V pátek odpoledne byl Robert Kubica nucen vzdát na Korsice. Poláka zradila technika - Citroën DS3 RRC. Co za jeho odstoupením stálo?
Polský vítěz jedné Grand Prix vozů F1 (Kanada 2008) se po nehodně Breena dostal dokonce do čela soutěže Tour de Corse. Jenže palivové čerpadlo poté na jeho voze vypovědělo službu a Robert musel z legendární asfaltové soutěže odstoupit.
Není bez zajímavosti, že to byla třetí soutěž ERC po sobě, ve které se Kubica dostal do čela (Rally Islas Canarias, Rally Acores a Tour de Corse). Zároveň zajel svůj již 16. nejrychlejší čas na trati RZ v rámci ERC.
"Asi tři kilometry před cílem zkoušky číslo pět nám vypovědělo službu palivové čerpadlo. Najednou jsme ztratili tlak. Ze zkušeností které mám - nejsem však inženýr nebo mechanik - bych řekl, že jsme ztráceli palivo. Nikde však prosakující benzín vidět nebyl, takže to pravděpodobně bylo čerpadlo, což je škoda.
Začínal jsem zrovna zrychlovat. Tohle byla první zkouška, kterou jsme jeli podruhé a já jsem cítil velký rozdíl v mé důvěře mezi prvním a druhým průjezdem. Užival jsem si to. Je to smůla, ale to je motorsport. Teď se musíme dívat dopředu," říká jezdec Citroënu.
Posádka Citroënu DS3 RRC: Kubica/Baran
Kubica mohl odstartovat druhý den a zabojovat o bonusové body za umístění v rámci etapy. To se však nestalo, proč? "Bylo to moc těsné pro všechny. Když jsme dostali auto do Ajaccia [místo servisní zony], tak už bylo pozdě a navíc jsme přesně nevěděli, kde je problém. Bez zjištění příčiny jsme mohli riskovat větší poškození, pokud by to třeba čerpadlo nebylo. Bylo správné nepokračovat."
V ERC uvidíme Kubicu až na soutěži v Polsku, která se jede v polovině září.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.