Navzdory zvlášť obtížným podmínkám letošního ročníku Ypres Rally se vozu Peugeot 208 T16 s pilotem Krisem Meekem dařilo velmi dobře. Zabodoval i Craig Breen, který při své první účasti v belgickém podniku FIA European Rally Championship skončil se svým vozem Peugeot 207 S2000 celkově na třetí pozici.
Nadšené uvítání vozu Peugeot 208 T16
Peugeot 208 T16 se na své první rallye dočkal nadšeného potlesku diváků, kteří se na Ypres Rally dostavili i přes nepřízeň počasí ve velkém počtu. Během rychlostních zkoušek, které byly díky vydatnému dešti velmi obtížné, Kris Meeke a Chris Patterson předvedli obratnost a výkonnost tohoto nového vozu, který splňuje pravidla R5. „Jsme v půli vývojového programu a tato rallye nám umožnila ověřit si řadu věcí“, konstatuje Alexis Avril, technický vedoucí závodů pro zákazníky. „Po zkušebních jízdách na velmi drsném asfaltu ve Var bylo zajímavé přejít při provozní zkoušce v Ypres na silnice s povrchem, na kterém je obtížné najít přilnavost. A bylo to pro nás ještě přínosnější, protože pršelo a na mokrém povrchu jsme během předcházejících testů na asfaltu ještě nikdy nejeli.“„Prvním zadostiučiněním je pro nás konkurenceschopnost vozidla. V tomto závodě jsme měli možnost porovnat se s modelem S2000 a také s konkurencí. Dále se nám povedlo přizpůsobit set-up vozu daným podmínkám, což je pro nás velmi dobré znamení. Je to teprve naše druhá zkušenost na asfaltu, ale už dnes můžeme konstatovat, že 208 T16 reaguje na nastavení velmi dobře, což nám i přes špatnou přilnavost umožnilo dosáhnout u vozu velmi dobré účinnosti a výkonnosti. V příštích měsících bude naše další vývojová práce až do homologace pokračovat na nezpevněných cestách a na asfaltu.“
Craig Breen, třetí na své první Ypres Rally
Seznamovat se s Ypres Rally není nikdy snadné, a když k tomu ještě navíc vydatně prší… Craig Breen se ale nenechal překvapit a od prvních rychlostních zkoušek šestého podniku ERC se tento reprezentant Peugeot Rally Academy zařadil do těsného závěsu za zkušeného Freddyho Loixe. Craig Breen a Paul Nagle drželi s belgickým pilotem tempo, zvyšovali svůj náskok a dotahovali se na Peugeot 207 S2000 Bryana Bouffiera. Jistý čas stál Ira v RZ5 převodový hřídel.
Craig Brenn po první etapě čtvrtý v průběžném pořadí, nenechal nic náhodě a v sobotu ráno hned začal nejlepším časem. Posunul se na třetí pozici a přiblížil se Bryanu Bouffierovi. Až do poslední RZ a po krátkém výjezdu Breena mimo trať, se oba vozy Peugeot 207 S2000 praly o druhou pozici. Craig Breen nakonec skončil třetí a díky tomuto čtvrtému vítězství v sezóně si upevnil druhé místo v celkovém pořadí evropského mistrovství v rallye ERC.
Xavier Baugnet s vozem Peugeot 208 R2 zvítězil v kategorii vozů s pohonem dvou kol, která je rovněž součástí belgického mistrovství v rallye. Vylepšil si tak svoji ztrátu na Cédrica de Cecco, který skončil třetí, ale v žebříčku Peugeot Rally Trophy Belgique je stále na vedoucí pozici.
Kris MEEKE : „Jsem rád, že jsem mohl poprvé na rallye řídit Peugeot 208 T16. Od posledních zkoušek, které jsem jel na šotolině, je to velký posun. Vůz je výkonný a odolný, protože jsem mohl držet tempo od začátku do konce každé rychlostní zkoušky. Podmínky při posledních RZ byly perfektní, a tak jsem si to opravdu užil a jel jsem na hranici možností vozu. Mít tak účinné auto, i když jsme teprve v polovině vývojového programu, to je opravdu povzbudivé. Doufám, že budeme moci absolvovat ještě další rallye, protože jsme získali spoustu cenných poznatků.“
Craig BREEN : "V poslední rychlostní zkoušce jsme měli štěstí. Na kluzkém povrchu jsem sjel z trati, když jsem se dostal zpátky, snažil jsem se jet naplno a pak jsem viděl praporky, které zkoušku zrušily, takže jsem skončil v pořadí. Třetí místo, to je pěkný výsledek, tím spíš, že jsme celou sobotu udrželi tempo s Freddym Loixem, i když podmínky na trati byly příšerné. Znovu jsem se na této rallye hodně naučil a posunul dopředu.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.