Bývalý šampion PWRC, Andreas Aigner, testoval minulý týden Proton Satria Neo S2000. Tyto testy dopomohly Rakušanovi k návratu do nejvyšší ligy rallysportu, do WRC, a to i přes fakt, že v závěru testování s vozem havaroval. Andreas Aigner bude ve Francii továrním jezdcem.
Andreas Aigner startuje letos v "Production Cupu" IRC se Subaru Impreza týmu Stohl Racing. Rakušan ale neabsolvuje všechny soutěže, a tak má čas i na jiné aktivity. Minulý týden testoval Aigner spolu s továrním pilotem Protonu, Per-Gunnar Anderssonem, Satrii S2000 na francouzských asfaltových cestách.
"Auto se chovalo velmi dobře. Bylo to poprvé, co jsem měl možnost jet s vozem kategorie SWRC. To auto se s vozem skupiny N nedá srovnat. Je to čistokrévný závoďák," říká soutěžák, který ale test zakončil neslavně.
"Stalo se to na konci rychlé pasáže, neuhlídal jsem jednu stranu zadku vozu. Auto se dostalo na kraj vozovky a spadli jsme ze srázu. Na voze naštěstí nejsou velké škody." Jezdec se poté týmu omluvil: "Je to taková hloupá věc. Tohle by se nemělo stávat, pokud dostanete takovou šanci. Je mi to opravdu moc líto."
Získá letos P.-G. Andersson pro Proton titul SWRC?
Proton se nad nehodu Aignera dokázal povznést. Naopak: Andreas bude v nadcházející soutěži šampionátu [pro Proton], Francouzské rally, týmovým kolegou vedoucího muže tabulky SWRC, P.-G. Anderssona. "Je skvělé mít Andrease v týmu," říká šéf firmy MEM, Chris Mellors, která se o starty Protonů stará. "Během testu se prezentoval velmi dobře a my už se těšíme na společný start."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.