Rally Ypres, která se jede od 27. do 29. června 2013, bude pro Peugeot Sport důležitou akcí. Sestava týmu Peugeot Sport bude silná: představí se zde Peugeot 208 T16 v rukou Krise Meekeho, jediný zástupce Peugeot Rally Academy v tomto závodě Craig Breen bude pokračovat ve své sezóně v ERC a závodu se zúčastní také belgičtí závodníci Peugeot Rally Trophy (208 R2).
Program vývoje vozu Peugeot 208 T16 pokračuje a po testech na šotolině i asfaltu se tato nová zbraň týmu Peugeot Sport v rallye účastní jako předjezdec svého prvního závodu v rámci Rally Ypres. Pro posádku Kris Meeke / Chris Patterson i pro celý technický tým to znamená skvělou možnost k nasbírání dalších údajů v závodních podmínkách a k pokračování nastaveného testovacího programu.
„Se zájmem jsem sledoval, co se týmu Peugeot Sport podařilo během prvních testů vozu Peugeot 208 T16 na asfaltu,“ uvedl Kris Meeke. „V posledních dnech jsme s technickým týmem a inženýry hodně diskutovali o tom, jak se připravit na Rally Ypres. Už se na závod moc těším, protože mám na tuto rallye plno hezkých vzpomínek. Při své první účasti tady jsem v roce 2009 vyhrál. Silnice jsou tu velmi specifické, s typem asfaltu, se kterým se nikde jinde nesetkáte. Je skvělé, že jsme již schopni se zúčastnit rallye, protože po testovacích jízdách si tak můžeme vyzkoušet jiné podmínky a poměřit si, jak na tom jsme z hlediska vývojového programu. V Ypres je našim cílem zjistit si o autě další věci a otestovat znovu různá řešení. Naplánovali jsme si den jízd těsně před závodem, abychom definovali základní seřízení pro závod. Pak se budeme snažit seřizování upravovat v průběhu jízdy. Je to určitě ideální místo pro první oficiální předvedení nového závodního auta, protože v Ypres bude mnoho fanoušků a je tam vždycky úžasná atmosféra. Pro Chrise Pattersona i pro mě je velká čest tvořit posádku, která je pověřená řízením Peugeotu 208 T16 při jeho debutu v rallye.“
Craig Breen ve stopách Krise Meekeho?
Craig Breen, který na začátku června absolvoval s vozem Peugeot 208 T16 první testovací jízdy na asfaltu, pokračuje v účasti v letošní mistrovství Evropy v rallye (ERC) za volantem svého vozu Peugeot 207 S2000. Závodník z Irska je v tomto závodě jediným zástupcem Peugeot Rally Academy. V mistrovství si v této chvíli drží druhé místo, neboť v předchozích závodech skončil třikrát na druhém a jednou na čtvrtém místě. Je tedy považován za jednoho z favoritů rallye. Při svém prvním startu na tak obtížné trati je však jeho cílem závod dokončit.
Craig Breen připustil: „Rally Ypres se účastním poprvé. Minulý týden jsem absolvoval několik testovacích jízd na tratích, které se podobají tomu, co mě čeká v Ypres, a proběhlo to dobře, takže už se na závod moc těším. Můj spolujezdec Paul Nagle zde vyhrál v roce 2009 s Krisem Meekem. Doufám, že budeme moct využít jeho zkušenosti.
Před kýmkoliv se zmíním o Ypres, okamžitě přejde řeč na Krisovo vítězství při jeho prvním startu. Mým cílem je pochopitelně vyhrát, ale bude to velmi složité, protože na startu se objeví i několik místních odborníků, jako je Fredy Loix, a všichni obvyklí piloti z ERC, počínaje Bryanem Bouffierem a François Delecourem, kteří se závodu také účastní ve voze značky Peugeot. Stále čekáme na první vítězství v ERC, ale nijak nás to netlačí. Od začátku sezóny jsme rychlí a máme neméně kvalitní výsledky. Musíme dát všechno do pořádku a úspěch se dostaví, ale můj hlavní cíl se od začátku roku nezměnil. Pro mě tato moje první sezóna v ERC znamená učení a mým hlavním cílem je závod dokončit.“
Na programu i Peugeot Rally Trophy
Není pochyb o tom, že Rally Ypres je mezinárodně proslulá událost, ale je to také důležitý závod v rámci belgického mistrovství v rallye 2013, kde se potřetí v sezóně objeví piloti Peugeot Rally Trophy. Cédric de Cecco, který je v čele pořadí R2 a první mezi piloty vozů Peugeot 208 R2, se pokusí udržet si své prvenství, především v souboji s Timo van der Marelem.
Wim Doms, ředitel komunikace společnosti Peugeot Belgie-Lucembursko, prohlásil: „Peugeot zažívá v Ypres svůj comeback, a to ve velkém stylu. Program je velmi lákavý, nabízí první představení vozu Peugeot 208 T16, naděje na vítězství Craiga Breena a pokračování belgického mistrovství. Ypres je v Belgii velkým svátkem rallye, kterého se společnost Peugeot Belgie ráda zúčastní.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?