Rally Ypres, která se jede od 27. do 29. června 2013, bude pro Peugeot Sport důležitou akcí. Sestava týmu Peugeot Sport bude silná: představí se zde Peugeot 208 T16 v rukou Krise Meekeho, jediný zástupce Peugeot Rally Academy v tomto závodě Craig Breen bude pokračovat ve své sezóně v ERC a závodu se zúčastní také belgičtí závodníci Peugeot Rally Trophy (208 R2).
Program vývoje vozu Peugeot 208 T16 pokračuje a po testech na šotolině i asfaltu se tato nová zbraň týmu Peugeot Sport v rallye účastní jako předjezdec svého prvního závodu v rámci Rally Ypres. Pro posádku Kris Meeke / Chris Patterson i pro celý technický tým to znamená skvělou možnost k nasbírání dalších údajů v závodních podmínkách a k pokračování nastaveného testovacího programu.
„Se zájmem jsem sledoval, co se týmu Peugeot Sport podařilo během prvních testů vozu Peugeot 208 T16 na asfaltu,“ uvedl Kris Meeke. „V posledních dnech jsme s technickým týmem a inženýry hodně diskutovali o tom, jak se připravit na Rally Ypres. Už se na závod moc těším, protože mám na tuto rallye plno hezkých vzpomínek. Při své první účasti tady jsem v roce 2009 vyhrál. Silnice jsou tu velmi specifické, s typem asfaltu, se kterým se nikde jinde nesetkáte. Je skvělé, že jsme již schopni se zúčastnit rallye, protože po testovacích jízdách si tak můžeme vyzkoušet jiné podmínky a poměřit si, jak na tom jsme z hlediska vývojového programu. V Ypres je našim cílem zjistit si o autě další věci a otestovat znovu různá řešení. Naplánovali jsme si den jízd těsně před závodem, abychom definovali základní seřízení pro závod. Pak se budeme snažit seřizování upravovat v průběhu jízdy. Je to určitě ideální místo pro první oficiální předvedení nového závodního auta, protože v Ypres bude mnoho fanoušků a je tam vždycky úžasná atmosféra. Pro Chrise Pattersona i pro mě je velká čest tvořit posádku, která je pověřená řízením Peugeotu 208 T16 při jeho debutu v rallye.“
Craig Breen ve stopách Krise Meekeho?
Craig Breen, který na začátku června absolvoval s vozem Peugeot 208 T16 první testovací jízdy na asfaltu, pokračuje v účasti v letošní mistrovství Evropy v rallye (ERC) za volantem svého vozu Peugeot 207 S2000. Závodník z Irska je v tomto závodě jediným zástupcem Peugeot Rally Academy. V mistrovství si v této chvíli drží druhé místo, neboť v předchozích závodech skončil třikrát na druhém a jednou na čtvrtém místě. Je tedy považován za jednoho z favoritů rallye. Při svém prvním startu na tak obtížné trati je však jeho cílem závod dokončit.
Craig Breen připustil: „Rally Ypres se účastním poprvé. Minulý týden jsem absolvoval několik testovacích jízd na tratích, které se podobají tomu, co mě čeká v Ypres, a proběhlo to dobře, takže už se na závod moc těším. Můj spolujezdec Paul Nagle zde vyhrál v roce 2009 s Krisem Meekem. Doufám, že budeme moct využít jeho zkušenosti.
Před kýmkoliv se zmíním o Ypres, okamžitě přejde řeč na Krisovo vítězství při jeho prvním startu. Mým cílem je pochopitelně vyhrát, ale bude to velmi složité, protože na startu se objeví i několik místních odborníků, jako je Fredy Loix, a všichni obvyklí piloti z ERC, počínaje Bryanem Bouffierem a François Delecourem, kteří se závodu také účastní ve voze značky Peugeot. Stále čekáme na první vítězství v ERC, ale nijak nás to netlačí. Od začátku sezóny jsme rychlí a máme neméně kvalitní výsledky. Musíme dát všechno do pořádku a úspěch se dostaví, ale můj hlavní cíl se od začátku roku nezměnil. Pro mě tato moje první sezóna v ERC znamená učení a mým hlavním cílem je závod dokončit.“
Na programu i Peugeot Rally Trophy
Není pochyb o tom, že Rally Ypres je mezinárodně proslulá událost, ale je to také důležitý závod v rámci belgického mistrovství v rallye 2013, kde se potřetí v sezóně objeví piloti Peugeot Rally Trophy. Cédric de Cecco, který je v čele pořadí R2 a první mezi piloty vozů Peugeot 208 R2, se pokusí udržet si své prvenství, především v souboji s Timo van der Marelem.
Wim Doms, ředitel komunikace společnosti Peugeot Belgie-Lucembursko, prohlásil: „Peugeot zažívá v Ypres svůj comeback, a to ve velkém stylu. Program je velmi lákavý, nabízí první představení vozu Peugeot 208 T16, naděje na vítězství Craiga Breena a pokračování belgického mistrovství. Ypres je v Belgii velkým svátkem rallye, kterého se společnost Peugeot Belgie ráda zúčastní.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.