Podle zdrojů britského Autosportu Mini WRT potvrdilo, že vstoupí do MS v automobilových soutěžích roku 2012 jako registrovaný tovární tým.
Mini nestihlo zápis, který byl po posunutí stanoven na 19. prosince. Tým by měl svůj zápis potvrdit v průběhu tohoto týdne. Stane se tak třetím továrním týmem vedle Citroënu a Fordu.
Jak už ale napovídá startovní listina Rally Monte Carlo, tak Mini pojede kompletní letošní sezonu pouze s jedním továrním jezdcem. Ve voze číslo 37 si svoje místo podržel Španěl Dani Sordo, zatímco Brit, Kris Meeke, musel svoje místo přepustit platícím jezdcům. Na Monte pojede Pierre Campana.
Zdroj Autosportu z FIA říká: "Máme dohodu s Mini, že se registrují jako výrobci už tento rok. Mini má určité pochybnosti ohledně stavu, který vznikl po zatknutí promotéra WRC. Jejich mateřské automobilce BMW se také moc nezamlouvá televizní pokrytí v Německu. Na obou věcech ale pracujeme."
BMW se již dříve nechalo slyšet, že televizní pokrytí šampionátu WRC se ji moc nezamlouvá. Stejná situace je i u Volkswagenu. BMW se dále nelíbí stále trvající nevyjasněná situace kolem North One Sports a také její mateřské společnosti Convers Sports Initiatives.
I přesto, že se Mini zapíše jako tovární tým do MS, tak není jasné, jestli se Dani Sordo vydá i na drahé zámořské podniky nebo tam povinné starty abolvují někteří soukromníci. Zdroj Autosportu ze týmu Mini pokračuje: "Není to ideální situace. Chtěli jsme na start postavit dvě auta se dvěma jezdci, Krisem Meekem a Danim Sordem, a absolvovat 13 soutěží. To ale nebylo možné, a tak jsme se pokusili naleznout řešení, to se nám podařilo. Prioritou bylo, aby Mini vstoupilo do sezony 2012 jako tovární tým."
Mezitím je stále cítit jisté napětí mezi Mnichovem a Banbury, kde Prodrive sídlí. Prodrive má s BMW smlouvu na nasazování Mini John Cooper Works WRC do MS do konce další sezony. Situaci z Prodrivu oficiálně zatím nikdo nechtěl komentovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?