Bývalý šampion PWRC, Andreas Aigner, testoval minulý týden Proton Satria Neo S2000. Tyto testy dopomohly Rakušanovi k návratu do nejvyšší ligy rallysportu, do WRC, a to i přes fakt, že v závěru testování s vozem havaroval. Andreas Aigner bude ve Francii továrním jezdcem.
Andreas Aigner startuje letos v "Production Cupu" IRC se Subaru Impreza týmu Stohl Racing. Rakušan ale neabsolvuje všechny soutěže, a tak má čas i na jiné aktivity. Minulý týden testoval Aigner spolu s továrním pilotem Protonu, Per-Gunnar Anderssonem, Satrii S2000 na francouzských asfaltových cestách.
"Auto se chovalo velmi dobře. Bylo to poprvé, co jsem měl možnost jet s vozem kategorie SWRC. To auto se s vozem skupiny N nedá srovnat. Je to čistokrévný závoďák," říká soutěžák, který ale test zakončil neslavně.
"Stalo se to na konci rychlé pasáže, neuhlídal jsem jednu stranu zadku vozu. Auto se dostalo na kraj vozovky a spadli jsme ze srázu. Na voze naštěstí nejsou velké škody." Jezdec se poté týmu omluvil: "Je to taková hloupá věc. Tohle by se nemělo stávat, pokud dostanete takovou šanci. Je mi to opravdu moc líto."
Získá letos P.-G. Andersson pro Proton titul SWRC?
Proton se nad nehodu Aignera dokázal povznést. Naopak: Andreas bude v nadcházející soutěži šampionátu [pro Proton], Francouzské rally, týmovým kolegou vedoucího muže tabulky SWRC, P.-G. Anderssona. "Je skvělé mít Andrease v týmu," říká šéf firmy MEM, Chris Mellors, která se o starty Protonů stará. "Během testu se prezentoval velmi dobře a my už se těšíme na společný start."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.