Dramatická rely Košice pre Béreša jr.

bereš, josef
bereš, josef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 16. října 2011 22:09
Sdílej:

Lepší a dramatickejší záver košickej súťaže i celého slovenského či poľského šampionátu si jazdci ani diváci nemohli želať.

Dvojdňové zápolenie počas 37. Rally Košice malo potrebný náboj od prvej do poslednej rýchlostnej skúšky. Každý deň súťaže sa do oboch šampionátov započítaval samostatne, a tak v hre bolo 60 bodov do celkového poradia.

O titul majstra Slovenska sa uchádzali hneď traja jazdci – Béreš jr., Grzyb a Melichárek, pričom ten po prvom dni stratil aj teoretickú šancu prehovoriť do toho súboja. Zápas sa teda zúžil na dvojicu jazdcov a chlieb rely i šampionátu sa lámal na najdlhšej ereske súťaže Opiná, ktorá merala skoro 25 km. Ambície získať druhý slovenský titul neskrýval Grzyb, ktorý piatkovým víťazstvom ešte viac zdramatizoval záverečný boj. Ako sme už spomínali, prvý prejazd Opinou nahral Bérešovi jr., ktorý ho na rozdiel od Grzyba i dovtedy vedúceho jazdca rely Bouffiera zvládol bez problémov, kým jeho súperov zdržali defekty a stratili viac ako sedem minút na jej víťaza. Bérešovi jr. sa tak otvorila cesta k úspešnej obhajobe titulu. Pred záverečnou sekciou a dvomi ereskami strácal na prvého Solowowa osem sekúnd, ktoré po druhom prejazde ereskou Opina už neboli aktuálne. Béreš jr. sa dostal na čelo 37. Rally Košice, a aj napriek problémom v poslednej RS si udržal víťazstvo a tešil sa z celkového víťazstva a úspešnej obhajoby majstrovského titulu.

„Som rád, že sme to dokázali, lebo súťaž bola nesmierne náročná. Hlavne druhý deň, keď hneď prvá ereska zamiešala poradím. Mali sme to šťastie, že sme netrafili kameň podobne ako súperi a dostali sme sa do vedenie v slovenskom majstráku. Solowow nemal veľký náskok, preto sme si povedali, že skúsime zaútočiť a na tretej ereske to vyšlo. Na poslednej nám odišiel zadný diferenciál a mysleli sme, že to neustojíme, ale nakoniec to vyšlo a máme veľkú radosť,“ neskrýval radosť J. Béreš jr.

Poradie 37. Rally Košice1. Jozef Béreš jr./Róbert Muller (SR/Škoda Fabia S2000) 1:26:55,6, 2. Michal Solowow/Maciek Baran (PL/Ford Fiesta S2000) + 6,1 sek, 3. Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič (SR/ČR Mitsubishi LAncer WRC05) + 1:53,9, 4. Jaroslav Orsák/Karel Vajík (ČR/Mitsubishi LAncer EVO IX) + 2:21,3, 5. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslav Baran(PL/Subaru Impreza TMR) + 2:30,2, 6. Wojciek Chuchala/Kamil Heller (PL/Subaru Impreza) + 2:52,9, 7. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL/Mitsubishi Lancer EVO X RS) + +3:20,1, 8. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR/Subaru Impreza WRC) + 4:12, 8, 9. István Petho/Attila Ruboczky (Maď./Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23,5, 10. Laurnet Viana/Isabelle Galmiche (Fra./Citroen C4 WRC) + 5:52,0.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.