Navzdory zvlášť obtížným podmínkám letošního ročníku Ypres Rally se vozu Peugeot 208 T16 s pilotem Krisem Meekem dařilo velmi dobře. Zabodoval i Craig Breen, který při své první účasti v belgickém podniku FIA European Rally Championship skončil se svým vozem Peugeot 207 S2000 celkově na třetí pozici.
Nadšené uvítání vozu Peugeot 208 T16
Peugeot 208 T16 se na své první rallye dočkal nadšeného potlesku diváků, kteří se na Ypres Rally dostavili i přes nepřízeň počasí ve velkém počtu. Během rychlostních zkoušek, které byly díky vydatnému dešti velmi obtížné, Kris Meeke a Chris Patterson předvedli obratnost a výkonnost tohoto nového vozu, který splňuje pravidla R5. „Jsme v půli vývojového programu a tato rallye nám umožnila ověřit si řadu věcí“, konstatuje Alexis Avril, technický vedoucí závodů pro zákazníky. „Po zkušebních jízdách na velmi drsném asfaltu ve Var bylo zajímavé přejít při provozní zkoušce v Ypres na silnice s povrchem, na kterém je obtížné najít přilnavost. A bylo to pro nás ještě přínosnější, protože pršelo a na mokrém povrchu jsme během předcházejících testů na asfaltu ještě nikdy nejeli.“„Prvním zadostiučiněním je pro nás konkurenceschopnost vozidla. V tomto závodě jsme měli možnost porovnat se s modelem S2000 a také s konkurencí. Dále se nám povedlo přizpůsobit set-up vozu daným podmínkám, což je pro nás velmi dobré znamení. Je to teprve naše druhá zkušenost na asfaltu, ale už dnes můžeme konstatovat, že 208 T16 reaguje na nastavení velmi dobře, což nám i přes špatnou přilnavost umožnilo dosáhnout u vozu velmi dobré účinnosti a výkonnosti. V příštích měsících bude naše další vývojová práce až do homologace pokračovat na nezpevněných cestách a na asfaltu.“
Craig Breen, třetí na své první Ypres Rally
Seznamovat se s Ypres Rally není nikdy snadné, a když k tomu ještě navíc vydatně prší… Craig Breen se ale nenechal překvapit a od prvních rychlostních zkoušek šestého podniku ERC se tento reprezentant Peugeot Rally Academy zařadil do těsného závěsu za zkušeného Freddyho Loixe. Craig Breen a Paul Nagle drželi s belgickým pilotem tempo, zvyšovali svůj náskok a dotahovali se na Peugeot 207 S2000 Bryana Bouffiera. Jistý čas stál Ira v RZ5 převodový hřídel.
Craig Brenn po první etapě čtvrtý v průběžném pořadí, nenechal nic náhodě a v sobotu ráno hned začal nejlepším časem. Posunul se na třetí pozici a přiblížil se Bryanu Bouffierovi. Až do poslední RZ a po krátkém výjezdu Breena mimo trať, se oba vozy Peugeot 207 S2000 praly o druhou pozici. Craig Breen nakonec skončil třetí a díky tomuto čtvrtému vítězství v sezóně si upevnil druhé místo v celkovém pořadí evropského mistrovství v rallye ERC.
Xavier Baugnet s vozem Peugeot 208 R2 zvítězil v kategorii vozů s pohonem dvou kol, která je rovněž součástí belgického mistrovství v rallye. Vylepšil si tak svoji ztrátu na Cédrica de Cecco, který skončil třetí, ale v žebříčku Peugeot Rally Trophy Belgique je stále na vedoucí pozici.
Kris MEEKE : „Jsem rád, že jsem mohl poprvé na rallye řídit Peugeot 208 T16. Od posledních zkoušek, které jsem jel na šotolině, je to velký posun. Vůz je výkonný a odolný, protože jsem mohl držet tempo od začátku do konce každé rychlostní zkoušky. Podmínky při posledních RZ byly perfektní, a tak jsem si to opravdu užil a jel jsem na hranici možností vozu. Mít tak účinné auto, i když jsme teprve v polovině vývojového programu, to je opravdu povzbudivé. Doufám, že budeme moci absolvovat ještě další rallye, protože jsme získali spoustu cenných poznatků.“
Craig BREEN : "V poslední rychlostní zkoušce jsme měli štěstí. Na kluzkém povrchu jsem sjel z trati, když jsem se dostal zpátky, snažil jsem se jet naplno a pak jsem viděl praporky, které zkoušku zrušily, takže jsem skončil v pořadí. Třetí místo, to je pěkný výsledek, tím spíš, že jsme celou sobotu udrželi tempo s Freddym Loixem, i když podmínky na trati byly příšerné. Znovu jsem se na této rallye hodně naučil a posunul dopředu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.