Citroën potvrdil to, o čem se již delší dobu spekulovalo. Thierry Neuville dostane v roce 2012 možnost prokázat svůj talent v MS. V programu 22letého jezdce je devět soutěží.
Nejen Volkswagen se stará o mladé talenty. Ve Francii má podpora mladíků dlouhou tradici. V minulosti tak Citroën dostal na světovou scénu i Sébastiana Loeba, ze stejného programu vzešel také Sébastien Ogier. Mladší ze Sébastienů však tým Citroënu opouští, a tak francouzský tým doufá, že v mladém Belgičanovi, Thierrym Neuvillovi, najde adekvátní náhradu. Mladík bude příští rok startovat na minimálně devíti světových soutěžích s DS3 WRC. Pokud by vše šlo dobře, tak by si mohl ještě připsat starty ve Francii a Španělsku.
"Už od momentu, co jsem měl možnost testovat Citroën DS3 WRC, jsem snil o možnosti s ním závodit. Na Monte to tak bude vlastně poprvé a musím přiznat, že mám problém tomu uvěřit. Sezóna 2011 pro mě proběhla hodně dobře. Mohl jsem vyhrát dvě legendární soutěže a teď bych měl udělat další krok v kariéře. Jsem pyšný na to, že mi Citroën svěřil důvěru a udělám vše pro to, abych ji naplnil," říká Thierry Neuville.
Thierryho většina lidí poznala v IRC
"Již několik let sledujeme vývoj Thierryho a doufáme, že by mohl jít ve stopách Seba Loeba a Seba Ogiera. Přijde do týmu, který mu pomůže dělat další kroky a to by mělo přinést odpovídající výsledky. Z našeho pohledu již bylo na čase dát mu šanci v top lize. Teď je to na Thierrym, aby využil této možnosti," říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?