Podle zdrojů britského Autosportu Mini WRT potvrdilo, že vstoupí do MS v automobilových soutěžích roku 2012 jako registrovaný tovární tým.
Mini nestihlo zápis, který byl po posunutí stanoven na 19. prosince. Tým by měl svůj zápis potvrdit v průběhu tohoto týdne. Stane se tak třetím továrním týmem vedle Citroënu a Fordu.
Jak už ale napovídá startovní listina Rally Monte Carlo, tak Mini pojede kompletní letošní sezonu pouze s jedním továrním jezdcem. Ve voze číslo 37 si svoje místo podržel Španěl Dani Sordo, zatímco Brit, Kris Meeke, musel svoje místo přepustit platícím jezdcům. Na Monte pojede Pierre Campana.
Zdroj Autosportu z FIA říká: "Máme dohodu s Mini, že se registrují jako výrobci už tento rok. Mini má určité pochybnosti ohledně stavu, který vznikl po zatknutí promotéra WRC. Jejich mateřské automobilce BMW se také moc nezamlouvá televizní pokrytí v Německu. Na obou věcech ale pracujeme."
BMW se již dříve nechalo slyšet, že televizní pokrytí šampionátu WRC se ji moc nezamlouvá. Stejná situace je i u Volkswagenu. BMW se dále nelíbí stále trvající nevyjasněná situace kolem North One Sports a také její mateřské společnosti Convers Sports Initiatives.
I přesto, že se Mini zapíše jako tovární tým do MS, tak není jasné, jestli se Dani Sordo vydá i na drahé zámořské podniky nebo tam povinné starty abolvují někteří soukromníci. Zdroj Autosportu ze týmu Mini pokračuje: "Není to ideální situace. Chtěli jsme na start postavit dvě auta se dvěma jezdci, Krisem Meekem a Danim Sordem, a absolvovat 13 soutěží. To ale nebylo možné, a tak jsme se pokusili naleznout řešení, to se nám podařilo. Prioritou bylo, aby Mini vstoupilo do sezony 2012 jako tovární tým."
Mezitím je stále cítit jisté napětí mezi Mnichovem a Banbury, kde Prodrive sídlí. Prodrive má s BMW smlouvu na nasazování Mini John Cooper Works WRC do MS do konce další sezony. Situaci z Prodrivu oficiálně zatím nikdo nechtěl komentovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.