Tím Subaru Komárno, spoločne s Máriom Csentem a Petrom Těšínskym aj v tomto roku odštartujú na tohtoročnej Rally Tríbeč. Spoločnosť im na tratiach opäť bude robiť bielo modré Subaru Impreza WRX STi.
Na minuloročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch posádka Mário Csente – Petr Těšínský bojovala vo veľmi ťažkej konkurencii, keď len v triede 3, kam je zaradené aj Subaru Impreza WRX STi Mária Csenteho odštartovalo v Topoľčanoch takmer pätnásť súťažiacich. Zmiešaná slovensko-česká posádka sa od začiatku súťaže držala medzi prvou šestkou v triede, v priebehu súťaže však postupne zrýchľovala a pomaly sa posúvala smerom nahor vo výsledkovej listine. Predposledná rýchlostná skúška však nakoniec zmarila všetky plány a defekt ich poslal vo výsledkoch až na konečné štrnáste miesto celkového poradia a na siedme miesto v triede. „Samozrejme ma ten defekt a následná strata poriadne hnevali. Už začínam veriť, že Rally Tríbeč je pre mňa asi zakliata. Pri mojom prvom štarte na obnovenej súťaži v roku 2011 som mal problém s nefunkčným ALS, čo ma rovnako posunulo vo výsledkoch dolu. V minulom roku všetko až do poslednej rýchlostky fungovalo perfektne, s Petrom sme si v aute rozumeli a technika držala. V predposlednom teste však prišiel už spomínaný defekt a pri jazde na prázdnej gume sme stratili veľmi veľa času. Napriek tomuto, čo som doteraz hovoril, musím povedať, že som veľmi rád, že v Topoľčanoch sa našiel po dlhých rokoch organizátor, ktorý túto legendárnu rally oživil. Aj keď mne osobne asi nie je táto súťaž súdená, mám ju rád. Asi to bude aj tým, že sa nemusím dlhé hodiny tralalákať po celom Slovensku, veď do Topoľčian mám z Komárna iba necelú stovku kilometrov. Dúfam, že v tomto roku sa nás už smola opustí a poriadne sa nás chytí to povestné športové šťastie a až do cieľa nás nepustí. Teším sa na pekné súboje hlavne s Pepom Semerádom, v Prešove sa mi súboj s ním o desatiny sekúnd nesmierne páčil. Čo sa tratí týka, tie sú rovnaké ako v minulosti, pribudla iba jedna nová rýchlostka, ale v tomto roku to bude hodne aj o sile motora, keďže dvojica rýchlostných skúšok smeruje na Skýcov, do kopca a tam bez poriadneho výkonu človek nič nedosiahne. Samozrejme pozorne sledujem aj predpoveď počasia, ktorá však zatiaľ nevyzerá nejaká stabilná a je možnosť, že budú rovnako ako v Prešove prehánky. To bude zase znamenať čarovanie s pneumatikami. Dúfam, že všetko bude fungovať a preto nám spolu s Petrom držte všetci palce, aby sme sa spolu stretli v nedeľu na cieľovej rampe,“ vysvetlil Mário Csente.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.