Kimi Räikkönen by rád i po návratu do Formule 1 zůstal s rally v kontaktu. Fin uvažuje o možnosti jezdit soutěže rally.
Mistr světa F1 z roku 2007 ukončil svoji kariéru v MS v rally. Po dvou letech ve WRC se vrací "Iceman" do Formule 1. V sezoně 2012 bude startovat za tým Lotus. Soutěžáckou helmu ale ještě úplně na hřebík nepověsil, jak sám vysvětluje: "Rally mě zajímají stejně jako předtím."
Co víc, Kimi Räikkönen by si dokázal představit dvojitý paralelní program. "Kdyby se naskytla možnost, tak bych klidně s F1 jezdil i rally," říká jezdec Lotusu. Otázkou však je, nakolik je takový scénář realistický. "V budoucnu chci ale s rally určitě pokračovat. Miluji výzvu soutěžení na různých površích. Jednoduše se jedná o zcela jiný druh sportu."
Kimi se starým Lotusem při testu ve Valencii
Návrat do rally po ukončení kariéry F1 tedy není vyloučený. Zatím během své dvouleté kariéry ve WRC dokázal Kimi dokončit jednou v TOP5. Bylo to v Rally Turecko v sezoně 2010 - jednalo se o jeho teprve 4. soutěž s WRC.
Po dvouleté zkušenosti s rally Kimi dodává: "Je to zcela jednoznačně jedna z nejtěžších spotovních dispciplín, které jsem zkusil. Rychlost předních jezdců je neuvěřitelná." Kimi tím naráží především na Sébastiena Loeba, který v obou letech, kdy v rally působil, získal tituly (jeho 7. a 8.).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.