Bývalý mistr Evropy, Giandomenico Basso, lituje promarněné šance na vítězství na Tour de Corse. Ital, které bojoval o čelo s Danim Sordem, havaroval na spojovací etapě.
Giandomenico Basso, který po 2. RZ vedl, se sice o zkoušku později propadl o jednu příčku níže, nicméně ztráta na čelo byla minimální. Ale na spojovací etapě, která přiváděla účastníky do závěrečného servisu, se proti Italovi objevil protijedoucí vůz.
"Abychom zabránili nehodě, tak jsme museli vyjet až mimo cestu. Jenže mimo cestu byl kámen, který poničil řízení. Snažili jsme se pokračovat, ale byla poškozena i hnací řídel, takže jsme museli vůz odstavit. Nemůžu uvěřit tomu, co se stalo," smutní jezdec.
"Myslím, že jsme zde opravdu měli šanci vyhrát. Bojovali jsme s jezdci kalibru Daniho Sorda a Andrease Mikkelsena - to jsou velké hvězdy rally. Byla to velká šance a vím, že přijdou další, ale takováto smula je těžko akceptovatelná."
Basso, který vyhrál Mille Miglia Rally právě již s vozem Ford Fiesta RRC, letos nastupuje pouze k omezenému programu startů. Jeho dalším startem v IRC by měla být měla být rally Targa Florio, která se jede na Sicílii v příštím měsíci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?