Kubica vysvětluje příčiny odstoupení. Co ho vyřadilo a proč neodstartoval druhý den?

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 20. května 2013 23:01
Sdílej:

V pátek odpoledne byl Robert Kubica nucen vzdát na Korsice. Poláka zradila technika - Citroën DS3 RRC. Co za jeho odstoupením stálo?

Polský vítěz jedné Grand Prix vozů F1 (Kanada 2008) se po nehodně Breena dostal dokonce do čela soutěže Tour de Corse. Jenže palivové čerpadlo poté na jeho voze vypovědělo službu a Robert musel z legendární asfaltové soutěže odstoupit. 

Není bez zajímavosti, že to byla třetí soutěž ERC po sobě, ve které se Kubica dostal do čela (Rally Islas Canarias, Rally Acores a Tour de Corse). Zároveň zajel svůj již 16. nejrychlejší čas na trati RZ v rámci ERC. 

"Asi tři kilometry před cílem zkoušky číslo pět nám vypovědělo službu palivové čerpadlo. Najednou jsme ztratili tlak. Ze zkušeností které mám - nejsem však inženýr nebo mechanik - bych řekl, že jsme ztráceli palivo. Nikde však prosakující benzín vidět nebyl, takže to pravděpodobně bylo čerpadlo, což je škoda.

Začínal jsem zrovna zrychlovat. Tohle byla první zkouška, kterou jsme jeli podruhé a já jsem cítil velký rozdíl v mé důvěře mezi prvním a druhým průjezdem. Užival jsem si to. Je to smůla, ale to je motorsport. Teď se musíme dívat dopředu," říká jezdec Citroënu. 

Posádka Citroënu DS3 RRC: Kubica/Baran

Kubica mohl odstartovat druhý den a zabojovat o bonusové body za umístění v rámci etapy. To se však nestalo, proč? "Bylo to moc těsné pro všechny. Když jsme dostali auto do Ajaccia [místo servisní zony], tak už bylo pozdě a navíc jsme přesně nevěděli, kde je problém. Bez zjištění příčiny jsme mohli riskovat větší poškození, pokud by to třeba čerpadlo nebylo. Bylo správné nepokračovat."

V ERC uvidíme Kubicu až na soutěži v Polsku, která se jede v polovině září.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.