Proton zrušil start ve Švédsku - P.-G. Andersson tak nepojede svoji domácí soutěž MS v automobilových soutěžích - Rally Sweden. Tým to zdůvodnil tím, že se koncentruje na vývoj vozu kategorie R5 a nedostatkem dílů.
Švédská rally nefiguruje v letošním programu týmu Proton. "Ale rádi bychom se švédským fanouškům ukázali. Začít sezonu se skandinávským jezdcem na sněhu, to byl velkolepý vstup do sezony. Bohužel nám včas nedorazily důležité díly, a tak se soutěže nemůžeme zúčastnit," vysvětluje Chris Mellors, šéf týmu.
Právě jeho firma, MEM, je zodpovědná za stavbu závodních vozů malajské značky. V dílnách společnosti by se už mělo čile pracovat na vývoji vozu R5. Značka se navíc letos rozhodla plně koncentrovat své síly na Asijsko-Pacifický šampionát. "S testováním na novou sezonu brzy začneme na Novém Zélandu," dodává Mellors.
Kalendář APRC 2013:
17.-19.05. Rally of Whangarei14.-16.06. Rallye de Nouvelle Caledonie12.-14.07. International Rally of Queensland24.-26.08. Malaysian Rally27.-29.09. Rally Hokkaido02.-04.11. China Rally
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?