Tovární tým Proton Motorsports se vrací po dvou měsících zpět do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Po belgické Ypres Rally se kompletní stáj přesunula do Asijsko-pacifického mistrovství, kde si australský pilot Chris Atkinson upevnil vedení. Po této úspěšné misi se celý tým vydává do Zlína, aby potvrdil zlepšující se výsledky.
„Je to pro nás náročné období, jedeme pět soutěží v sedmi týdnech. Přesto se pořád snažíme pracovat na autě, soustředíme se hlavně na podvozek a motor. V loňském roce se Keithu Croninovi dařilo zajíždět velice pěkné časy, tak doufám, že na to i tentokrát navážeme,“ prozradil šéf stáje Chris Mellors.
Tým se v těchto dnech poctivě připravoval na testech, které probíhaly na typických valašských cestách nedaleko Zlína. Jak se na soutěž těší obě posádky? „Barumka není typický asfaltový podnik, je hodně specifická. Zdejší povrch je hodně uskákaný, je důležité najít vhodné nastavení podvozku. Ve Zlíně jsem už několikrát startoval a dařilo se mi zajíždět dobré časy. Tentokráte to bude poprvé s jiným vozem, než s Fiatem. Každopádně už se nemůžu dočkat,“ řekl Giandomenico Basso.
„Na Barum Czech Rally Zlín jsem ještě nikdy nestartoval, ale hodně jsem o ní slyšel od kamarádů. Z jejich slov i z toho, co jsem měl možnost vidět na testu, tak nás čeká hodně uskákaný rozbitý asfalt, což by mi mohlo vyhovovat. Uvidíme, jak nám to půjde,“ naznačil Per Gunnar Andersson.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?