V pátek odpoledne byl Robert Kubica nucen vzdát na Korsice. Poláka zradila technika - Citroën DS3 RRC. Co za jeho odstoupením stálo?
Polský vítěz jedné Grand Prix vozů F1 (Kanada 2008) se po nehodně Breena dostal dokonce do čela soutěže Tour de Corse. Jenže palivové čerpadlo poté na jeho voze vypovědělo službu a Robert musel z legendární asfaltové soutěže odstoupit.
Není bez zajímavosti, že to byla třetí soutěž ERC po sobě, ve které se Kubica dostal do čela (Rally Islas Canarias, Rally Acores a Tour de Corse). Zároveň zajel svůj již 16. nejrychlejší čas na trati RZ v rámci ERC.
"Asi tři kilometry před cílem zkoušky číslo pět nám vypovědělo službu palivové čerpadlo. Najednou jsme ztratili tlak. Ze zkušeností které mám - nejsem však inženýr nebo mechanik - bych řekl, že jsme ztráceli palivo. Nikde však prosakující benzín vidět nebyl, takže to pravděpodobně bylo čerpadlo, což je škoda.
Začínal jsem zrovna zrychlovat. Tohle byla první zkouška, kterou jsme jeli podruhé a já jsem cítil velký rozdíl v mé důvěře mezi prvním a druhým průjezdem. Užival jsem si to. Je to smůla, ale to je motorsport. Teď se musíme dívat dopředu," říká jezdec Citroënu.
Posádka Citroënu DS3 RRC: Kubica/Baran
Kubica mohl odstartovat druhý den a zabojovat o bonusové body za umístění v rámci etapy. To se však nestalo, proč? "Bylo to moc těsné pro všechny. Když jsme dostali auto do Ajaccia [místo servisní zony], tak už bylo pozdě a navíc jsme přesně nevěděli, kde je problém. Bez zjištění příčiny jsme mohli riskovat větší poškození, pokud by to třeba čerpadlo nebylo. Bylo správné nepokračovat."
V ERC uvidíme Kubicu až na soutěži v Polsku, která se jede v polovině září.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?