Podle zdrojů britského Autosportu Mini WRT potvrdilo, že vstoupí do MS v automobilových soutěžích roku 2012 jako registrovaný tovární tým.
Mini nestihlo zápis, který byl po posunutí stanoven na 19. prosince. Tým by měl svůj zápis potvrdit v průběhu tohoto týdne. Stane se tak třetím továrním týmem vedle Citroënu a Fordu.
Jak už ale napovídá startovní listina Rally Monte Carlo, tak Mini pojede kompletní letošní sezonu pouze s jedním továrním jezdcem. Ve voze číslo 37 si svoje místo podržel Španěl Dani Sordo, zatímco Brit, Kris Meeke, musel svoje místo přepustit platícím jezdcům. Na Monte pojede Pierre Campana.
Zdroj Autosportu z FIA říká: "Máme dohodu s Mini, že se registrují jako výrobci už tento rok. Mini má určité pochybnosti ohledně stavu, který vznikl po zatknutí promotéra WRC. Jejich mateřské automobilce BMW se také moc nezamlouvá televizní pokrytí v Německu. Na obou věcech ale pracujeme."
BMW se již dříve nechalo slyšet, že televizní pokrytí šampionátu WRC se ji moc nezamlouvá. Stejná situace je i u Volkswagenu. BMW se dále nelíbí stále trvající nevyjasněná situace kolem North One Sports a také její mateřské společnosti Convers Sports Initiatives.
I přesto, že se Mini zapíše jako tovární tým do MS, tak není jasné, jestli se Dani Sordo vydá i na drahé zámořské podniky nebo tam povinné starty abolvují někteří soukromníci. Zdroj Autosportu ze týmu Mini pokračuje: "Není to ideální situace. Chtěli jsme na start postavit dvě auta se dvěma jezdci, Krisem Meekem a Danim Sordem, a absolvovat 13 soutěží. To ale nebylo možné, a tak jsme se pokusili naleznout řešení, to se nám podařilo. Prioritou bylo, aby Mini vstoupilo do sezony 2012 jako tovární tým."
Mezitím je stále cítit jisté napětí mezi Mnichovem a Banbury, kde Prodrive sídlí. Prodrive má s BMW smlouvu na nasazování Mini John Cooper Works WRC do MS do konce další sezony. Situaci z Prodrivu oficiálně zatím nikdo nechtěl komentovat.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?