Bývalý šampion PWRC, Andreas Aigner, testoval minulý týden Proton Satria Neo S2000. Tyto testy dopomohly Rakušanovi k návratu do nejvyšší ligy rallysportu, do WRC, a to i přes fakt, že v závěru testování s vozem havaroval. Andreas Aigner bude ve Francii továrním jezdcem.
Andreas Aigner startuje letos v "Production Cupu" IRC se Subaru Impreza týmu Stohl Racing. Rakušan ale neabsolvuje všechny soutěže, a tak má čas i na jiné aktivity. Minulý týden testoval Aigner spolu s továrním pilotem Protonu, Per-Gunnar Anderssonem, Satrii S2000 na francouzských asfaltových cestách.
"Auto se chovalo velmi dobře. Bylo to poprvé, co jsem měl možnost jet s vozem kategorie SWRC. To auto se s vozem skupiny N nedá srovnat. Je to čistokrévný závoďák," říká soutěžák, který ale test zakončil neslavně.
"Stalo se to na konci rychlé pasáže, neuhlídal jsem jednu stranu zadku vozu. Auto se dostalo na kraj vozovky a spadli jsme ze srázu. Na voze naštěstí nejsou velké škody." Jezdec se poté týmu omluvil: "Je to taková hloupá věc. Tohle by se nemělo stávat, pokud dostanete takovou šanci. Je mi to opravdu moc líto."
Získá letos P.-G. Andersson pro Proton titul SWRC?
Proton se nad nehodu Aignera dokázal povznést. Naopak: Andreas bude v nadcházející soutěži šampionátu [pro Proton], Francouzské rally, týmovým kolegou vedoucího muže tabulky SWRC, P.-G. Anderssona. "Je skvělé mít Andrease v týmu," říká šéf firmy MEM, Chris Mellors, která se o starty Protonů stará. "Během testu se prezentoval velmi dobře a my už se těšíme na společný start."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?