Dramatická rely Košice pre Béreša jr.

bereš, josef
bereš, josef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 16. října 2011 22:09
Sdílej:

Lepší a dramatickejší záver košickej súťaže i celého slovenského či poľského šampionátu si jazdci ani diváci nemohli želať.

Dvojdňové zápolenie počas 37. Rally Košice malo potrebný náboj od prvej do poslednej rýchlostnej skúšky. Každý deň súťaže sa do oboch šampionátov započítaval samostatne, a tak v hre bolo 60 bodov do celkového poradia.

O titul majstra Slovenska sa uchádzali hneď traja jazdci – Béreš jr., Grzyb a Melichárek, pričom ten po prvom dni stratil aj teoretickú šancu prehovoriť do toho súboja. Zápas sa teda zúžil na dvojicu jazdcov a chlieb rely i šampionátu sa lámal na najdlhšej ereske súťaže Opiná, ktorá merala skoro 25 km. Ambície získať druhý slovenský titul neskrýval Grzyb, ktorý piatkovým víťazstvom ešte viac zdramatizoval záverečný boj. Ako sme už spomínali, prvý prejazd Opinou nahral Bérešovi jr., ktorý ho na rozdiel od Grzyba i dovtedy vedúceho jazdca rely Bouffiera zvládol bez problémov, kým jeho súperov zdržali defekty a stratili viac ako sedem minút na jej víťaza. Bérešovi jr. sa tak otvorila cesta k úspešnej obhajobe titulu. Pred záverečnou sekciou a dvomi ereskami strácal na prvého Solowowa osem sekúnd, ktoré po druhom prejazde ereskou Opina už neboli aktuálne. Béreš jr. sa dostal na čelo 37. Rally Košice, a aj napriek problémom v poslednej RS si udržal víťazstvo a tešil sa z celkového víťazstva a úspešnej obhajoby majstrovského titulu.

„Som rád, že sme to dokázali, lebo súťaž bola nesmierne náročná. Hlavne druhý deň, keď hneď prvá ereska zamiešala poradím. Mali sme to šťastie, že sme netrafili kameň podobne ako súperi a dostali sme sa do vedenie v slovenskom majstráku. Solowow nemal veľký náskok, preto sme si povedali, že skúsime zaútočiť a na tretej ereske to vyšlo. Na poslednej nám odišiel zadný diferenciál a mysleli sme, že to neustojíme, ale nakoniec to vyšlo a máme veľkú radosť,“ neskrýval radosť J. Béreš jr.

Poradie 37. Rally Košice1. Jozef Béreš jr./Róbert Muller (SR/Škoda Fabia S2000) 1:26:55,6, 2. Michal Solowow/Maciek Baran (PL/Ford Fiesta S2000) + 6,1 sek, 3. Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič (SR/ČR Mitsubishi LAncer WRC05) + 1:53,9, 4. Jaroslav Orsák/Karel Vajík (ČR/Mitsubishi LAncer EVO IX) + 2:21,3, 5. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslav Baran(PL/Subaru Impreza TMR) + 2:30,2, 6. Wojciek Chuchala/Kamil Heller (PL/Subaru Impreza) + 2:52,9, 7. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL/Mitsubishi Lancer EVO X RS) + +3:20,1, 8. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR/Subaru Impreza WRC) + 4:12, 8, 9. István Petho/Attila Ruboczky (Maď./Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23,5, 10. Laurnet Viana/Isabelle Galmiche (Fra./Citroen C4 WRC) + 5:52,0.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.