Za týden startuje v Lotyšsku druhá soutěž mistrovství Evropy, kde nebude chybět ani posádka Orsák – Šmeidler se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Tým Orsák Rallysport vyrazil do Pobaltí už tento týden, aby se v rámci přípravy na specifickou zimní soutěž zúčastnil sobotní Halls Winter Rally v Litvě.
Hlavním cílem pobaltské mise je start na Rally Liepaja Ventspils, kde chce Jaroslav Orsák vybojovat další evropské body do ERC Production Cupu. Bude to zcela odlišná soutěž, než na kterých valašský jezdec dosud startoval. Vedle zaručených zimních podmínek je hlavním rozdílem použití úzkých patnáctipalcových pneumatik s dlouhými hroty, na kterých se jezdí při Švédské rally. Na takových pneumatikách „Jarin“ ještě nezávodil, proto se tým rozhodl v rámci přípravy startovat už o týden dříve v sousední Litvě.
„Chceme se sžít s chováním našeho auta na úzkých pneumatikách s velkými hřeby,“ vysvětluje rozhodnutí Orsák. „Doma jsme gumy vyzkoušeli jen na krátkém testu, ale po 25 km jízdy jsem naprosto nadšený. Auto drží na zledovatělém sněhu pevně stopu a perfektně funguje! Už se na obě soutěže těšíme. Celá letošní sezona v seriálu mistrovství Evropy je nejen pro naši posádku, ale pro celý náš tým obrovskou výzvou a motivací.“
Celý tým je už od čtvrtka v Litvě a seznamuje se s prostředím. V pátek se odehrávají seznamovací jízdy, v sobotu se v okolí města Utena koná vlastní soutěž. V itineráři je šest opakovaných úseků rychlostních zkoušek, které celkem měří 112 km. Přihlášeno je téměř 60 posádek z Litvy, Polska, Lotyšska, Ukrajiny, Běloruska, Ruska, Finska, Itálie a České republiky. Největšími favority jsou zkušení pobaltští jezdci s lancery specifikace R4.
„V Litvě nám nejde o výsledek, ale především o ostré testování,“ říká osmadvacetiletý jezdec. „Pojedeme pochopitelně s větší rezervou, abychom autu před soutěží ME v Lotyšsku neublížili. Naše soutěžní auto prošlo po úspěšném startu v Rakousku opět důkladnou kontrolou a je perfektně připravené. Věříme, že po technické stránce vydrží a bez problémů zvládne obě soutěže. Náhradní vůz s sebou nemáme, tak musíme být opatrní. Celý náš tým už zůstává v Pobaltí a po Halls Winter Rally se přesune do Lotyšska.“
Veškeré aktuální týmové dění můžete nyní sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se pravidelně objevují i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.
http://www.facebook.com/jarekorsakrally
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?