Tím Subaru Komárno, spoločne s Máriom Csentem a Petrom Těšínskym aj v tomto roku odštartujú na tohtoročnej Rally Tríbeč. Spoločnosť im na tratiach opäť bude robiť bielo modré Subaru Impreza WRX STi.
Na minuloročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch posádka Mário Csente – Petr Těšínský bojovala vo veľmi ťažkej konkurencii, keď len v triede 3, kam je zaradené aj Subaru Impreza WRX STi Mária Csenteho odštartovalo v Topoľčanoch takmer pätnásť súťažiacich. Zmiešaná slovensko-česká posádka sa od začiatku súťaže držala medzi prvou šestkou v triede, v priebehu súťaže však postupne zrýchľovala a pomaly sa posúvala smerom nahor vo výsledkovej listine. Predposledná rýchlostná skúška však nakoniec zmarila všetky plány a defekt ich poslal vo výsledkoch až na konečné štrnáste miesto celkového poradia a na siedme miesto v triede. „Samozrejme ma ten defekt a následná strata poriadne hnevali. Už začínam veriť, že Rally Tríbeč je pre mňa asi zakliata. Pri mojom prvom štarte na obnovenej súťaži v roku 2011 som mal problém s nefunkčným ALS, čo ma rovnako posunulo vo výsledkoch dolu. V minulom roku všetko až do poslednej rýchlostky fungovalo perfektne, s Petrom sme si v aute rozumeli a technika držala. V predposlednom teste však prišiel už spomínaný defekt a pri jazde na prázdnej gume sme stratili veľmi veľa času. Napriek tomuto, čo som doteraz hovoril, musím povedať, že som veľmi rád, že v Topoľčanoch sa našiel po dlhých rokoch organizátor, ktorý túto legendárnu rally oživil. Aj keď mne osobne asi nie je táto súťaž súdená, mám ju rád. Asi to bude aj tým, že sa nemusím dlhé hodiny tralalákať po celom Slovensku, veď do Topoľčian mám z Komárna iba necelú stovku kilometrov. Dúfam, že v tomto roku sa nás už smola opustí a poriadne sa nás chytí to povestné športové šťastie a až do cieľa nás nepustí. Teším sa na pekné súboje hlavne s Pepom Semerádom, v Prešove sa mi súboj s ním o desatiny sekúnd nesmierne páčil. Čo sa tratí týka, tie sú rovnaké ako v minulosti, pribudla iba jedna nová rýchlostka, ale v tomto roku to bude hodne aj o sile motora, keďže dvojica rýchlostných skúšok smeruje na Skýcov, do kopca a tam bez poriadneho výkonu človek nič nedosiahne. Samozrejme pozorne sledujem aj predpoveď počasia, ktorá však zatiaľ nevyzerá nejaká stabilná a je možnosť, že budú rovnako ako v Prešove prehánky. To bude zase znamenať čarovanie s pneumatikami. Dúfam, že všetko bude fungovať a preto nám spolu s Petrom držte všetci palce, aby sme sa spolu stretli v nedeľu na cieľovej rampe,“ vysvetlil Mário Csente.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?