Tovární tým Proton Motorsports se vrací po dvou měsících zpět do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Po belgické Ypres Rally se kompletní stáj přesunula do Asijsko-pacifického mistrovství, kde si australský pilot Chris Atkinson upevnil vedení. Po této úspěšné misi se celý tým vydává do Zlína, aby potvrdil zlepšující se výsledky.
„Je to pro nás náročné období, jedeme pět soutěží v sedmi týdnech. Přesto se pořád snažíme pracovat na autě, soustředíme se hlavně na podvozek a motor. V loňském roce se Keithu Croninovi dařilo zajíždět velice pěkné časy, tak doufám, že na to i tentokrát navážeme,“ prozradil šéf stáje Chris Mellors.
Tým se v těchto dnech poctivě připravoval na testech, které probíhaly na typických valašských cestách nedaleko Zlína. Jak se na soutěž těší obě posádky? „Barumka není typický asfaltový podnik, je hodně specifická. Zdejší povrch je hodně uskákaný, je důležité najít vhodné nastavení podvozku. Ve Zlíně jsem už několikrát startoval a dařilo se mi zajíždět dobré časy. Tentokráte to bude poprvé s jiným vozem, než s Fiatem. Každopádně už se nemůžu dočkat,“ řekl Giandomenico Basso.
„Na Barum Czech Rally Zlín jsem ještě nikdy nestartoval, ale hodně jsem o ní slyšel od kamarádů. Z jejich slov i z toho, co jsem měl možnost vidět na testu, tak nás čeká hodně uskákaný rozbitý asfalt, což by mi mohlo vyhovovat. Uvidíme, jak nám to půjde,“ naznačil Per Gunnar Andersson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.