Dramatická rely Košice pre Béreša jr.

bereš, josef
bereš, josef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 16. října 2011 22:09
Sdílej:

Lepší a dramatickejší záver košickej súťaže i celého slovenského či poľského šampionátu si jazdci ani diváci nemohli želať.

Dvojdňové zápolenie počas 37. Rally Košice malo potrebný náboj od prvej do poslednej rýchlostnej skúšky. Každý deň súťaže sa do oboch šampionátov započítaval samostatne, a tak v hre bolo 60 bodov do celkového poradia.

O titul majstra Slovenska sa uchádzali hneď traja jazdci – Béreš jr., Grzyb a Melichárek, pričom ten po prvom dni stratil aj teoretickú šancu prehovoriť do toho súboja. Zápas sa teda zúžil na dvojicu jazdcov a chlieb rely i šampionátu sa lámal na najdlhšej ereske súťaže Opiná, ktorá merala skoro 25 km. Ambície získať druhý slovenský titul neskrýval Grzyb, ktorý piatkovým víťazstvom ešte viac zdramatizoval záverečný boj. Ako sme už spomínali, prvý prejazd Opinou nahral Bérešovi jr., ktorý ho na rozdiel od Grzyba i dovtedy vedúceho jazdca rely Bouffiera zvládol bez problémov, kým jeho súperov zdržali defekty a stratili viac ako sedem minút na jej víťaza. Bérešovi jr. sa tak otvorila cesta k úspešnej obhajobe titulu. Pred záverečnou sekciou a dvomi ereskami strácal na prvého Solowowa osem sekúnd, ktoré po druhom prejazde ereskou Opina už neboli aktuálne. Béreš jr. sa dostal na čelo 37. Rally Košice, a aj napriek problémom v poslednej RS si udržal víťazstvo a tešil sa z celkového víťazstva a úspešnej obhajoby majstrovského titulu.

„Som rád, že sme to dokázali, lebo súťaž bola nesmierne náročná. Hlavne druhý deň, keď hneď prvá ereska zamiešala poradím. Mali sme to šťastie, že sme netrafili kameň podobne ako súperi a dostali sme sa do vedenie v slovenskom majstráku. Solowow nemal veľký náskok, preto sme si povedali, že skúsime zaútočiť a na tretej ereske to vyšlo. Na poslednej nám odišiel zadný diferenciál a mysleli sme, že to neustojíme, ale nakoniec to vyšlo a máme veľkú radosť,“ neskrýval radosť J. Béreš jr.

Poradie 37. Rally Košice1. Jozef Béreš jr./Róbert Muller (SR/Škoda Fabia S2000) 1:26:55,6, 2. Michal Solowow/Maciek Baran (PL/Ford Fiesta S2000) + 6,1 sek, 3. Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič (SR/ČR Mitsubishi LAncer WRC05) + 1:53,9, 4. Jaroslav Orsák/Karel Vajík (ČR/Mitsubishi LAncer EVO IX) + 2:21,3, 5. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslav Baran(PL/Subaru Impreza TMR) + 2:30,2, 6. Wojciek Chuchala/Kamil Heller (PL/Subaru Impreza) + 2:52,9, 7. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL/Mitsubishi Lancer EVO X RS) + +3:20,1, 8. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR/Subaru Impreza WRC) + 4:12, 8, 9. István Petho/Attila Ruboczky (Maď./Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23,5, 10. Laurnet Viana/Isabelle Galmiche (Fra./Citroen C4 WRC) + 5:52,0.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?