Za týden startuje v Lotyšsku druhá soutěž mistrovství Evropy, kde nebude chybět ani posádka Orsák – Šmeidler se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Tým Orsák Rallysport vyrazil do Pobaltí už tento týden, aby se v rámci přípravy na specifickou zimní soutěž zúčastnil sobotní Halls Winter Rally v Litvě.
Hlavním cílem pobaltské mise je start na Rally Liepaja Ventspils, kde chce Jaroslav Orsák vybojovat další evropské body do ERC Production Cupu. Bude to zcela odlišná soutěž, než na kterých valašský jezdec dosud startoval. Vedle zaručených zimních podmínek je hlavním rozdílem použití úzkých patnáctipalcových pneumatik s dlouhými hroty, na kterých se jezdí při Švédské rally. Na takových pneumatikách „Jarin“ ještě nezávodil, proto se tým rozhodl v rámci přípravy startovat už o týden dříve v sousední Litvě.
„Chceme se sžít s chováním našeho auta na úzkých pneumatikách s velkými hřeby,“ vysvětluje rozhodnutí Orsák. „Doma jsme gumy vyzkoušeli jen na krátkém testu, ale po 25 km jízdy jsem naprosto nadšený. Auto drží na zledovatělém sněhu pevně stopu a perfektně funguje! Už se na obě soutěže těšíme. Celá letošní sezona v seriálu mistrovství Evropy je nejen pro naši posádku, ale pro celý náš tým obrovskou výzvou a motivací.“
Celý tým je už od čtvrtka v Litvě a seznamuje se s prostředím. V pátek se odehrávají seznamovací jízdy, v sobotu se v okolí města Utena koná vlastní soutěž. V itineráři je šest opakovaných úseků rychlostních zkoušek, které celkem měří 112 km. Přihlášeno je téměř 60 posádek z Litvy, Polska, Lotyšska, Ukrajiny, Běloruska, Ruska, Finska, Itálie a České republiky. Největšími favority jsou zkušení pobaltští jezdci s lancery specifikace R4.
„V Litvě nám nejde o výsledek, ale především o ostré testování,“ říká osmadvacetiletý jezdec. „Pojedeme pochopitelně s větší rezervou, abychom autu před soutěží ME v Lotyšsku neublížili. Naše soutěžní auto prošlo po úspěšném startu v Rakousku opět důkladnou kontrolou a je perfektně připravené. Věříme, že po technické stránce vydrží a bez problémů zvládne obě soutěže. Náhradní vůz s sebou nemáme, tak musíme být opatrní. Celý náš tým už zůstává v Pobaltí a po Halls Winter Rally se přesune do Lotyšska.“
Veškeré aktuální týmové dění můžete nyní sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se pravidelně objevují i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.
http://www.facebook.com/jarekorsakrally
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.