Navzdory zvlášť obtížným podmínkám letošního ročníku Ypres Rally se vozu Peugeot 208 T16 s pilotem Krisem Meekem dařilo velmi dobře. Zabodoval i Craig Breen, který při své první účasti v belgickém podniku FIA European Rally Championship skončil se svým vozem Peugeot 207 S2000 celkově na třetí pozici.
Nadšené uvítání vozu Peugeot 208 T16
Peugeot 208 T16 se na své první rallye dočkal nadšeného potlesku diváků, kteří se na Ypres Rally dostavili i přes nepřízeň počasí ve velkém počtu. Během rychlostních zkoušek, které byly díky vydatnému dešti velmi obtížné, Kris Meeke a Chris Patterson předvedli obratnost a výkonnost tohoto nového vozu, který splňuje pravidla R5. „Jsme v půli vývojového programu a tato rallye nám umožnila ověřit si řadu věcí“, konstatuje Alexis Avril, technický vedoucí závodů pro zákazníky. „Po zkušebních jízdách na velmi drsném asfaltu ve Var bylo zajímavé přejít při provozní zkoušce v Ypres na silnice s povrchem, na kterém je obtížné najít přilnavost. A bylo to pro nás ještě přínosnější, protože pršelo a na mokrém povrchu jsme během předcházejících testů na asfaltu ještě nikdy nejeli.“„Prvním zadostiučiněním je pro nás konkurenceschopnost vozidla. V tomto závodě jsme měli možnost porovnat se s modelem S2000 a také s konkurencí. Dále se nám povedlo přizpůsobit set-up vozu daným podmínkám, což je pro nás velmi dobré znamení. Je to teprve naše druhá zkušenost na asfaltu, ale už dnes můžeme konstatovat, že 208 T16 reaguje na nastavení velmi dobře, což nám i přes špatnou přilnavost umožnilo dosáhnout u vozu velmi dobré účinnosti a výkonnosti. V příštích měsících bude naše další vývojová práce až do homologace pokračovat na nezpevněných cestách a na asfaltu.“
Craig Breen, třetí na své první Ypres Rally
Seznamovat se s Ypres Rally není nikdy snadné, a když k tomu ještě navíc vydatně prší… Craig Breen se ale nenechal překvapit a od prvních rychlostních zkoušek šestého podniku ERC se tento reprezentant Peugeot Rally Academy zařadil do těsného závěsu za zkušeného Freddyho Loixe. Craig Breen a Paul Nagle drželi s belgickým pilotem tempo, zvyšovali svůj náskok a dotahovali se na Peugeot 207 S2000 Bryana Bouffiera. Jistý čas stál Ira v RZ5 převodový hřídel.
Craig Brenn po první etapě čtvrtý v průběžném pořadí, nenechal nic náhodě a v sobotu ráno hned začal nejlepším časem. Posunul se na třetí pozici a přiblížil se Bryanu Bouffierovi. Až do poslední RZ a po krátkém výjezdu Breena mimo trať, se oba vozy Peugeot 207 S2000 praly o druhou pozici. Craig Breen nakonec skončil třetí a díky tomuto čtvrtému vítězství v sezóně si upevnil druhé místo v celkovém pořadí evropského mistrovství v rallye ERC.
Xavier Baugnet s vozem Peugeot 208 R2 zvítězil v kategorii vozů s pohonem dvou kol, která je rovněž součástí belgického mistrovství v rallye. Vylepšil si tak svoji ztrátu na Cédrica de Cecco, který skončil třetí, ale v žebříčku Peugeot Rally Trophy Belgique je stále na vedoucí pozici.
Kris MEEKE : „Jsem rád, že jsem mohl poprvé na rallye řídit Peugeot 208 T16. Od posledních zkoušek, které jsem jel na šotolině, je to velký posun. Vůz je výkonný a odolný, protože jsem mohl držet tempo od začátku do konce každé rychlostní zkoušky. Podmínky při posledních RZ byly perfektní, a tak jsem si to opravdu užil a jel jsem na hranici možností vozu. Mít tak účinné auto, i když jsme teprve v polovině vývojového programu, to je opravdu povzbudivé. Doufám, že budeme moci absolvovat ještě další rallye, protože jsme získali spoustu cenných poznatků.“
Craig BREEN : "V poslední rychlostní zkoušce jsme měli štěstí. Na kluzkém povrchu jsem sjel z trati, když jsem se dostal zpátky, snažil jsem se jet naplno a pak jsem viděl praporky, které zkoušku zrušily, takže jsem skončil v pořadí. Třetí místo, to je pěkný výsledek, tím spíš, že jsme celou sobotu udrželi tempo s Freddym Loixem, i když podmínky na trati byly příšerné. Znovu jsem se na této rallye hodně naučil a posunul dopředu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?