I přes spekulace o odchodu Jariho-Mattiho Latvaly je šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, ohledně různých budoucích aktivit M-Sportu plný důvěry.
Pane Wilsone, jak vypadá příští sezona pro váš M-Sport?Momentálně pracujeme na všech stavbách. Naše angažmá v MS chceme prodloužit, aktuální smlouva je na dva roky (2012 - 2013), takže počítáme s tím, že tu budeme i příští rok. Co se týče jezdců, tak jednání běží. Momentálně nemám, co bych oznámil, nemáme žádné deadline. Vloni jsme nevěděli ještě ani v prosinci, jestli pojedeme dále MS. Rádi bychom pokračovali s Jarim-Mattim Latvalou, pokud by to ale nedopadlo, tak to půjde i bez něj.
Rok 2013 bude rokem změn, zvláště u konkurenčního Citroënu. Jak si myslíte, že to bude u Citroënu bez Sébastiena Loeba jako stabilního jezdce vypadat?Je škoda, že se Sébastien už teď rozhodl pro takový poloviční důchod, když je naše auto konkurenceschopnější než kdy předtím. Je bez debaty, že pro Citroën to bude velký rozdíl. Už dlouho je nejlepším jezdcem, kterého jsme v MS viděli. Stále ještě je neuvěřitelně rychlý a navíc asi vyhraje už svůj devátý titul, ale už se rozhodl. Bylo by hezké ho tu ještě chvíli mít. Byli jsme poslední, kteří ho na asfaltu porazili [Markko Märtin v roce 2004]. Teď nám zbývají už jen dvě rally, abychom to zopakovali. Porazit Loeba na asfaltu, to zůstává jedním z mých cílů. Snad se nám to podaří ve Francii nebo ve Španělsku. Samozřejmě bude těžké ho porazit na jeho domácí soutěži, ale Jari-Matti na to má a má i dostatečnou rychlost.
Jaká je situace ohledně WRC Akademie/Junior WRC?Věřím, že se nám v tom programu podaří pokračovat. Máme skvělý tým, o který se starají Poláci. Podařilo se jim sehnat nějaké zájemce a doufám, že v tom budeme pokračovat. Feedback od FIA je velmi pozitivní. Na trhu je ale konkurence, takže musí být vyzkoušena každá možnost.
Jak vidíte budoucnost vozů S2000?Stále je hodně zákazníků o vozy S2000 po celém světě. Nejsilněji jsou zastoupeny v Jižní Africe, tam máme 45 Fiest S2000, ale jsou ještě i další. Staré S2000 s dvoulitrovým motorem bez přeplňování jsou oblíbenými vozy. I když se toho děje hodně, tak jen tak nezmizí. Je s nimi totiž poměrně jednoduché jet.
Nejsou nové vozy kategorie RRC konkurenceschopnější než starší Fordy Fiesta S2000?Myslím, že je to docela vyrovnané. Giandomenico Basso vyhrál některé důležité rally, i když to bylo hodně těsné. Výhodou RRC je, že může být ovlivněna aktuálním vývojem ve WRC. Naproti tomu vývoj vozů S2000 je mrtvém bodě.
Snažíte se, aby vysloužilé vozy WRC mohly být přestaveny a používany v regionálních šampionátech, že ano?Ano, správně. Ale na trhu není takový zájem jako v minulých letech. Ale určitá poptávka je a lidé se ptají.
Jak hodnotíte nové kategorie WRC2 a WRC3, je to krok správným směrem? Minimálně to pomůže přivést do různých kategorií určitou jistotu.
A jak budou fungovat vozy R5?Zde vypadá vše pozitivně. Jsme zatím ale v počáteční fázi, vypadá to ale, že se do tohoto projektu zapojí velké automobilky. Je důležité postavit na nohy obchodně úspěšný projekt. Hlavní je postavit cenově efektivní vůz. Na to klademe důraz. Chceme využít všechny naše poznatky ze stavby WRC, abychom učinili R5 konkurenceschopným, cenově přijatelným a nenáročním na udržbu. To je náš cíl v oblasti zákaznického sportu.
Zastávají i vaši inženýři všeobecně rozšířený názor, že budou nová R5 minimálně stejně konkurenceschopná, jako vozy S2000 (obou verzí)?Každý má na to svůj názor. Já si myslím, že R5 budou konkurenceschopná, i když se může ukázat opak. Ale tyto vozy by měly být na dostřel vozům S2000 a RRC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?