V pátek odpoledne byl Robert Kubica nucen vzdát na Korsice. Poláka zradila technika - Citroën DS3 RRC. Co za jeho odstoupením stálo?
Polský vítěz jedné Grand Prix vozů F1 (Kanada 2008) se po nehodně Breena dostal dokonce do čela soutěže Tour de Corse. Jenže palivové čerpadlo poté na jeho voze vypovědělo službu a Robert musel z legendární asfaltové soutěže odstoupit.
Není bez zajímavosti, že to byla třetí soutěž ERC po sobě, ve které se Kubica dostal do čela (Rally Islas Canarias, Rally Acores a Tour de Corse). Zároveň zajel svůj již 16. nejrychlejší čas na trati RZ v rámci ERC.
"Asi tři kilometry před cílem zkoušky číslo pět nám vypovědělo službu palivové čerpadlo. Najednou jsme ztratili tlak. Ze zkušeností které mám - nejsem však inženýr nebo mechanik - bych řekl, že jsme ztráceli palivo. Nikde však prosakující benzín vidět nebyl, takže to pravděpodobně bylo čerpadlo, což je škoda.
Začínal jsem zrovna zrychlovat. Tohle byla první zkouška, kterou jsme jeli podruhé a já jsem cítil velký rozdíl v mé důvěře mezi prvním a druhým průjezdem. Užival jsem si to. Je to smůla, ale to je motorsport. Teď se musíme dívat dopředu," říká jezdec Citroënu.
Posádka Citroënu DS3 RRC: Kubica/Baran
Kubica mohl odstartovat druhý den a zabojovat o bonusové body za umístění v rámci etapy. To se však nestalo, proč? "Bylo to moc těsné pro všechny. Když jsme dostali auto do Ajaccia [místo servisní zony], tak už bylo pozdě a navíc jsme přesně nevěděli, kde je problém. Bez zjištění příčiny jsme mohli riskovat větší poškození, pokud by to třeba čerpadlo nebylo. Bylo správné nepokračovat."
V ERC uvidíme Kubicu až na soutěži v Polsku, která se jede v polovině září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.