Mateschitz věří budoucnosti MS v rally

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 6. prosince 2012 19:47
Sdílej:

Majitel a šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, poprvé veřejně vyjádřil svůj názor na spolupráci jeho firmy, Red Bull Media House, a FIA v otázce propagace MS v rally.

Šéf Red Bullu se rozmluvil pro magazín FIA, 'Auto', a dal jasně najevo, že vstup společnosti do MS v rally má smysl pro Red Bull i pro Red Bull Media House. "Naše rozhodnutí vstoupit do MS v rally je založeno primárně na zájmech Red Bull Media House. Zaprvé chceme uživit naše media jako Servus TV nebo Red Bull TV, zadruhé se budeme snažit vysílací práva globálně zpěněžit. Potenciál MS v rally je větší, než co bylo v minulých letech v mediích podáváno. Budeme se snažit to změnit a zpřistupnit," řekl rakouský miliardář, Dietrich Mateschitz.

V rallysportu se Red Bull angažuje již delší dobu. Raimund Baumschlager je energetickým gigantem podporován již 20 let, další týmy a sportovci následovali. V příštím roce bychom měli vídat klasická loga společnosti na vozech Polo R WRC, když s Volkswagenem Red Bull úspěšně spolupracoval již na Dakaru. Tento sponzoring je ale dle Mateschitze absolutně nezávislý na roli promotéra. "Nevzniká tak žádný střet zájmů," řekl. 

Dietrich se během sezony vždy objeví na několika závodech F1, kde vlastí dva týmy.Budeme ho vídávat i na WRC? (foto: Red Bull Racing)

Jejich vstup do WRC v roli promotéra přichází v přelomové době, kdy ze šampionátu odchází značky Ford a Mini, které by ale měly nadále podporovat soukromé týmy. Zároveň ale do šampionátu vstupují dva velcí výrobci automobilů - Volkswagen a Hyundai. A Citroën se ještě definitivně o své budoucnosti nevyjádřil. Mateschitz doufá, že se ve WRC udrží co možná nejvíce značek. "Není to žádný rozdíl, jestli se jedná o tovární tým nebo soukomý s tovární podporou. Důležité je, že týmy a jezdci podávají náležité výkony, jsou konkurenceschopní a předvádí skvělou show."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.