Po dvou letech v MS v automobilových soutěžích se vrací Fin, Kimi Räikkönen, do F1. "Iceman", jak zněla Kimiho přezdívka v F1, podepsal pro sezonu 2012 a 2013 týmu Lotus Renault.
Dva roky vydržel Kimi Räikkönen v rally, teď už vedou jeho kroky opět směr F1. Fin se totiž včera domluvil na dvouleté spolupráci s týmem Lotus Renault.
MS v rally tím ztrácí jedno z prominentních jmen, které s sebou od svého příchodu v roce 2010 přivedlo spoustu fanoušků. I když se totik vytoužený úspěch nedostavil, hodnotí dva roky v MS mlčenlivý Fin jako poučnou část své kariéry. Jenže letos v druhé polovině ztratil Kimi očividně motivaci závodit.
To bylo například poznat z neúčastí na Australské rally, do které byl Kimi původně přihlášen. To vyústilo ve vyloučení týmu "Ice 1 Racing" z hodnocení MS.
Kimi odjel v MS celkem 21 soutěží, 14 dokončil, získal 59 bodů, vyhrál jednu RZ a jeho nejlepším výsledkem bylo 5. místo z Turecka 2010.
Tip: přečtěte si také rozhovor s Kimim Räikkönenem, ve kterém popisuje, proč se vrátil do F1, a nebo oficiální prohlášení týmu Lotus Renault ke Kimiho příchodu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.