Model 208 Type R5, který byl odhalen na zářijovém pařížském autosalonu, dosáhl svého prvního cíle: zahájit testovací program do konce roku 2012. Peugeot 208 je tak prvním rallyovým vozem postaveným v souladu s novými pravidly FIA pro kategorii R5, který se vydal na silnici.
Nástupce vozu 207 Super 2000 s posádkou Bryan Bouffier – Xavier Panseri strávil čtyři testovací dny na šotolinové trati v Riboux na jihovýchodě Francie.Technický manažer pro klientské závody (divize Peugeot Sport), Alexis Avril prohlásil: „Máme za sebou důležitý krok, kterým jsou první jízdy, ale před námi je ještě mnoho práce. Vstupujeme do další etapy vývoje, při které musíme najet co nejvíce kilometrů. Jednak proto, abychom potvrdili, že je vůz spolehlivý, a také, abychom optimalizovali jeho samotnou výkonnost. Než se vůz dostane do prodeje, máme naplánováno více než 10 000 kilometrů na šotolině, asfaltu i na závodních tratích.
Pro první jízdy jsme si logicky zvolili šotolinu, abychom zhodnotili strukturu vozu. Oba povrchy mají mnoho společného, je tedy logické zkontrolovat pevnost v obtížnějším terénu, kterým je šotolina. V další etapě se soustředíme na seřízení nápravového systému a turbomotoru, což jsou dva hlavní faktory výkonnosti, jejichž vývoj zajišťuje přímo Peugeot Sport.“Bryan Bouffier: „První pocit je dobrý. Jsem spokojený s celkovou rovnováhou vozu a za volantem se cítím dobře. Základ je skvělý a moc se mi líbí turbomotor, který se díky vynikajícímu točivému momentu na šotolině velmi snadno používá.“
//Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?