Proton zrušil start ve Švédsku - P.-G. Andersson tak nepojede svoji domácí soutěž MS v automobilových soutěžích - Rally Sweden. Tým to zdůvodnil tím, že se koncentruje na vývoj vozu kategorie R5 a nedostatkem dílů.
Švédská rally nefiguruje v letošním programu týmu Proton. "Ale rádi bychom se švédským fanouškům ukázali. Začít sezonu se skandinávským jezdcem na sněhu, to byl velkolepý vstup do sezony. Bohužel nám včas nedorazily důležité díly, a tak se soutěže nemůžeme zúčastnit," vysvětluje Chris Mellors, šéf týmu.
Právě jeho firma, MEM, je zodpovědná za stavbu závodních vozů malajské značky. V dílnách společnosti by se už mělo čile pracovat na vývoji vozu R5. Značka se navíc letos rozhodla plně koncentrovat své síly na Asijsko-Pacifický šampionát. "S testováním na novou sezonu brzy začneme na Novém Zélandu," dodává Mellors.
Kalendář APRC 2013:
17.-19.05. Rally of Whangarei14.-16.06. Rallye de Nouvelle Caledonie12.-14.07. International Rally of Queensland24.-26.08. Malaysian Rally27.-29.09. Rally Hokkaido02.-04.11. China Rally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.