Lepší a dramatickejší záver košickej súťaže i celého slovenského či poľského šampionátu si jazdci ani diváci nemohli želať.
Dvojdňové zápolenie počas 37. Rally Košice malo potrebný náboj od prvej do poslednej rýchlostnej skúšky. Každý deň súťaže sa do oboch šampionátov započítaval samostatne, a tak v hre bolo 60 bodov do celkového poradia.
O titul majstra Slovenska sa uchádzali hneď traja jazdci – Béreš jr., Grzyb a Melichárek, pričom ten po prvom dni stratil aj teoretickú šancu prehovoriť do toho súboja. Zápas sa teda zúžil na dvojicu jazdcov a chlieb rely i šampionátu sa lámal na najdlhšej ereske súťaže Opiná, ktorá merala skoro 25 km. Ambície získať druhý slovenský titul neskrýval Grzyb, ktorý piatkovým víťazstvom ešte viac zdramatizoval záverečný boj. Ako sme už spomínali, prvý prejazd Opinou nahral Bérešovi jr., ktorý ho na rozdiel od Grzyba i dovtedy vedúceho jazdca rely Bouffiera zvládol bez problémov, kým jeho súperov zdržali defekty a stratili viac ako sedem minút na jej víťaza. Bérešovi jr. sa tak otvorila cesta k úspešnej obhajobe titulu. Pred záverečnou sekciou a dvomi ereskami strácal na prvého Solowowa osem sekúnd, ktoré po druhom prejazde ereskou Opina už neboli aktuálne. Béreš jr. sa dostal na čelo 37. Rally Košice, a aj napriek problémom v poslednej RS si udržal víťazstvo a tešil sa z celkového víťazstva a úspešnej obhajoby majstrovského titulu.
„Som rád, že sme to dokázali, lebo súťaž bola nesmierne náročná. Hlavne druhý deň, keď hneď prvá ereska zamiešala poradím. Mali sme to šťastie, že sme netrafili kameň podobne ako súperi a dostali sme sa do vedenie v slovenskom majstráku. Solowow nemal veľký náskok, preto sme si povedali, že skúsime zaútočiť a na tretej ereske to vyšlo. Na poslednej nám odišiel zadný diferenciál a mysleli sme, že to neustojíme, ale nakoniec to vyšlo a máme veľkú radosť,“ neskrýval radosť J. Béreš jr.
Poradie 37. Rally Košice1. Jozef Béreš jr./Róbert Muller (SR/Škoda Fabia S2000) 1:26:55,6, 2. Michal Solowow/Maciek Baran (PL/Ford Fiesta S2000) + 6,1 sek, 3. Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič (SR/ČR Mitsubishi LAncer WRC05) + 1:53,9, 4. Jaroslav Orsák/Karel Vajík (ČR/Mitsubishi LAncer EVO IX) + 2:21,3, 5. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslav Baran(PL/Subaru Impreza TMR) + 2:30,2, 6. Wojciek Chuchala/Kamil Heller (PL/Subaru Impreza) + 2:52,9, 7. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL/Mitsubishi Lancer EVO X RS) + +3:20,1, 8. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR/Subaru Impreza WRC) + 4:12, 8, 9. István Petho/Attila Ruboczky (Maď./Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23,5, 10. Laurnet Viana/Isabelle Galmiche (Fra./Citroen C4 WRC) + 5:52,0.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.