Divize Peugeot Sport spouští projekt Peugeot Rally Academy, při jehož založení se inspirovala u programu RCZ GT Academy. V roce 2013 z projektu vzejdou tři mladí talentovaní jezdci. Oficiální program pro rok 2013 již znají dva nejúspěšnější účastníci soutěže „Volant 207“ za rok 2012, Jérémi Ancian a Stéphane Lefebvre, kteří se zúčastní mistrovství ERC. Budou tak moci rozvíjet své zkušenosti na mezinárodní úrovni a současně se učit od irského jezdce Craiga Breena, který se stává novým továrním pilotem týmu Peugeot Sport.
Peugeot Sport nabízí uznávaný program rozvoje pilotů
Peugeot Sport pokračuje v politice rozvoje a podpory mladých a talentovaných jezdců rallye, kterou zahájil před mnoha lety uspořádáním prvního poháru Peugeot Cup. Od té doby umožnily závody určené pro zákazníky „made in Vélizy“ zazářit celé řadě jezdců, jako jsou Sébastien Loeb, Sébastien Ogier či Bryan Bouffier, aj.
Závod, který se v roce 2013 při přechodu na 208 přejmenoval na „208 Rally Cup“, představuje pro závodníky skutečný odrazový můstek další kariéře. Je to díky pomoci týmu Peugeot Sport, který vítězi nabízí možnost zúčastnit se programu ve vyšších kategoriích. V loňském roce tak získal tovární jezdec Peugeotu Sport Germain Bonnefis, který v roce 2011 zvítězil v soutěži Volant 207, titul mistra Francie rallye na šotolině.
Bruno Famin, šéf týmu Peugeot Sport: „S Peugeot Rally Academy děláme další krok v oblasti podpory pro vítěze našich propagačních programů. 208 Rally Cup* má všechny předpoklady k tomu, aby byl sportovně úspěšný. Přispívá k tomu vůz 208 R2, který se již stal referencí, rozmanitost kalendáře závodů a unikátní koncepce, kdy se „volant“ předává vítězi. Jsem přesvědčen, že Craig v ročníku ERC 2013 potvrdí svoji výbornou reputaci a nemůžu se dočkat, až uvidím, jak se vedle něj bude dařit našim ostatním. Není na ně vyvíjen žádný tlak ohledně výsledků. Těmto mladým jezdcům jde o střádání zkušeností, nebudou bojovat o titul v šampionátu.“
Ancian a Lefebvre společně se zkušenými jezdci
Vítěz posledního ročníku Volantu 207 Jérémi Ancian se v tomto roce zúčastní 6 rally ERC za volantem vozu 207 Super 2000. Pro tohoto 28letého pilota, který se v barvách Peugeot Rally Academy objeví na šampionátu poprvé, jde o mimořádný program.
Jérémi Ancian: „Je skvělé, že se mi podařilo stát se součástí týmu, protože se na tuto úroveň snažím dostat už několik let. Tento program nám dá možnost ukázat, jak jezdíme rychle, i mimo mistrovství Francie. Cílem je seznámit se v prvních závodech s vozem 207 Super 2000, abychom na konci mistrovství mohli zabojovat o místo na stupních vítězů.“
Předběžný harmonogram:
* Rallye Açores (šotolina), 25.–28. dubna
* Tour de Corse (asfalt), 16.–18. května
* San Marino (šotolina), 11.–14. července
* Polská rally (šotolina), 26.–29. září
* Rallye San Remo (asfalt), 10.–11. října
* Rallye du Valais (asfalt), 7.–9. listopadu
Stéphane Lefebvre, nejlepší juniorský jezdec, který se v soutěži Volant 207 2012 umístil na druhém místě, bude mít tuto sezónu co dělat. Peugeot Sport se rozhodl poskytnout mu příležitost poměřit své síly na mezinárodním mistrovství. Zúčastní se proto čtyř rallye ERC za volantem vozu 208 R2. Současně s touto oficiální účastí se tento 20letý pilot původem ze severní Francie zúčastní soukromě poháru 208 Rally Cup France, kde se bude snažit stát se nástupcem Jérémi Anciana.
Stéphane Lefebvre: „Mám před sebou náročný rok, kdy mě čeká 208 Rally Cup France a 4 závody v ERC. Mám ohromnou radost a nemůžu se dočkat začátku sezóny. Mým cílem je získat co nejvíc zkušeností a připravit se na rok 2014. Závody v cizině jsou tím nejlepším způsobem, jak se poměřit s novou evropskou konkurencí. Už se moc těším do Lotyšska!“
Předběžný harmonogram:
* Lotyšská rally (šotolina), 1.–3. února
* Rallye Açores (šotolina), 25.–28. dubna
* San Marino (šotolina), 11.–14. července
* Polská rally (šotolina), 26.–29. září
Breen, reference v oboru
Craig Breen se v rámci ERC zúčastní osmi závodů. Bude mít krom toho na starost organizaci náročného testovacího programu vozu 208 Type R5, který začne již příští týden na šotolině.
Mistr světa v SWRC 2012 je značce Peugeot věrný již dlouho, výrazně se podílel na vývoji vozu 208 R2, jak při testovacích jízdách, tak v závodech, a velmi dobře zná model 207 Super 2000, který několikrát řídil v IRC. Mladý Ir se nyní stal továrním jezdcem týmu Peugeot Sport.
Craig Breen: „Je to neuvěřitelné, víc, než jsem kdy snil. Jsem opravdu nadšený, že mohu pracovat s takovou automobilkou, jako je Peugeot. Myslel jsem na to od malička. Je to zvláštní pocit pomyslet na ten skvělý program, který máme před sebou. Mým cílem je prokázat dobrou rychlost a pravidelně získávat nějaká vítězství. Co se týče testovacího programu, budu se snažit co nejvíce podpořit vývoj vozu 208 Type R5.“
Předběžný harmonogram:
* Lotyšská rally (šotolina), 1.–3. února
* Rallye Açores (šotolina), 25.–28. dubna
* Tour de Corse (asfalt), 16.–18. května
* Rally Ypres (asfalt). 27.–29. září
* San Marino (šotolina), 11.–14. července
* Polská rally (šotolina), 26.–29. září
* Rallye San Remo (asfalt) 10.–11. října
* Rallye du Valais (asfalt), 7.–9. listopadu
Všichni tři jezdci budou součástí týmu Saintéloc, který se závodů zúčastňuje v barvách Peugeot Sport, Total Michelin a Sparco.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.