Lepší a dramatickejší záver košickej súťaže i celého slovenského či poľského šampionátu si jazdci ani diváci nemohli želať.
Dvojdňové zápolenie počas 37. Rally Košice malo potrebný náboj od prvej do poslednej rýchlostnej skúšky. Každý deň súťaže sa do oboch šampionátov započítaval samostatne, a tak v hre bolo 60 bodov do celkového poradia.
O titul majstra Slovenska sa uchádzali hneď traja jazdci – Béreš jr., Grzyb a Melichárek, pričom ten po prvom dni stratil aj teoretickú šancu prehovoriť do toho súboja. Zápas sa teda zúžil na dvojicu jazdcov a chlieb rely i šampionátu sa lámal na najdlhšej ereske súťaže Opiná, ktorá merala skoro 25 km. Ambície získať druhý slovenský titul neskrýval Grzyb, ktorý piatkovým víťazstvom ešte viac zdramatizoval záverečný boj. Ako sme už spomínali, prvý prejazd Opinou nahral Bérešovi jr., ktorý ho na rozdiel od Grzyba i dovtedy vedúceho jazdca rely Bouffiera zvládol bez problémov, kým jeho súperov zdržali defekty a stratili viac ako sedem minút na jej víťaza. Bérešovi jr. sa tak otvorila cesta k úspešnej obhajobe titulu. Pred záverečnou sekciou a dvomi ereskami strácal na prvého Solowowa osem sekúnd, ktoré po druhom prejazde ereskou Opina už neboli aktuálne. Béreš jr. sa dostal na čelo 37. Rally Košice, a aj napriek problémom v poslednej RS si udržal víťazstvo a tešil sa z celkového víťazstva a úspešnej obhajoby majstrovského titulu.
„Som rád, že sme to dokázali, lebo súťaž bola nesmierne náročná. Hlavne druhý deň, keď hneď prvá ereska zamiešala poradím. Mali sme to šťastie, že sme netrafili kameň podobne ako súperi a dostali sme sa do vedenie v slovenskom majstráku. Solowow nemal veľký náskok, preto sme si povedali, že skúsime zaútočiť a na tretej ereske to vyšlo. Na poslednej nám odišiel zadný diferenciál a mysleli sme, že to neustojíme, ale nakoniec to vyšlo a máme veľkú radosť,“ neskrýval radosť J. Béreš jr.
Poradie 37. Rally Košice1. Jozef Béreš jr./Róbert Muller (SR/Škoda Fabia S2000) 1:26:55,6, 2. Michal Solowow/Maciek Baran (PL/Ford Fiesta S2000) + 6,1 sek, 3. Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič (SR/ČR Mitsubishi LAncer WRC05) + 1:53,9, 4. Jaroslav Orsák/Karel Vajík (ČR/Mitsubishi LAncer EVO IX) + 2:21,3, 5. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslav Baran(PL/Subaru Impreza TMR) + 2:30,2, 6. Wojciek Chuchala/Kamil Heller (PL/Subaru Impreza) + 2:52,9, 7. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL/Mitsubishi Lancer EVO X RS) + +3:20,1, 8. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR/Subaru Impreza WRC) + 4:12, 8, 9. István Petho/Attila Ruboczky (Maď./Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23,5, 10. Laurnet Viana/Isabelle Galmiche (Fra./Citroen C4 WRC) + 5:52,0.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?