První rallye pro 208 T16

Peugeot
Peugeot, foto: www.peugeot-media.com.
Ondřej Krajča 25. června 2013 20:13
Sdílej:

Rally Ypres, která se jede od 27. do 29. června 2013, bude pro Peugeot Sport důležitou akcí. Sestava týmu Peugeot Sport bude silná: představí se zde Peugeot 208 T16 v rukou Krise Meekeho, jediný zástupce Peugeot Rally Academy v tomto závodě Craig Breen bude pokračovat ve své sezóně v ERC a závodu se zúčastní také belgičtí závodníci Peugeot Rally Trophy (208 R2).

Program vývoje vozu Peugeot 208 T16 pokračuje a po testech na šotolině i asfaltu se tato nová zbraň týmu Peugeot Sport v rallye účastní jako předjezdec svého prvního závodu v rámci Rally Ypres. Pro posádku Kris Meeke / Chris Patterson i pro celý technický tým to znamená skvělou možnost k nasbírání dalších údajů v závodních podmínkách a k pokračování nastaveného testovacího programu.

„Se zájmem jsem sledoval, co se týmu Peugeot Sport podařilo během prvních testů vozu Peugeot 208 T16 na asfaltu,“ uvedl Kris Meeke. „V posledních dnech jsme s technickým týmem a inženýry hodně diskutovali o tom, jak se připravit na Rally Ypres. Už se na závod moc těším, protože mám na tuto rallye plno hezkých vzpomínek. Při své první účasti tady jsem v roce 2009 vyhrál. Silnice jsou tu velmi specifické, s typem asfaltu, se kterým se nikde jinde nesetkáte. Je skvělé, že jsme již schopni se zúčastnit rallye, protože po testovacích jízdách si tak můžeme vyzkoušet jiné podmínky a poměřit si, jak na tom jsme z hlediska vývojového programu. V Ypres je našim cílem zjistit si o autě další věci a otestovat znovu různá řešení. Naplánovali jsme si den jízd těsně před závodem, abychom definovali základní seřízení pro závod. Pak se budeme snažit seřizování upravovat v průběhu jízdy. Je to určitě ideální místo pro první oficiální předvedení nového závodního auta, protože v Ypres bude mnoho fanoušků a je tam vždycky úžasná atmosféra. Pro Chrise Pattersona i pro mě je velká čest tvořit posádku, která je pověřená řízením Peugeotu 208 T16 při jeho debutu v rallye.“

Craig Breen ve stopách Krise Meekeho?

Craig Breen, který na začátku června absolvoval s vozem Peugeot 208 T16 první testovací jízdy na asfaltu, pokračuje v účasti v letošní mistrovství Evropy v rallye (ERC) za volantem svého vozu Peugeot 207 S2000. Závodník z Irska je v tomto závodě jediným zástupcem Peugeot Rally Academy. V mistrovství si v této chvíli drží druhé místo, neboť v předchozích závodech skončil třikrát na druhém a jednou na čtvrtém místě. Je tedy považován za jednoho z favoritů rallye. Při svém prvním startu na tak obtížné trati je však jeho cílem závod dokončit.

Craig Breen připustil: „Rally Ypres se účastním poprvé. Minulý týden jsem absolvoval několik testovacích jízd na tratích, které se podobají tomu, co mě čeká v Ypres, a proběhlo to dobře, takže už se na závod moc těším. Můj spolujezdec Paul Nagle zde vyhrál v roce 2009 s Krisem Meekem. Doufám, že budeme moct využít jeho zkušenosti.

Před kýmkoliv se zmíním o Ypres, okamžitě přejde řeč na Krisovo vítězství při jeho prvním startu. Mým cílem je pochopitelně vyhrát, ale bude to velmi složité, protože na startu se objeví i několik místních odborníků, jako je Fredy Loix, a všichni obvyklí piloti z ERC, počínaje Bryanem Bouffierem a François Delecourem, kteří se závodu také účastní ve voze značky Peugeot. Stále čekáme na první vítězství v ERC, ale nijak nás to netlačí. Od začátku sezóny jsme rychlí a máme neméně kvalitní výsledky. Musíme dát všechno do pořádku a úspěch se dostaví, ale můj hlavní cíl se od začátku roku nezměnil. Pro mě tato moje první sezóna v ERC znamená učení a mým hlavním cílem je závod dokončit.“

Na programu i Peugeot Rally Trophy

Není pochyb o tom, že Rally Ypres je mezinárodně proslulá událost, ale je to také důležitý závod v rámci belgického mistrovství v rallye 2013, kde se potřetí v sezóně objeví piloti Peugeot Rally Trophy. Cédric de Cecco, který je v čele pořadí R2 a první mezi piloty vozů Peugeot 208 R2, se pokusí udržet si své prvenství, především v souboji s Timo van der Marelem.

Wim Doms, ředitel komunikace společnosti Peugeot Belgie-Lucembursko, prohlásil: „Peugeot zažívá v Ypres svůj comeback, a to ve velkém stylu. Program je velmi lákavý, nabízí první představení vozu Peugeot 208 T16, naděje na vítězství Craiga Breena a pokračování belgického mistrovství. Ypres je v Belgii velkým svátkem rallye, kterého se společnost Peugeot Belgie ráda zúčastní.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.