Tím Subaru Komárno, spoločne s Máriom Csentem a Petrom Těšínskym aj v tomto roku odštartujú na tohtoročnej Rally Tríbeč. Spoločnosť im na tratiach opäť bude robiť bielo modré Subaru Impreza WRX STi.
Na minuloročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch posádka Mário Csente – Petr Těšínský bojovala vo veľmi ťažkej konkurencii, keď len v triede 3, kam je zaradené aj Subaru Impreza WRX STi Mária Csenteho odštartovalo v Topoľčanoch takmer pätnásť súťažiacich. Zmiešaná slovensko-česká posádka sa od začiatku súťaže držala medzi prvou šestkou v triede, v priebehu súťaže však postupne zrýchľovala a pomaly sa posúvala smerom nahor vo výsledkovej listine. Predposledná rýchlostná skúška však nakoniec zmarila všetky plány a defekt ich poslal vo výsledkoch až na konečné štrnáste miesto celkového poradia a na siedme miesto v triede. „Samozrejme ma ten defekt a následná strata poriadne hnevali. Už začínam veriť, že Rally Tríbeč je pre mňa asi zakliata. Pri mojom prvom štarte na obnovenej súťaži v roku 2011 som mal problém s nefunkčným ALS, čo ma rovnako posunulo vo výsledkoch dolu. V minulom roku všetko až do poslednej rýchlostky fungovalo perfektne, s Petrom sme si v aute rozumeli a technika držala. V predposlednom teste však prišiel už spomínaný defekt a pri jazde na prázdnej gume sme stratili veľmi veľa času. Napriek tomuto, čo som doteraz hovoril, musím povedať, že som veľmi rád, že v Topoľčanoch sa našiel po dlhých rokoch organizátor, ktorý túto legendárnu rally oživil. Aj keď mne osobne asi nie je táto súťaž súdená, mám ju rád. Asi to bude aj tým, že sa nemusím dlhé hodiny tralalákať po celom Slovensku, veď do Topoľčian mám z Komárna iba necelú stovku kilometrov. Dúfam, že v tomto roku sa nás už smola opustí a poriadne sa nás chytí to povestné športové šťastie a až do cieľa nás nepustí. Teším sa na pekné súboje hlavne s Pepom Semerádom, v Prešove sa mi súboj s ním o desatiny sekúnd nesmierne páčil. Čo sa tratí týka, tie sú rovnaké ako v minulosti, pribudla iba jedna nová rýchlostka, ale v tomto roku to bude hodne aj o sile motora, keďže dvojica rýchlostných skúšok smeruje na Skýcov, do kopca a tam bez poriadneho výkonu človek nič nedosiahne. Samozrejme pozorne sledujem aj predpoveď počasia, ktorá však zatiaľ nevyzerá nejaká stabilná a je možnosť, že budú rovnako ako v Prešove prehánky. To bude zase znamenať čarovanie s pneumatikami. Dúfam, že všetko bude fungovať a preto nám spolu s Petrom držte všetci palce, aby sme sa spolu stretli v nedeľu na cieľovej rampe,“ vysvetlil Mário Csente.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.