Šéf Mini: Stojíme za projektem WRC

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. listopadu 2011 21:18
Sdílej:

Šéf Mini pro motorsport, Dirk Hollweg, jednoznačně podpořil WRC projekt a Prodrive v rozhovoru publikovaném na serveru rallye-magazin.de. Co je důležité, že všechny zúčastněné strany intenzivně hledají hlavního sponzora. Vše jde jen trochu hůře, než bylo plánováno.

Ve Walesu vyvolaly vrušení spekulace o zrušení testů před Monte Carlem a Švédskem. Jak to tedy je s projektem Mini WRC?

Hledáme hlavního sponzora. Už jsme zajistili nějaké finance, ale potřebujeme více. V podstatě jde o nalezení chybějících peněz na příští rok. Stojíme však krátce před uzavřením smluv, chybějí ale ještě podpisy. Testy jsme neodřekli, už v tomto roce jsme nějaké věci testovali. S autem jsme spokojeni. Testovací program jsme zredukovali o jeden nebo dva dny, ale jde dál.

Můžete potvrdit, že se váš tým zapíše pro kompletní MS 2012?

Definitivně budeme pokračovat a zapíšeme se. Máme s Prodrivem úmluvu na celou sezonu na dvě auta. Jak jsem již řekl, jediné, co teď potřebujeme, je sponzor.

Kdo je odpovědný za opatření financí?

WRC tým jako takový hledá sponzora a tudíž každý, kdo v týmu pracuje. David Richards z Prodrive hledá sponzora a my také. Vše, co se bude na konci počítat, bude sponzor.

Prodrive dal nedávno najevo, že si bude sám vyvíjet motory. Znamená to, že na nich již BMW nepracuje?

Rozhodli jsme se, že se o motory bude starat Prodrive, protože je to podle našeho názoru nejlepší. Mají dostatečné zkušenosti a ví, jak se to má dělat. BMW Motorsport bylo doposud odpovědné za motor a teď ukončilo vývoj hlav válců. Myslíme si, že je to dobré řešení, když někdo motor jen nenasazuje, ale je také zodpovědný za jeho vývoj a řídí ho. Takže bychom potřebovali zlepšit budget. BMW Motorsport bude nadále tuto stránku konzultovat a s Prodrivem blízce spolupracovat. Není zde žádná velká podpora [od BMW k Mini]. Takže to bude na Prodrivu, aby příští rok dále vyvíjeli.

Jak to bude dále? Na jak dlouho je smlouva s Prodrivem o nasazování týmu?

O našich smlouvách nemluvíme. Ale jak dlouho potřebujete k získání titulu a vítězství? Bude to trvat roky. Náš plán je koncetrovat se na modely John Cooper Works. Myslíme si, že je to dobré auto a je to auto, se kterým budeme nastupovat do soutěží. Určitě potřebujeme nějaká další vylepšení, ale určitě se budeme soustředit na tento model.

Co si myslíte o budoucnosti MS? Měli bychom se něčeho bát?

Ne ve všech bodech. Jsme velmi rádi, že přichází Volkswagen a rozroste se tak počet značek. Nemůžu soudit, jak to bylo v minulosti, ale teď pracujeme všichni společně, abychom našli společné priority a zlepšili televizní prezentaci. Musíme k tomuto fascinujícímu sportu dostat blíž více lidí. Rally má bezvadný potenciál. Ohledně příštího roku a roku 2013 jsem velmi pozitivně naladěn. Pokud to všechno klapne, tak máme před sebou lepší budoucnost.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?