Majitel a šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, poprvé veřejně vyjádřil svůj názor na spolupráci jeho firmy, Red Bull Media House, a FIA v otázce propagace MS v rally.
Šéf Red Bullu se rozmluvil pro magazín FIA, 'Auto', a dal jasně najevo, že vstup společnosti do MS v rally má smysl pro Red Bull i pro Red Bull Media House. "Naše rozhodnutí vstoupit do MS v rally je založeno primárně na zájmech Red Bull Media House. Zaprvé chceme uživit naše media jako Servus TV nebo Red Bull TV, zadruhé se budeme snažit vysílací práva globálně zpěněžit. Potenciál MS v rally je větší, než co bylo v minulých letech v mediích podáváno. Budeme se snažit to změnit a zpřistupnit," řekl rakouský miliardář, Dietrich Mateschitz.
V rallysportu se Red Bull angažuje již delší dobu. Raimund Baumschlager je energetickým gigantem podporován již 20 let, další týmy a sportovci následovali. V příštím roce bychom měli vídat klasická loga společnosti na vozech Polo R WRC, když s Volkswagenem Red Bull úspěšně spolupracoval již na Dakaru. Tento sponzoring je ale dle Mateschitze absolutně nezávislý na roli promotéra. "Nevzniká tak žádný střet zájmů," řekl.
Dietrich se během sezony vždy objeví na několika závodech F1, kde vlastí dva týmy.Budeme ho vídávat i na WRC? (foto: Red Bull Racing)
Jejich vstup do WRC v roli promotéra přichází v přelomové době, kdy ze šampionátu odchází značky Ford a Mini, které by ale měly nadále podporovat soukromé týmy. Zároveň ale do šampionátu vstupují dva velcí výrobci automobilů - Volkswagen a Hyundai. A Citroën se ještě definitivně o své budoucnosti nevyjádřil. Mateschitz doufá, že se ve WRC udrží co možná nejvíce značek. "Není to žádný rozdíl, jestli se jedná o tovární tým nebo soukomý s tovární podporou. Důležité je, že týmy a jezdci podávají náležité výkony, jsou konkurenceschopní a předvádí skvělou show."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?