M-Sport otálí s nasazením Fiesty R5 na trh. Po oficiální prezentaci v tomto týdnu dnes Malcolm Wilson oznámil další kroky. K nim patří mimo jiné i tým pro ERC.
Nová Fiesta R5 je na startu kariéry. Na Ypres rally bude vůz poprvé prezentován veřejnosti, poté bude následovat homologace. Po ní může konečně začít prodej aut zákazníkům. Šéf M-Sportu dává do projektu R5 velké naděje. V dalších letech chce hrát s tímto produktem na zákaznickém poli jednu z hlavních rolí.
Aby jeho tým dosáhl vysokých prodejních ambicí, doufá M-Sport především v to, že nalezne hodně kupců v ERC. Tyto plány už jsou dokonce tak daleko, že od soutěže v Polsku (13. až 15. září) by měl v ERC startovat tým prezentující tyto vozy: "Moc rád bych to [tým] uskutečnil, s tímto vozem by to bylo ideální.
Našim zákazníkům chceme poskytnout kompletní servis. Pokud by se nám podařilo dát dohromady takový program, tak by to bylo přínosné pro všechny naše zákazníky. Rádi bychom to od Polska zkusili."
Malcolm Wilson je o úspěchu třídy R5 přesvědčen: "Pravidla R5 přivedou rallysport tam, kde by měl být. V otázce ceny a jednotných dílů odvedla FIA skvělou práci." Kromě M-Sportu (Fordu) už testují R5 také Citroën a Peugeot, Škoda má zatím motor.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?