Mnoho spekulací se množí okolo odchodu nejúspěšnější značky mistrovství světa v rally za poslední roky. Stane se tak už letos?
Letošní rok v mistrovství světa v rally je pro celý Citroën průlomový. Po devíti titulech mistra světa totiž odchází Sebastien Loeb. A právě díky Loebovi dokázal Citroën získat osm titulů mistra světa mezi značkami a osm titulů mezi jezdci. Citroën tak má v letošním roce velmi zkušenou jezdeckou sestavu a tu tvoří Mikko Hirvonen a Dani Sordo. Ovšem oba piloti stále do týmu nepřinesli vítězství. Avšak Citroën už letos dvě vítězství získal a to opět díky Loebovi. Citroën v minulosti své úspěchy stavěl právě na Loebovi a poté taktéž na jeho jmenovci Ogierovi. Ovšem Ogiera si francouzi nechali utéct do Volkswagenu a nastala dlouhoočekávaná situace. Citroën už bez Loeba nedokáže vítězit a pomalu ale jistě se zaměřuje na jiný automobilový šampionát.
"Je hezké vidět, že DS3 WRC je schopen vyhrávat. Bohužel to vypadá, že ne s kýmkoliv za volantem," nastiňuje aktuální problematiku technický ředitel Xavier-Mastelan Pinon. Celý tým je v momentálně rád za jakékoliv umístění na stupních vítězů a na toto samozřejmě zaměstnanci ze země galského kohouta nejsou zvyklí. Jak už bylo řečeno, tak Citroën se zaměřuje na jinou motoristickou disciplínu a to jsou okruhy. Jedná se především o šampionát WTCC (mistrovství světa cestovních vozů.
"V současné době se plně soustřeďujeme na projekt ve WTCC. Pokud tam odjedeme, bude to dobré. Pokud ne, tak uvidíme, co bude dál. Momentálně ale nepracujeme na žádném novém speciálu WRC," dodává Pinon. O případném odchodu svého největšího rivala ví i Volkswagen. Tato situace však není pro VW přiliš dobrá a se svými rivaly z Francie chtějí i nadále bojovat a jsou ochotni udělat i ústupky v technických předpisech. Zástupci z Citroënu a VW se už sešli a jednalo se hlavně o prodloužení životnosti aktuálních modelů vozů WRC a rovněž o větším počtu tzv. "žolíků" pro rok 2014 (jedná se o technické modifikace u vozů). To by mohlo mít pozitivní vliv jak pro Citroën tak pro M-Sport.
A jak přistupuje k aktuální situací samotný šéf Yves Matton? Ten uklidňuje rozvířené vody a dává možnost i angažmá ve dvou šampionátech zároveň, což však příliš reálné není. "Máme globální koncept. Můžeme jet WTCC zároveň s rally. V rally nemusíme jet s pěti vozy, ale třeba jen s dvěmi."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?