Majitel a šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, poprvé veřejně vyjádřil svůj názor na spolupráci jeho firmy, Red Bull Media House, a FIA v otázce propagace MS v rally.
Šéf Red Bullu se rozmluvil pro magazín FIA, 'Auto', a dal jasně najevo, že vstup společnosti do MS v rally má smysl pro Red Bull i pro Red Bull Media House. "Naše rozhodnutí vstoupit do MS v rally je založeno primárně na zájmech Red Bull Media House. Zaprvé chceme uživit naše media jako Servus TV nebo Red Bull TV, zadruhé se budeme snažit vysílací práva globálně zpěněžit. Potenciál MS v rally je větší, než co bylo v minulých letech v mediích podáváno. Budeme se snažit to změnit a zpřistupnit," řekl rakouský miliardář, Dietrich Mateschitz.
V rallysportu se Red Bull angažuje již delší dobu. Raimund Baumschlager je energetickým gigantem podporován již 20 let, další týmy a sportovci následovali. V příštím roce bychom měli vídat klasická loga společnosti na vozech Polo R WRC, když s Volkswagenem Red Bull úspěšně spolupracoval již na Dakaru. Tento sponzoring je ale dle Mateschitze absolutně nezávislý na roli promotéra. "Nevzniká tak žádný střet zájmů," řekl.
Dietrich se během sezony vždy objeví na několika závodech F1, kde vlastí dva týmy.Budeme ho vídávat i na WRC? (foto: Red Bull Racing)
Jejich vstup do WRC v roli promotéra přichází v přelomové době, kdy ze šampionátu odchází značky Ford a Mini, které by ale měly nadále podporovat soukromé týmy. Zároveň ale do šampionátu vstupují dva velcí výrobci automobilů - Volkswagen a Hyundai. A Citroën se ještě definitivně o své budoucnosti nevyjádřil. Mateschitz doufá, že se ve WRC udrží co možná nejvíce značek. "Není to žádný rozdíl, jestli se jedná o tovární tým nebo soukomý s tovární podporou. Důležité je, že týmy a jezdci podávají náležité výkony, jsou konkurenceschopní a předvádí skvělou show."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.