Šéf Mini pro motorsport, Dirk Hollweg, jednoznačně podpořil WRC projekt a Prodrive v rozhovoru publikovaném na serveru rallye-magazin.de. Co je důležité, že všechny zúčastněné strany intenzivně hledají hlavního sponzora. Vše jde jen trochu hůře, než bylo plánováno.
Ve Walesu vyvolaly vrušení spekulace o zrušení testů před Monte Carlem a Švédskem. Jak to tedy je s projektem Mini WRC?
Hledáme hlavního sponzora. Už jsme zajistili nějaké finance, ale potřebujeme více. V podstatě jde o nalezení chybějících peněz na příští rok. Stojíme však krátce před uzavřením smluv, chybějí ale ještě podpisy. Testy jsme neodřekli, už v tomto roce jsme nějaké věci testovali. S autem jsme spokojeni. Testovací program jsme zredukovali o jeden nebo dva dny, ale jde dál.
Můžete potvrdit, že se váš tým zapíše pro kompletní MS 2012?
Definitivně budeme pokračovat a zapíšeme se. Máme s Prodrivem úmluvu na celou sezonu na dvě auta. Jak jsem již řekl, jediné, co teď potřebujeme, je sponzor.
Kdo je odpovědný za opatření financí?
WRC tým jako takový hledá sponzora a tudíž každý, kdo v týmu pracuje. David Richards z Prodrive hledá sponzora a my také. Vše, co se bude na konci počítat, bude sponzor.
Prodrive dal nedávno najevo, že si bude sám vyvíjet motory. Znamená to, že na nich již BMW nepracuje?
Rozhodli jsme se, že se o motory bude starat Prodrive, protože je to podle našeho názoru nejlepší. Mají dostatečné zkušenosti a ví, jak se to má dělat. BMW Motorsport bylo doposud odpovědné za motor a teď ukončilo vývoj hlav válců. Myslíme si, že je to dobré řešení, když někdo motor jen nenasazuje, ale je také zodpovědný za jeho vývoj a řídí ho. Takže bychom potřebovali zlepšit budget. BMW Motorsport bude nadále tuto stránku konzultovat a s Prodrivem blízce spolupracovat. Není zde žádná velká podpora [od BMW k Mini]. Takže to bude na Prodrivu, aby příští rok dále vyvíjeli.
Jak to bude dále? Na jak dlouho je smlouva s Prodrivem o nasazování týmu?
O našich smlouvách nemluvíme. Ale jak dlouho potřebujete k získání titulu a vítězství? Bude to trvat roky. Náš plán je koncetrovat se na modely John Cooper Works. Myslíme si, že je to dobré auto a je to auto, se kterým budeme nastupovat do soutěží. Určitě potřebujeme nějaká další vylepšení, ale určitě se budeme soustředit na tento model.
Co si myslíte o budoucnosti MS? Měli bychom se něčeho bát?
Ne ve všech bodech. Jsme velmi rádi, že přichází Volkswagen a rozroste se tak počet značek. Nemůžu soudit, jak to bylo v minulosti, ale teď pracujeme všichni společně, abychom našli společné priority a zlepšili televizní prezentaci. Musíme k tomuto fascinujícímu sportu dostat blíž více lidí. Rally má bezvadný potenciál. Ohledně příštího roku a roku 2013 jsem velmi pozitivně naladěn. Pokud to všechno klapne, tak máme před sebou lepší budoucnost.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.