Rally Ypres, která se jede od 27. do 29. června 2013, bude pro Peugeot Sport důležitou akcí. Sestava týmu Peugeot Sport bude silná: představí se zde Peugeot 208 T16 v rukou Krise Meekeho, jediný zástupce Peugeot Rally Academy v tomto závodě Craig Breen bude pokračovat ve své sezóně v ERC a závodu se zúčastní také belgičtí závodníci Peugeot Rally Trophy (208 R2).
Program vývoje vozu Peugeot 208 T16 pokračuje a po testech na šotolině i asfaltu se tato nová zbraň týmu Peugeot Sport v rallye účastní jako předjezdec svého prvního závodu v rámci Rally Ypres. Pro posádku Kris Meeke / Chris Patterson i pro celý technický tým to znamená skvělou možnost k nasbírání dalších údajů v závodních podmínkách a k pokračování nastaveného testovacího programu.
„Se zájmem jsem sledoval, co se týmu Peugeot Sport podařilo během prvních testů vozu Peugeot 208 T16 na asfaltu,“ uvedl Kris Meeke. „V posledních dnech jsme s technickým týmem a inženýry hodně diskutovali o tom, jak se připravit na Rally Ypres. Už se na závod moc těším, protože mám na tuto rallye plno hezkých vzpomínek. Při své první účasti tady jsem v roce 2009 vyhrál. Silnice jsou tu velmi specifické, s typem asfaltu, se kterým se nikde jinde nesetkáte. Je skvělé, že jsme již schopni se zúčastnit rallye, protože po testovacích jízdách si tak můžeme vyzkoušet jiné podmínky a poměřit si, jak na tom jsme z hlediska vývojového programu. V Ypres je našim cílem zjistit si o autě další věci a otestovat znovu různá řešení. Naplánovali jsme si den jízd těsně před závodem, abychom definovali základní seřízení pro závod. Pak se budeme snažit seřizování upravovat v průběhu jízdy. Je to určitě ideální místo pro první oficiální předvedení nového závodního auta, protože v Ypres bude mnoho fanoušků a je tam vždycky úžasná atmosféra. Pro Chrise Pattersona i pro mě je velká čest tvořit posádku, která je pověřená řízením Peugeotu 208 T16 při jeho debutu v rallye.“
Craig Breen ve stopách Krise Meekeho?
Craig Breen, který na začátku června absolvoval s vozem Peugeot 208 T16 první testovací jízdy na asfaltu, pokračuje v účasti v letošní mistrovství Evropy v rallye (ERC) za volantem svého vozu Peugeot 207 S2000. Závodník z Irska je v tomto závodě jediným zástupcem Peugeot Rally Academy. V mistrovství si v této chvíli drží druhé místo, neboť v předchozích závodech skončil třikrát na druhém a jednou na čtvrtém místě. Je tedy považován za jednoho z favoritů rallye. Při svém prvním startu na tak obtížné trati je však jeho cílem závod dokončit.
Craig Breen připustil: „Rally Ypres se účastním poprvé. Minulý týden jsem absolvoval několik testovacích jízd na tratích, které se podobají tomu, co mě čeká v Ypres, a proběhlo to dobře, takže už se na závod moc těším. Můj spolujezdec Paul Nagle zde vyhrál v roce 2009 s Krisem Meekem. Doufám, že budeme moct využít jeho zkušenosti.
Před kýmkoliv se zmíním o Ypres, okamžitě přejde řeč na Krisovo vítězství při jeho prvním startu. Mým cílem je pochopitelně vyhrát, ale bude to velmi složité, protože na startu se objeví i několik místních odborníků, jako je Fredy Loix, a všichni obvyklí piloti z ERC, počínaje Bryanem Bouffierem a François Delecourem, kteří se závodu také účastní ve voze značky Peugeot. Stále čekáme na první vítězství v ERC, ale nijak nás to netlačí. Od začátku sezóny jsme rychlí a máme neméně kvalitní výsledky. Musíme dát všechno do pořádku a úspěch se dostaví, ale můj hlavní cíl se od začátku roku nezměnil. Pro mě tato moje první sezóna v ERC znamená učení a mým hlavním cílem je závod dokončit.“
Na programu i Peugeot Rally Trophy
Není pochyb o tom, že Rally Ypres je mezinárodně proslulá událost, ale je to také důležitý závod v rámci belgického mistrovství v rallye 2013, kde se potřetí v sezóně objeví piloti Peugeot Rally Trophy. Cédric de Cecco, který je v čele pořadí R2 a první mezi piloty vozů Peugeot 208 R2, se pokusí udržet si své prvenství, především v souboji s Timo van der Marelem.
Wim Doms, ředitel komunikace společnosti Peugeot Belgie-Lucembursko, prohlásil: „Peugeot zažívá v Ypres svůj comeback, a to ve velkém stylu. Program je velmi lákavý, nabízí první představení vozu Peugeot 208 T16, naděje na vítězství Craiga Breena a pokračování belgického mistrovství. Ypres je v Belgii velkým svátkem rallye, kterého se společnost Peugeot Belgie ráda zúčastní.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.