Mnoho spekulací se množí okolo odchodu nejúspěšnější značky mistrovství světa v rally za poslední roky. Stane se tak už letos?
Letošní rok v mistrovství světa v rally je pro celý Citroën průlomový. Po devíti titulech mistra světa totiž odchází Sebastien Loeb. A právě díky Loebovi dokázal Citroën získat osm titulů mistra světa mezi značkami a osm titulů mezi jezdci. Citroën tak má v letošním roce velmi zkušenou jezdeckou sestavu a tu tvoří Mikko Hirvonen a Dani Sordo. Ovšem oba piloti stále do týmu nepřinesli vítězství. Avšak Citroën už letos dvě vítězství získal a to opět díky Loebovi. Citroën v minulosti své úspěchy stavěl právě na Loebovi a poté taktéž na jeho jmenovci Ogierovi. Ovšem Ogiera si francouzi nechali utéct do Volkswagenu a nastala dlouhoočekávaná situace. Citroën už bez Loeba nedokáže vítězit a pomalu ale jistě se zaměřuje na jiný automobilový šampionát.
"Je hezké vidět, že DS3 WRC je schopen vyhrávat. Bohužel to vypadá, že ne s kýmkoliv za volantem," nastiňuje aktuální problematiku technický ředitel Xavier-Mastelan Pinon. Celý tým je v momentálně rád za jakékoliv umístění na stupních vítězů a na toto samozřejmě zaměstnanci ze země galského kohouta nejsou zvyklí. Jak už bylo řečeno, tak Citroën se zaměřuje na jinou motoristickou disciplínu a to jsou okruhy. Jedná se především o šampionát WTCC (mistrovství světa cestovních vozů.
"V současné době se plně soustřeďujeme na projekt ve WTCC. Pokud tam odjedeme, bude to dobré. Pokud ne, tak uvidíme, co bude dál. Momentálně ale nepracujeme na žádném novém speciálu WRC," dodává Pinon. O případném odchodu svého největšího rivala ví i Volkswagen. Tato situace však není pro VW přiliš dobrá a se svými rivaly z Francie chtějí i nadále bojovat a jsou ochotni udělat i ústupky v technických předpisech. Zástupci z Citroënu a VW se už sešli a jednalo se hlavně o prodloužení životnosti aktuálních modelů vozů WRC a rovněž o větším počtu tzv. "žolíků" pro rok 2014 (jedná se o technické modifikace u vozů). To by mohlo mít pozitivní vliv jak pro Citroën tak pro M-Sport.
A jak přistupuje k aktuální situací samotný šéf Yves Matton? Ten uklidňuje rozvířené vody a dává možnost i angažmá ve dvou šampionátech zároveň, což však příliš reálné není. "Máme globální koncept. Můžeme jet WTCC zároveň s rally. V rally nemusíme jet s pěti vozy, ale třeba jen s dvěmi."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.