Hermann Gassner se rozhodl přes zimu změnit vůz ve své garáži. Místo Škody Fabia S2000, se kterou jezdil po boku Hänninena letos v SWRC, se tam objeví Mini John Cooper Woorks S2000.
Minulý týden testoval Gassner společně s Harrym Huntem, Craigem Breenem (vítězem WRC Academy) a Haydonem Paddonem (ten kvůli zranění přímo za volantem neseděl) Mini John Cooper Works S2000. Mladíci si vůz vyzkoušeli na testovací trati Prodrivu.
Především pro Hermanna Gassnera juniora to byl velmi důležitý test. 23letý jezdec by měl v příští sezoně nastupovat s vozem Mini S2000 (1,6l turbo motor s restriktorem 30mm) do SWRC. "Hned od začátku jsem se v Mini cítil velmi dobře. Určitě mi hodně pomůže fakt, že jsem na turbo vozech vyrostl," říká Hermann.
Přípravy na Monte Carlo už běží na plné obrátky. Gassner ještě čeká na potvrzení od spozonzora, společnosti Red Bull, a pak už startům s Mini v MS v roce 2012 nic nebrání v cestě. "Bylo by to hezké. Zatím není nic jistého. Na testu jezdil opravdu dobře, mě to ale tak moc nepřekvapilo. Několik posledních let jsem ho sledoval a vychovával," říká šéf týmu BRR, Raimund Baumschlager.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.