AKTUALIZACE V CÍLI
Konečné pořadí:
Druhá a poslední etapa soutěže na Kanárských ostrovech dnes pokračovala 2 x třemi rychlostními zkouškami a celkovém úhrnu necelých sto kilometrů.
Hned v první zkoušce dopolední sekce se do vedení díky vyhrané zkoušce dostal před Kopecké, který vyhrál první etapu, Mikkelsen a díky třem prvním a dvou druhým časům tuto příčku držel až do poslední zkoušky.
Zbylé zkoušky, které Mikkelsen nevyhrál vyhrál Jan Kopecký a až do poslední zkoušky dnes tito dva továrnou podporovaní jezdci nebyli nikým poraženi. I to vypovídá, o jaký kus je Škoda oproti vesměs domácím jezdcům dále.
Pak ovšem přišel poslední šestnáctikilometrový měřený úsek a Mikkelsen náhle přišel o výkon motoru. Výsledkem bylo osmé místo v RZ a pád na druhé místo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 2:21:46,5 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +28,3 3. Fuster M. - AvianoI. Porsche 911 GT3 +2:25,3 4. Monzón L. - Déniz J. Peugeot 207 S2000 +3:13,6 5. Vallejo S. - Lopez Martin R. Porsche 911 GT3 +3:25,2 6. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +4:32,0 7. Capdevila F. - Rivero D. Ford Focus WRC +5:55,1 8. Perez J. - Velasco E. Peugeot 207 S2000 +7:29,3 9. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +9:00,3 10. Antxustegui G. - Suarez G. Suzuki Swift S1600 +9:18,9
Výsledky po RZ 3:
Podle očekávání se zatím vyvíjí druhý díl seriálu IRC na Kanárských ostrovech. Po třech dopoledních zkouškách je v čele tandem škodovek se složení Mikkelsen - Kopecký. Všechny dosud odjeté zkoušky projel nejrychleji vedoucí Mikkeslen, druhý čas patřil třikrát Janu Kopeckému, který zatím na Nora ztrácí 3,6 s.
Zajímavostí (alespoň pro českého diváka) jsou hned tři vozy Porsche 911 v první desítce, i když nejrychlejší z nich třetí Fuster ztrácí na vedoucího Mikkelsena po necelých padesáti odjetých kilometrech již přes 20 s.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 28:23,2 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +3,6 3. Fuster M. - AvianoI. Porsche 911 GT3 +20,2 4. Monzón L. - Déniz J. Peugeot 207 S2000 +31,3 5. Gassner jr. H. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +37,6 6. Capdevila F. - Rivero D. Ford Focus WRC +38,4 7. Vallejo S. - Lopez Martin R. Porsche 911 GT3 +42,0 8. Hevia A. - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +46,1 9. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +47,3 10. Ares I. - Pintor J. Porsche 911 GT3 +1:13,2Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?