Tím Subaru Komárno, spoločne s Máriom Csentem a Petrom Těšínskym aj v tomto roku odštartujú na tohtoročnej Rally Tríbeč. Spoločnosť im na tratiach opäť bude robiť bielo modré Subaru Impreza WRX STi.
Na minuloročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch posádka Mário Csente – Petr Těšínský bojovala vo veľmi ťažkej konkurencii, keď len v triede 3, kam je zaradené aj Subaru Impreza WRX STi Mária Csenteho odštartovalo v Topoľčanoch takmer pätnásť súťažiacich. Zmiešaná slovensko-česká posádka sa od začiatku súťaže držala medzi prvou šestkou v triede, v priebehu súťaže však postupne zrýchľovala a pomaly sa posúvala smerom nahor vo výsledkovej listine. Predposledná rýchlostná skúška však nakoniec zmarila všetky plány a defekt ich poslal vo výsledkoch až na konečné štrnáste miesto celkového poradia a na siedme miesto v triede. „Samozrejme ma ten defekt a následná strata poriadne hnevali. Už začínam veriť, že Rally Tríbeč je pre mňa asi zakliata. Pri mojom prvom štarte na obnovenej súťaži v roku 2011 som mal problém s nefunkčným ALS, čo ma rovnako posunulo vo výsledkoch dolu. V minulom roku všetko až do poslednej rýchlostky fungovalo perfektne, s Petrom sme si v aute rozumeli a technika držala. V predposlednom teste však prišiel už spomínaný defekt a pri jazde na prázdnej gume sme stratili veľmi veľa času. Napriek tomuto, čo som doteraz hovoril, musím povedať, že som veľmi rád, že v Topoľčanoch sa našiel po dlhých rokoch organizátor, ktorý túto legendárnu rally oživil. Aj keď mne osobne asi nie je táto súťaž súdená, mám ju rád. Asi to bude aj tým, že sa nemusím dlhé hodiny tralalákať po celom Slovensku, veď do Topoľčian mám z Komárna iba necelú stovku kilometrov. Dúfam, že v tomto roku sa nás už smola opustí a poriadne sa nás chytí to povestné športové šťastie a až do cieľa nás nepustí. Teším sa na pekné súboje hlavne s Pepom Semerádom, v Prešove sa mi súboj s ním o desatiny sekúnd nesmierne páčil. Čo sa tratí týka, tie sú rovnaké ako v minulosti, pribudla iba jedna nová rýchlostka, ale v tomto roku to bude hodne aj o sile motora, keďže dvojica rýchlostných skúšok smeruje na Skýcov, do kopca a tam bez poriadneho výkonu človek nič nedosiahne. Samozrejme pozorne sledujem aj predpoveď počasia, ktorá však zatiaľ nevyzerá nejaká stabilná a je možnosť, že budú rovnako ako v Prešove prehánky. To bude zase znamenať čarovanie s pneumatikami. Dúfam, že všetko bude fungovať a preto nám spolu s Petrom držte všetci palce, aby sme sa spolu stretli v nedeľu na cieľovej rampe,“ vysvetlil Mário Csente.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.