Tím Subaru Komárno, spoločne s Máriom Csentem a Petrom Těšínskym aj v tomto roku odštartujú na tohtoročnej Rally Tríbeč. Spoločnosť im na tratiach opäť bude robiť bielo modré Subaru Impreza WRX STi.
Na minuloročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch posádka Mário Csente – Petr Těšínský bojovala vo veľmi ťažkej konkurencii, keď len v triede 3, kam je zaradené aj Subaru Impreza WRX STi Mária Csenteho odštartovalo v Topoľčanoch takmer pätnásť súťažiacich. Zmiešaná slovensko-česká posádka sa od začiatku súťaže držala medzi prvou šestkou v triede, v priebehu súťaže však postupne zrýchľovala a pomaly sa posúvala smerom nahor vo výsledkovej listine. Predposledná rýchlostná skúška však nakoniec zmarila všetky plány a defekt ich poslal vo výsledkoch až na konečné štrnáste miesto celkového poradia a na siedme miesto v triede. „Samozrejme ma ten defekt a následná strata poriadne hnevali. Už začínam veriť, že Rally Tríbeč je pre mňa asi zakliata. Pri mojom prvom štarte na obnovenej súťaži v roku 2011 som mal problém s nefunkčným ALS, čo ma rovnako posunulo vo výsledkoch dolu. V minulom roku všetko až do poslednej rýchlostky fungovalo perfektne, s Petrom sme si v aute rozumeli a technika držala. V predposlednom teste však prišiel už spomínaný defekt a pri jazde na prázdnej gume sme stratili veľmi veľa času. Napriek tomuto, čo som doteraz hovoril, musím povedať, že som veľmi rád, že v Topoľčanoch sa našiel po dlhých rokoch organizátor, ktorý túto legendárnu rally oživil. Aj keď mne osobne asi nie je táto súťaž súdená, mám ju rád. Asi to bude aj tým, že sa nemusím dlhé hodiny tralalákať po celom Slovensku, veď do Topoľčian mám z Komárna iba necelú stovku kilometrov. Dúfam, že v tomto roku sa nás už smola opustí a poriadne sa nás chytí to povestné športové šťastie a až do cieľa nás nepustí. Teším sa na pekné súboje hlavne s Pepom Semerádom, v Prešove sa mi súboj s ním o desatiny sekúnd nesmierne páčil. Čo sa tratí týka, tie sú rovnaké ako v minulosti, pribudla iba jedna nová rýchlostka, ale v tomto roku to bude hodne aj o sile motora, keďže dvojica rýchlostných skúšok smeruje na Skýcov, do kopca a tam bez poriadneho výkonu človek nič nedosiahne. Samozrejme pozorne sledujem aj predpoveď počasia, ktorá však zatiaľ nevyzerá nejaká stabilná a je možnosť, že budú rovnako ako v Prešove prehánky. To bude zase znamenať čarovanie s pneumatikami. Dúfam, že všetko bude fungovať a preto nám spolu s Petrom držte všetci palce, aby sme sa spolu stretli v nedeľu na cieľovej rampe,“ vysvetlil Mário Csente.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.