Slovenský rally šampionát pokračuje po takmer mesačnej prestávke už počas nadchádzajúceho víkendu. Pod hlavičkou KL Racing Teamu sa na štart XIV. Rally Tríbeč postaví trojica súťažných posádok.
„V minulom roku to bolo o získavaní skúseností, teraz už od chalanov očakávam aj nejaké výsledky. V doterajšom priebehu šampionátu ma ich výkony potešili, dúfam, že po Rally Tríbeč to bude rovnaké. Hlavné je, aby všetci došli v poriadku do cieľa, vtedy budem najspokojnejší,“ začal rozhovor manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj.
Zdolať vyše šesťsto kilometrov dlhú trať, ale aj pätnástku rýchlostných skúšok ako prvá z KL Racing Teamu sa vyberie posádka Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. „V minuloročnej sezóne to bola naša druhá súťaž s Mitsubishi. Trochu nás prenasledovali technické problémy, ale nakoniec sme videli cieľ, čím sme splnili tímovú stratégiu. Trate boli pekné, aj keď trochu rozbité. Teraz by sme určite radi zabojovali medzi prvou trojicou v našej triede, konkurencia je však silná, počasie hlásia nestále, čo môže taktiež rozhodovať, ja len dúfam, že všetko pôjde tak, ako sme si naplánovali,“ opísal plány pre tohtoročnú Rally Tríbeč Vlasto Majerčák.
Hneď za Vlastovým a Marcelovým chrbtom na trať vyštartuje dvojica Tomáš Kukučka – Marek Podobník na rovnakom Mitsubishi Lancer EVO IX. Tomáš po minuloročnej súťaži hlásil: „Som so svojim výkonom spokojný. Zrýchlili sme, ale je to trochu aj zásluhou auta, ktoré oproti Prešovu teraz papá sto dvojku benzín. Má navyše namontované aj väčšie brzdy, čo tiež výrazne pomáha. Stále je však kde zrýchľovať. Bola to iba moja druhá súťaž a ja som spokojný.“ V tohtoročnej sezóne je však všetko inak a z Kuka sa už stal starý ostrieľaný rallysta. „Je pravda, že skúseností poriadne pribudlo a teraz treba začať už bojovať aj o lepšie umiestnenie. Mojim a Marekovým cieľom je dojazdiť v prvej trojici v triede, ale ak budú trate rozbité ako v minulom roku, rozhodovať môžu aj defekty, tak iba dúfam, že sa nám im podarí vyhnúť,“ dodal Tomáš Kukučka pred aktuálnou Rally Tríbeč.
Úlohu akýchsi Benjamínkov v Žilinskom KL Racing Teame hrá dvojica Tomáš Fusko – Jakub Slovák, ktorí sa predstavia v spolupráci so Škodou Felicia Kit Car. Zatiaľ čo na úvodnej súťaži v Maďarsku zajazdil Tomáš veľmi pekne, v Prešove utrhol koleso Felicie už v prvom teste a keďže náhradné diely na Kit Car tím nemal poruke, tak neostalo nič iné, iba sa zbaliť a pobrať na cestu domov. „Dúfam, že v Topoľčanoch sa nám bude dariť lepšie ako v Prešove a ja zase nevystrojím nejakú blbosť. Súčiastky sme totiž dávali iba veľmi ťažko dokopy, týchto áut už nie je veľa, o to je to ťažšie. Držte nám palce nech to vyjde a dúfam, že sa vidíme na cieľovej rampe,“ vyhlásil Tomáš Fusko pred cestou do Topoľčian.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?