Boj o vstup do MS začíná přituhovat. Vedle Brazílie, Jižní Afriky a Ruska teď projevili zájem také Švýcaři. Jejich Rally du Valais by měla být součástí MS od roku 2014.
Od svého původního plánu, kterým bylo do konce roku s FIA prodiskutovat kalendář na rok 2013, musel promotér WRC, společnost North One, ustoupit. Nové kýžené soutěže momentálně ještě nejsou dojednány, stále ještě zůstává moc nedořešených otázek. Brazílie, Rusko a Jižní Afrika by se měly jet v roce 2012 jako kandidátské podniky. Nicméně schopnost uspořádat kandidátský podnik nemůže být momentálně posouzena. To znamená další čekání.
Také Švýcarsko by muselo v nadcházejícím roce uspořádat podobný kandidátský podnik, protože by Švýcaři rádi viděli od roku 2014 jejich Rally du Valais v kalendáři MS. Podporu tomuto projektu vyjádřil kanton Wallis, ale i olympijská komise, která sídlí v blízkém Lausanne. Detaily k plánům ohledně MS by měly být zveřejněny již brzy.
Nad soutěží ve Švýcarsku je však jeden velký otazník, stejně jako nad možnou soutěží na Středním východě, v Číně nebo Indii. Několikrát již dalo najevo svůj zájem uspořádat podnik WRC i Abú Dhabí, byli by prý snad i ochotni potřebné know how k pořádání podniku koupit ze zahraničí. Jediné, co je veřejně známo, je, že VW tlačí na uspořádání soutěže v Číně. Je i dost možné, že by automobilka z Wolfsburgu byla ochotna celou soutěž zafinancovat jen proto, aby se zde závodilo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?