Peugeot 208 R2 - novinka z dílen divize Peugeot Sport neztrácí čas. Do 14 zemí již bylo prodáno 56 vozů. Na začátku roku 2013 proběhnou první dodávky, které zákazníkům umožní zúčastnit se Rallye Monte Carlo, prvního závodu mistrovství světa v rallye.
Dne 7. ledna 2013 předal ředitel Racing Shopu v sídle divize Peugeot Sport ve Vélizy první smontovaný vůz 208 R2 týmu BDC Racing. Odstartoval tak „akci Dodávky“, která se nyní se zahájením rallyové sezóny velmi rychle rozbíhá. Uvedený tým se příští týden zúčastní Rallye Monte Carlo s Lionelem Baudem. Na start se postaví i tři další vozy 208, za jejichž volant usednou Arnaud Monnet, Yoann Perret a Nicolas Schifano.
K 10. lednu 2013 bylo objednáno již 56 rallyových speciálů Peugeot 208 R2. Ty budou dodány v příštích týdnech a měsících. Dodávky zamíří do následujících zemí:
- Francie: 32 z toho 2 na ostrov Réunion (zámořský departement Francie)
- Belgie: 4
- Itálie: 4
- Dánsko: 3
- Estonsko: 2
- Lucembursko: 2
- Slovinsko: 2
- Německo: 1
- Španělsko: 1
- Finsko: 1
- Velká Británie: 1
- Irsko: 1
- Portugalsko: 1
- Švýcarsko: 1
Vůz 280 R2 se díky svým technickým kvalitám, nízkým provozním nákladům i schopnosti přizpůsobit se asfaltu i šotolině popere o vítězství ve své kategorii v řadě národních a regionálních mistrovstvích, ale také na
mezinárodním poli, v mistrovství Evropy v rallye nebo v akcích jako je Rallye Monte Carlo. Nejvíc majitelů se zúčastní poháru 208 Rally Cup, který Peugeot Sport organizuje v několika zemích. Na konci roku 2012 oznámilo záměr uspořádat 208 Rally Cup i zastoupení značky Peugeot v Belgii. Finále – Condroz Rallye – se bude konat společně s Francií. Uspořádání národního poháru 208 Rally Cup oznámila také společnost Peugeot Portugalsko. Další země by se měly připojit v nejbližší době.
Sada specifických montážních kitů pro Peugeot 208 R2 je k dispozici za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH, ve verzi pro šotolinu nebo asfalt, včetně namontovaného motoru a technické dokumentace k registraci. Vůz 208 R2 je rovněž možné objednat ve smontovaném stavu ve verzi pro šotolinu nebo asfalt, s registrací, kterou zařídí Peugeot Sport. Cena je 57 500 € bez DPH. A konečně jsou k dispozici i dvě sady pro přeměnu šotolina/asfalt a asfalt/šotolina.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?