Tým ŠKODA Motorsport pokračuje i v nadcházejícím roce 2012 v projektu Fabia Super 2000, který značce letos přinesl největší úspěchy v její bohaté historii motorsportu.
Prioritou pro celou značku ŠKODA zůstává účast v šampionátu Intercontinenta Rally Challenge s vozem Fabia Super 2000, kde ŠKODA získala dvakrát po sobě titul mezi značkami i jezdci. Nově se představí jedna tovární posádka ve vybraných soutěžích Mistrovství Evropy a tovární tým se s tovární posádkou představí též v domácím rallyovém šampionátu. Továrními piloty pro rok 2012 zůstávají Juho Hänninen a Jan Kopecký. První soutěží, které se tovární tým v roce 2012 zúčastní, bude rakouská Jänner rally první lednový víkend.
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, k programu v roce 2012 říká: "Na prvním místě bude pro značku ŠKODA obhajoba titulu v IRC. O body do hodnocení značek by se měli ucházet tři jezdci na továrně připravovaných vozech Fabia Super 2000 – Jan Kopecký a Juho Hänninen z továrního týmu ŠKODA Motorsport a Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport. Zároveň chceme s ohledem na budoucnost sbírat zkušenosti ve vybraných soutěžích evropského šampionátu, kde naše barvy bude hájit tovární posádka Juho Hänninen / Mikko Markkula. Rovněž se chceme více prezentovat na domácím trhu. Na českých tratích se tak v rámci Mistrovství České Republiky představí tovární posádka ve složení Jan Kopecký / Pavel Dresler. Petr Starý je bohužel dlouhodobě zdravotně indisponovaný, a tak jej nahradí Pavel Dresler. Petrovi přeje celý tým brzké uzdravení."
Juho Hänninen, mistr světa SWRC 2011: "Za poslední tři roky jsem se toho v týmu ŠKODA Motorsport hodně naučil a byly to pro celý tým více než dobré časy. Věřím, že i příští rok bude úspěšný, čeká nás pár nových rally, ale to přesně dělá tento sport zajímavým. Jsem zároveň přesvědčen, že s Fabií uděláme další krok kupředu."
Jan Kopecký, trojnásobný vicemistr IRC: "Jsem velice rád, že mohu dále spolupracovat s týmem ŠKODA Motorsport. V českém mistrovství chceme bojovat o přední příčky a na vybraných soutěžích v IRC získávat vždy maximální počet bodů tak, abychom byli schopni pomoci získat pro Škodu třetí titul ve značkách. Chtěl bych moc poděkovat Petrovi Starému za perfektní tři roky, které jsme spolu strávili, a popřát mu co nejrychlejší uzdravení.“
Letošní rok si mladoboleslavská automobilka připomíná 110 let svých motorsportovních aktivit a symbolicky byl právě rok 2011 neúspěšnějším rokem této dlouhé a jedinečné historie. V letošní sezoně obhájila značka ŠKODA přesvědčivým způsobem vítězství v hodnocení značek šampionátu Intercontinental Rally Challenge, piloti vozu Fabia Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Kopecký, Hänninen obsadili první tři místa mezi jezdci IRC a Juho Hänninen s Mikko Markkulou získali pro ŠKODU poprvé v historii titul Mistrů světa kategorie SWRC. Na závěr roku se tým ŠKODA Motorsport s vozy Fabia Super 2000 představil poprvé v historii na prestižním závodě Race of Champions, tradičním klání jezdců různých motoristických disciplín s více než 20letou tradicí.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?