Sébastien Loeb měl po týdnu testování na Pikes Peak poprvé možnost pustit všech 875 koní vozu 208 T16 Pikes Peak na celou trať. Tyto nové testovací jízdy proběhly 14. – 16. června. Francouzský šampión je po této úplně poslední přípravné fázi připravený vyrazit v neděli 30. června do útoku a dobýt tuto náročnou horu během slavného závodu.
Aklimatizační fáze končí. Vrchol jako je Pikes Peak se 4 301 metry nadmořské výšky se nenechá zkrotit na první pokus. Piloti a jejich stroje se musí postupně seznamovat s terénem hory a jejími úskalími… a nesčetnými léčkami. Organizátoři ostatně vyzývají závodníky, aby se během oficiálních testovacích jízd seznámili vždy jen s částí trati, protože každá část má svůj vlastní charakter. Sébastien Loeb k tomu uvedl: „Spodní část je techničtější, s řadou zatáček. Druhou část tvoří spíš velmi rychlé úseky a ostré zákruty. Podle mě jde o nejtěžší úsek. Těch propastí je tam zkrátka moc. Není tam žádný prostor pro chybu. Poslední kilometry jsou velmi hrbolaté. Silnice prošla úpravou, ale je pořád velice obtížná. Některé hrboly se musí objíždět zleva, některé zprava!“
První fáze testovacích jízd proběhla předminulý víkend, v této druhé fázi si tým Peugeot Sport potvrdil, že je se seřizováním vozu Peugeot 208 T16 Pikes Peak na správné cestě. Sébastien k tomu dodal: „Cítíme se pevní v kramflecích. Trať znám nazpaměť a auto je dobře seřízené. Už jsme nemuseli dělat tolik testů, takže jsme jezdili míň než minulý týden. Mám pocit, že jsme připravení a nemůžu se dočkat samotného závodu.“
V pátek mohl tým Peugeot Sport společně s ostatními závodníky vyjet dvakrát celou horu naráz a poměřit se s celou téměř 20kilometrovou tratí. Sébastien uvedl: „Díky projetí celé trati jsem si potvrdil, že první část je hodně fyzická. Vzal jsem si sebou pro jízdu nahoru pro všechny případy kyslíkovou bombu, kterou během závodu určitě využiju. Bude určitě pohodlnější, když budou moct poslední kilometry normálně dýchat.“
Vůz 208 T16 Pikes Peak taky vypadá, že dýchá na 100 %. „Myslím, že motor ztrácí s výškou mnohem míň než ostatní,“ říká Jean-Christophe Pallier, šéf celého projektu. „Bylo skvělé, že jsme si mohli horu vyjet celou dvakrát. Mohli jsme si ověřit různá seřízení. Z testů máme velmi dobrý pocit. Jsme tam, kde jsme chtěli být, ať už z hlediska spolehlivosti, nebo výkonů. Seřízení je dokončené a neměli bychom na něj před rozhodujícím týdnem nic měnit.“
Závod se jede 30. června, ale oficiální závodní týden začíná již 24. června. Zatímco 208 T16 Pikes Peak se podrobí technickým kontrolám, na Sébastiena Loeba čeká drobná formalita: brífink pro nováčky, který je povinný pro všechny, kdo se závody zúčastní poprvé – i když jde o devítinásobného mistra světa.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.