Navzdory zvlášť obtížným podmínkám letošního ročníku Ypres Rally se vozu Peugeot 208 T16 s pilotem Krisem Meekem dařilo velmi dobře. Zabodoval i Craig Breen, který při své první účasti v belgickém podniku FIA European Rally Championship skončil se svým vozem Peugeot 207 S2000 celkově na třetí pozici.
Nadšené uvítání vozu Peugeot 208 T16
Peugeot 208 T16 se na své první rallye dočkal nadšeného potlesku diváků, kteří se na Ypres Rally dostavili i přes nepřízeň počasí ve velkém počtu. Během rychlostních zkoušek, které byly díky vydatnému dešti velmi obtížné, Kris Meeke a Chris Patterson předvedli obratnost a výkonnost tohoto nového vozu, který splňuje pravidla R5. „Jsme v půli vývojového programu a tato rallye nám umožnila ověřit si řadu věcí“, konstatuje Alexis Avril, technický vedoucí závodů pro zákazníky. „Po zkušebních jízdách na velmi drsném asfaltu ve Var bylo zajímavé přejít při provozní zkoušce v Ypres na silnice s povrchem, na kterém je obtížné najít přilnavost. A bylo to pro nás ještě přínosnější, protože pršelo a na mokrém povrchu jsme během předcházejících testů na asfaltu ještě nikdy nejeli.“„Prvním zadostiučiněním je pro nás konkurenceschopnost vozidla. V tomto závodě jsme měli možnost porovnat se s modelem S2000 a také s konkurencí. Dále se nám povedlo přizpůsobit set-up vozu daným podmínkám, což je pro nás velmi dobré znamení. Je to teprve naše druhá zkušenost na asfaltu, ale už dnes můžeme konstatovat, že 208 T16 reaguje na nastavení velmi dobře, což nám i přes špatnou přilnavost umožnilo dosáhnout u vozu velmi dobré účinnosti a výkonnosti. V příštích měsících bude naše další vývojová práce až do homologace pokračovat na nezpevněných cestách a na asfaltu.“
Craig Breen, třetí na své první Ypres Rally
Seznamovat se s Ypres Rally není nikdy snadné, a když k tomu ještě navíc vydatně prší… Craig Breen se ale nenechal překvapit a od prvních rychlostních zkoušek šestého podniku ERC se tento reprezentant Peugeot Rally Academy zařadil do těsného závěsu za zkušeného Freddyho Loixe. Craig Breen a Paul Nagle drželi s belgickým pilotem tempo, zvyšovali svůj náskok a dotahovali se na Peugeot 207 S2000 Bryana Bouffiera. Jistý čas stál Ira v RZ5 převodový hřídel.
Craig Brenn po první etapě čtvrtý v průběžném pořadí, nenechal nic náhodě a v sobotu ráno hned začal nejlepším časem. Posunul se na třetí pozici a přiblížil se Bryanu Bouffierovi. Až do poslední RZ a po krátkém výjezdu Breena mimo trať, se oba vozy Peugeot 207 S2000 praly o druhou pozici. Craig Breen nakonec skončil třetí a díky tomuto čtvrtému vítězství v sezóně si upevnil druhé místo v celkovém pořadí evropského mistrovství v rallye ERC.
Xavier Baugnet s vozem Peugeot 208 R2 zvítězil v kategorii vozů s pohonem dvou kol, která je rovněž součástí belgického mistrovství v rallye. Vylepšil si tak svoji ztrátu na Cédrica de Cecco, který skončil třetí, ale v žebříčku Peugeot Rally Trophy Belgique je stále na vedoucí pozici.
Kris MEEKE : „Jsem rád, že jsem mohl poprvé na rallye řídit Peugeot 208 T16. Od posledních zkoušek, které jsem jel na šotolině, je to velký posun. Vůz je výkonný a odolný, protože jsem mohl držet tempo od začátku do konce každé rychlostní zkoušky. Podmínky při posledních RZ byly perfektní, a tak jsem si to opravdu užil a jel jsem na hranici možností vozu. Mít tak účinné auto, i když jsme teprve v polovině vývojového programu, to je opravdu povzbudivé. Doufám, že budeme moci absolvovat ještě další rallye, protože jsme získali spoustu cenných poznatků.“
Craig BREEN : "V poslední rychlostní zkoušce jsme měli štěstí. Na kluzkém povrchu jsem sjel z trati, když jsem se dostal zpátky, snažil jsem se jet naplno a pak jsem viděl praporky, které zkoušku zrušily, takže jsem skončil v pořadí. Třetí místo, to je pěkný výsledek, tím spíš, že jsme celou sobotu udrželi tempo s Freddym Loixem, i když podmínky na trati byly příšerné. Znovu jsem se na této rallye hodně naučil a posunul dopředu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?