Šéf Mini: Stojíme za projektem WRC

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. listopadu 2011 21:18
Sdílej:

Šéf Mini pro motorsport, Dirk Hollweg, jednoznačně podpořil WRC projekt a Prodrive v rozhovoru publikovaném na serveru rallye-magazin.de. Co je důležité, že všechny zúčastněné strany intenzivně hledají hlavního sponzora. Vše jde jen trochu hůře, než bylo plánováno.

Ve Walesu vyvolaly vrušení spekulace o zrušení testů před Monte Carlem a Švédskem. Jak to tedy je s projektem Mini WRC?

Hledáme hlavního sponzora. Už jsme zajistili nějaké finance, ale potřebujeme více. V podstatě jde o nalezení chybějících peněz na příští rok. Stojíme však krátce před uzavřením smluv, chybějí ale ještě podpisy. Testy jsme neodřekli, už v tomto roce jsme nějaké věci testovali. S autem jsme spokojeni. Testovací program jsme zredukovali o jeden nebo dva dny, ale jde dál.

Můžete potvrdit, že se váš tým zapíše pro kompletní MS 2012?

Definitivně budeme pokračovat a zapíšeme se. Máme s Prodrivem úmluvu na celou sezonu na dvě auta. Jak jsem již řekl, jediné, co teď potřebujeme, je sponzor.

Kdo je odpovědný za opatření financí?

WRC tým jako takový hledá sponzora a tudíž každý, kdo v týmu pracuje. David Richards z Prodrive hledá sponzora a my také. Vše, co se bude na konci počítat, bude sponzor.

Prodrive dal nedávno najevo, že si bude sám vyvíjet motory. Znamená to, že na nich již BMW nepracuje?

Rozhodli jsme se, že se o motory bude starat Prodrive, protože je to podle našeho názoru nejlepší. Mají dostatečné zkušenosti a ví, jak se to má dělat. BMW Motorsport bylo doposud odpovědné za motor a teď ukončilo vývoj hlav válců. Myslíme si, že je to dobré řešení, když někdo motor jen nenasazuje, ale je také zodpovědný za jeho vývoj a řídí ho. Takže bychom potřebovali zlepšit budget. BMW Motorsport bude nadále tuto stránku konzultovat a s Prodrivem blízce spolupracovat. Není zde žádná velká podpora [od BMW k Mini]. Takže to bude na Prodrivu, aby příští rok dále vyvíjeli.

Jak to bude dále? Na jak dlouho je smlouva s Prodrivem o nasazování týmu?

O našich smlouvách nemluvíme. Ale jak dlouho potřebujete k získání titulu a vítězství? Bude to trvat roky. Náš plán je koncetrovat se na modely John Cooper Works. Myslíme si, že je to dobré auto a je to auto, se kterým budeme nastupovat do soutěží. Určitě potřebujeme nějaká další vylepšení, ale určitě se budeme soustředit na tento model.

Co si myslíte o budoucnosti MS? Měli bychom se něčeho bát?

Ne ve všech bodech. Jsme velmi rádi, že přichází Volkswagen a rozroste se tak počet značek. Nemůžu soudit, jak to bylo v minulosti, ale teď pracujeme všichni společně, abychom našli společné priority a zlepšili televizní prezentaci. Musíme k tomuto fascinujícímu sportu dostat blíž více lidí. Rally má bezvadný potenciál. Ohledně příštího roku a roku 2013 jsem velmi pozitivně naladěn. Pokud to všechno klapne, tak máme před sebou lepší budoucnost.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.