Model 208 Type R5, který byl odhalen na zářijovém pařížském autosalonu, dosáhl svého prvního cíle: zahájit testovací program do konce roku 2012. Peugeot 208 je tak prvním rallyovým vozem postaveným v souladu s novými pravidly FIA pro kategorii R5, který se vydal na silnici.
Nástupce vozu 207 Super 2000 s posádkou Bryan Bouffier – Xavier Panseri strávil čtyři testovací dny na šotolinové trati v Riboux na jihovýchodě Francie.Technický manažer pro klientské závody (divize Peugeot Sport), Alexis Avril prohlásil: „Máme za sebou důležitý krok, kterým jsou první jízdy, ale před námi je ještě mnoho práce. Vstupujeme do další etapy vývoje, při které musíme najet co nejvíce kilometrů. Jednak proto, abychom potvrdili, že je vůz spolehlivý, a také, abychom optimalizovali jeho samotnou výkonnost. Než se vůz dostane do prodeje, máme naplánováno více než 10 000 kilometrů na šotolině, asfaltu i na závodních tratích.
Pro první jízdy jsme si logicky zvolili šotolinu, abychom zhodnotili strukturu vozu. Oba povrchy mají mnoho společného, je tedy logické zkontrolovat pevnost v obtížnějším terénu, kterým je šotolina. V další etapě se soustředíme na seřízení nápravového systému a turbomotoru, což jsou dva hlavní faktory výkonnosti, jejichž vývoj zajišťuje přímo Peugeot Sport.“Bryan Bouffier: „První pocit je dobrý. Jsem spokojený s celkovou rovnováhou vozu a za volantem se cítím dobře. Základ je skvělý a moc se mi líbí turbomotor, který se díky vynikajícímu točivému momentu na šotolině velmi snadno používá.“
//
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?