Šéf Mini pro motorsport, Dirk Hollweg, jednoznačně podpořil WRC projekt a Prodrive v rozhovoru publikovaném na serveru rallye-magazin.de. Co je důležité, že všechny zúčastněné strany intenzivně hledají hlavního sponzora. Vše jde jen trochu hůře, než bylo plánováno.
Ve Walesu vyvolaly vrušení spekulace o zrušení testů před Monte Carlem a Švédskem. Jak to tedy je s projektem Mini WRC?
Hledáme hlavního sponzora. Už jsme zajistili nějaké finance, ale potřebujeme více. V podstatě jde o nalezení chybějících peněz na příští rok. Stojíme však krátce před uzavřením smluv, chybějí ale ještě podpisy. Testy jsme neodřekli, už v tomto roce jsme nějaké věci testovali. S autem jsme spokojeni. Testovací program jsme zredukovali o jeden nebo dva dny, ale jde dál.
Můžete potvrdit, že se váš tým zapíše pro kompletní MS 2012?
Definitivně budeme pokračovat a zapíšeme se. Máme s Prodrivem úmluvu na celou sezonu na dvě auta. Jak jsem již řekl, jediné, co teď potřebujeme, je sponzor.
Kdo je odpovědný za opatření financí?
WRC tým jako takový hledá sponzora a tudíž každý, kdo v týmu pracuje. David Richards z Prodrive hledá sponzora a my také. Vše, co se bude na konci počítat, bude sponzor.
Prodrive dal nedávno najevo, že si bude sám vyvíjet motory. Znamená to, že na nich již BMW nepracuje?
Rozhodli jsme se, že se o motory bude starat Prodrive, protože je to podle našeho názoru nejlepší. Mají dostatečné zkušenosti a ví, jak se to má dělat. BMW Motorsport bylo doposud odpovědné za motor a teď ukončilo vývoj hlav válců. Myslíme si, že je to dobré řešení, když někdo motor jen nenasazuje, ale je také zodpovědný za jeho vývoj a řídí ho. Takže bychom potřebovali zlepšit budget. BMW Motorsport bude nadále tuto stránku konzultovat a s Prodrivem blízce spolupracovat. Není zde žádná velká podpora [od BMW k Mini]. Takže to bude na Prodrivu, aby příští rok dále vyvíjeli.
Jak to bude dále? Na jak dlouho je smlouva s Prodrivem o nasazování týmu?
O našich smlouvách nemluvíme. Ale jak dlouho potřebujete k získání titulu a vítězství? Bude to trvat roky. Náš plán je koncetrovat se na modely John Cooper Works. Myslíme si, že je to dobré auto a je to auto, se kterým budeme nastupovat do soutěží. Určitě potřebujeme nějaká další vylepšení, ale určitě se budeme soustředit na tento model.
Co si myslíte o budoucnosti MS? Měli bychom se něčeho bát?
Ne ve všech bodech. Jsme velmi rádi, že přichází Volkswagen a rozroste se tak počet značek. Nemůžu soudit, jak to bylo v minulosti, ale teď pracujeme všichni společně, abychom našli společné priority a zlepšili televizní prezentaci. Musíme k tomuto fascinujícímu sportu dostat blíž více lidí. Rally má bezvadný potenciál. Ohledně příštího roku a roku 2013 jsem velmi pozitivně naladěn. Pokud to všechno klapne, tak máme před sebou lepší budoucnost.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.