Poslední přípravy na útok

loeb, sebastian
loeb, sebastian, foto: Archiv RallyZone.cz
Radka Matthey 18. června 2013 18:04
Sdílej:

Sébastien Loeb měl po týdnu testování na Pikes Peak poprvé možnost pustit všech 875 koní vozu 208 T16 Pikes Peak na celou trať. Tyto nové testovací jízdy proběhly 14. – 16. června. Francouzský šampión je po této úplně poslední přípravné fázi připravený vyrazit v neděli 30. června do útoku a dobýt tuto náročnou horu během slavného závodu.

Aklimatizační fáze končí. Vrchol jako je Pikes Peak se 4 301 metry nadmořské výšky se nenechá zkrotit na první pokus. Piloti a jejich stroje se musí postupně seznamovat s terénem hory a jejími úskalími… a nesčetnými léčkami. Organizátoři ostatně vyzývají závodníky, aby se během oficiálních testovacích jízd seznámili vždy jen s částí trati, protože každá část má svůj vlastní charakter. Sébastien Loeb k tomu uvedl: „Spodní část je techničtější, s řadou zatáček. Druhou část tvoří spíš velmi rychlé úseky a ostré zákruty. Podle mě jde o nejtěžší úsek. Těch propastí je tam zkrátka moc. Není tam žádný prostor pro chybu. Poslední kilometry jsou velmi hrbolaté. Silnice prošla úpravou, ale je pořád velice obtížná. Některé hrboly se musí objíždět zleva, některé zprava!“

 

První fáze testovacích jízd proběhla předminulý víkend, v této druhé fázi si tým Peugeot Sport potvrdil, že je se seřizováním vozu Peugeot 208 T16 Pikes Peak na správné cestě. Sébastien k tomu dodal: „Cítíme se pevní v kramflecích. Trať znám nazpaměť a auto je dobře seřízené. Už jsme nemuseli dělat tolik testů, takže jsme jezdili míň než minulý týden. Mám pocit, že jsme připravení a nemůžu se dočkat samotného závodu.“

V pátek mohl tým Peugeot Sport společně s ostatními závodníky vyjet dvakrát celou horu naráz a poměřit se s celou téměř 20kilometrovou tratí. Sébastien uvedl: „Díky projetí celé trati jsem si potvrdil, že první část je hodně fyzická. Vzal jsem si sebou pro jízdu nahoru pro všechny případy kyslíkovou bombu, kterou během závodu určitě využiju. Bude určitě pohodlnější, když budou moct poslední kilometry normálně dýchat.“

Vůz 208 T16 Pikes Peak taky vypadá, že dýchá na 100 %. „Myslím, že motor ztrácí s výškou mnohem míň než ostatní,“ říká Jean-Christophe Pallier, šéf celého projektu. „Bylo skvělé, že jsme si mohli horu vyjet celou dvakrát. Mohli jsme si ověřit různá seřízení. Z testů máme velmi dobrý pocit. Jsme tam, kde jsme chtěli být, ať už z hlediska spolehlivosti, nebo výkonů. Seřízení je dokončené a neměli bychom na něj před rozhodujícím týdnem nic měnit.“

Závod se jede 30. června, ale oficiální závodní týden začíná již 24. června. Zatímco 208 T16 Pikes Peak se podrobí technickým kontrolám, na Sébastiena Loeba čeká drobná formalita: brífink pro nováčky, který je povinný pro všechny, kdo se závody zúčastní poprvé – i když jde o devítinásobného mistra světa.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.