I přes spekulace o odchodu Jariho-Mattiho Latvaly je šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, ohledně různých budoucích aktivit M-Sportu plný důvěry.
Pane Wilsone, jak vypadá příští sezona pro váš M-Sport?Momentálně pracujeme na všech stavbách. Naše angažmá v MS chceme prodloužit, aktuální smlouva je na dva roky (2012 - 2013), takže počítáme s tím, že tu budeme i příští rok. Co se týče jezdců, tak jednání běží. Momentálně nemám, co bych oznámil, nemáme žádné deadline. Vloni jsme nevěděli ještě ani v prosinci, jestli pojedeme dále MS. Rádi bychom pokračovali s Jarim-Mattim Latvalou, pokud by to ale nedopadlo, tak to půjde i bez něj.
Rok 2013 bude rokem změn, zvláště u konkurenčního Citroënu. Jak si myslíte, že to bude u Citroënu bez Sébastiena Loeba jako stabilního jezdce vypadat?Je škoda, že se Sébastien už teď rozhodl pro takový poloviční důchod, když je naše auto konkurenceschopnější než kdy předtím. Je bez debaty, že pro Citroën to bude velký rozdíl. Už dlouho je nejlepším jezdcem, kterého jsme v MS viděli. Stále ještě je neuvěřitelně rychlý a navíc asi vyhraje už svůj devátý titul, ale už se rozhodl. Bylo by hezké ho tu ještě chvíli mít. Byli jsme poslední, kteří ho na asfaltu porazili [Markko Märtin v roce 2004]. Teď nám zbývají už jen dvě rally, abychom to zopakovali. Porazit Loeba na asfaltu, to zůstává jedním z mých cílů. Snad se nám to podaří ve Francii nebo ve Španělsku. Samozřejmě bude těžké ho porazit na jeho domácí soutěži, ale Jari-Matti na to má a má i dostatečnou rychlost.
Jaká je situace ohledně WRC Akademie/Junior WRC?Věřím, že se nám v tom programu podaří pokračovat. Máme skvělý tým, o který se starají Poláci. Podařilo se jim sehnat nějaké zájemce a doufám, že v tom budeme pokračovat. Feedback od FIA je velmi pozitivní. Na trhu je ale konkurence, takže musí být vyzkoušena každá možnost.
Jak vidíte budoucnost vozů S2000?Stále je hodně zákazníků o vozy S2000 po celém světě. Nejsilněji jsou zastoupeny v Jižní Africe, tam máme 45 Fiest S2000, ale jsou ještě i další. Staré S2000 s dvoulitrovým motorem bez přeplňování jsou oblíbenými vozy. I když se toho děje hodně, tak jen tak nezmizí. Je s nimi totiž poměrně jednoduché jet.
Nejsou nové vozy kategorie RRC konkurenceschopnější než starší Fordy Fiesta S2000?Myslím, že je to docela vyrovnané. Giandomenico Basso vyhrál některé důležité rally, i když to bylo hodně těsné. Výhodou RRC je, že může být ovlivněna aktuálním vývojem ve WRC. Naproti tomu vývoj vozů S2000 je mrtvém bodě.
Snažíte se, aby vysloužilé vozy WRC mohly být přestaveny a používany v regionálních šampionátech, že ano?Ano, správně. Ale na trhu není takový zájem jako v minulých letech. Ale určitá poptávka je a lidé se ptají.
Jak hodnotíte nové kategorie WRC2 a WRC3, je to krok správným směrem? Minimálně to pomůže přivést do různých kategorií určitou jistotu.
A jak budou fungovat vozy R5?Zde vypadá vše pozitivně. Jsme zatím ale v počáteční fázi, vypadá to ale, že se do tohoto projektu zapojí velké automobilky. Je důležité postavit na nohy obchodně úspěšný projekt. Hlavní je postavit cenově efektivní vůz. Na to klademe důraz. Chceme využít všechny naše poznatky ze stavby WRC, abychom učinili R5 konkurenceschopným, cenově přijatelným a nenáročním na udržbu. To je náš cíl v oblasti zákaznického sportu.
Zastávají i vaši inženýři všeobecně rozšířený názor, že budou nová R5 minimálně stejně konkurenceschopná, jako vozy S2000 (obou verzí)?Každý má na to svůj názor. Já si myslím, že R5 budou konkurenceschopná, i když se může ukázat opak. Ale tyto vozy by měly být na dostřel vozům S2000 a RRC.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.