Podle zdrojů britského Autosportu Mini WRT potvrdilo, že vstoupí do MS v automobilových soutěžích roku 2012 jako registrovaný tovární tým.
Mini nestihlo zápis, který byl po posunutí stanoven na 19. prosince. Tým by měl svůj zápis potvrdit v průběhu tohoto týdne. Stane se tak třetím továrním týmem vedle Citroënu a Fordu.
Jak už ale napovídá startovní listina Rally Monte Carlo, tak Mini pojede kompletní letošní sezonu pouze s jedním továrním jezdcem. Ve voze číslo 37 si svoje místo podržel Španěl Dani Sordo, zatímco Brit, Kris Meeke, musel svoje místo přepustit platícím jezdcům. Na Monte pojede Pierre Campana.
Zdroj Autosportu z FIA říká: "Máme dohodu s Mini, že se registrují jako výrobci už tento rok. Mini má určité pochybnosti ohledně stavu, který vznikl po zatknutí promotéra WRC. Jejich mateřské automobilce BMW se také moc nezamlouvá televizní pokrytí v Německu. Na obou věcech ale pracujeme."
BMW se již dříve nechalo slyšet, že televizní pokrytí šampionátu WRC se ji moc nezamlouvá. Stejná situace je i u Volkswagenu. BMW se dále nelíbí stále trvající nevyjasněná situace kolem North One Sports a také její mateřské společnosti Convers Sports Initiatives.
I přesto, že se Mini zapíše jako tovární tým do MS, tak není jasné, jestli se Dani Sordo vydá i na drahé zámořské podniky nebo tam povinné starty abolvují někteří soukromníci. Zdroj Autosportu ze týmu Mini pokračuje: "Není to ideální situace. Chtěli jsme na start postavit dvě auta se dvěma jezdci, Krisem Meekem a Danim Sordem, a absolvovat 13 soutěží. To ale nebylo možné, a tak jsme se pokusili naleznout řešení, to se nám podařilo. Prioritou bylo, aby Mini vstoupilo do sezony 2012 jako tovární tým."
Mezitím je stále cítit jisté napětí mezi Mnichovem a Banbury, kde Prodrive sídlí. Prodrive má s BMW smlouvu na nasazování Mini John Cooper Works WRC do MS do konce další sezony. Situaci z Prodrivu oficiálně zatím nikdo nechtěl komentovat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.