M-Sport otálí s nasazením Fiesty R5 na trh. Po oficiální prezentaci v tomto týdnu dnes Malcolm Wilson oznámil další kroky. K nim patří mimo jiné i tým pro ERC.
Nová Fiesta R5 je na startu kariéry. Na Ypres rally bude vůz poprvé prezentován veřejnosti, poté bude následovat homologace. Po ní může konečně začít prodej aut zákazníkům. Šéf M-Sportu dává do projektu R5 velké naděje. V dalších letech chce hrát s tímto produktem na zákaznickém poli jednu z hlavních rolí.
Aby jeho tým dosáhl vysokých prodejních ambicí, doufá M-Sport především v to, že nalezne hodně kupců v ERC. Tyto plány už jsou dokonce tak daleko, že od soutěže v Polsku (13. až 15. září) by měl v ERC startovat tým prezentující tyto vozy: "Moc rád bych to [tým] uskutečnil, s tímto vozem by to bylo ideální.
Našim zákazníkům chceme poskytnout kompletní servis. Pokud by se nám podařilo dát dohromady takový program, tak by to bylo přínosné pro všechny naše zákazníky. Rádi bychom to od Polska zkusili."
Malcolm Wilson je o úspěchu třídy R5 přesvědčen: "Pravidla R5 přivedou rallysport tam, kde by měl být. V otázce ceny a jednotných dílů odvedla FIA skvělou práci." Kromě M-Sportu (Fordu) už testují R5 také Citroën a Peugeot, Škoda má zatím motor.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.