Proton chtěl na Rally Monte Carlo zaujmout. Od čtvrté rychlostní zkoušky Per-Gunnar Andersson okupoval pozici v TOP10. Bohužel jeho Satria Neo nedlouho před cílem vzplála.
Letošní úvodní podnik MS začal pro tým Mellors Elliott Motorsport (MEM) velmi slibně. Per-Gunnar Andersson se se svým Protonem Satria Neo S2000 držel od začátku do svého konce na špici. Jednak byl na čele v hodnocení SWRC a také se od čtvrté rychlostní zkoušky držel v TOP 10 absolutně.
Pak však přišla studená sprcha, když jeho vůz zachvátil požár způsobný vytíkajícím benzínem. Stalo se to na předposlední sobotní zkoušce (do cíle zbývaly už jen dvě RZ včetně krátké Power Stage). Teď tým hledá příčinu.
"Momentálně jsme si celkem nejistí, co bylo vlastně příčinou. Díra v přívodu paliva byla docela dost v blízkosti konektoru, mohla to klidně být montážní chyba nebo to byla příčina delšího namáhání, které mohlo nastat na spojovací etapě. Není však důvod šířit fámy, že problém nastal odběrem benzínu, který provedli pořadatelé," řekl šéf týmu, Chris Mellors.
Nakonec Mellors dodal, že Satria S2000 byla poškozena pouze velmi minimálně. To samé auto bude při Rally Sweden pilotovat opět P.-G. Andersson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.