kurz sportovní jízdy (Sport Driving), ale jeho absolvování není podmínkou. Lekce je zaměřena především na praxi s vlastním vozem. Čím víc času strávíte na dráze, tím lépe poznáte jeho chování a s každým nabitým kilometrem se stáváte lepším řidičem. Všem účastníkům bude opět k dispozici automobilový závodník Martin Semerád, který si bude postupně sedat do jednotlivých aut, a z pozice buď řidiče, nebo spolujezdce (dle vůle účastníka), adekvátně poradí s technikou efektivní popř. efektní sportovní jízdy na nezpevněném povrchu. Cena: 2 290 kč/vůz Ideální počet účastníků: 10
- Harmonogram:
15°°- příjezd na trať
15:10- Stručná základní teorie (v případě zájmu) 15:20- 15:30 - Seznámení se s okruhem (základní stopa- had) 15:30- 17:30 - Volné ježdění s instruktorem
17:30- 18:55 – Volné ježdění s instruktorem protisměr 19:00- debriefing, ukončení akce
V případě dotazů a registrací pište na info@driving-academy.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?