Tovární tým Proton Motorsports se vrací po dvou měsících zpět do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Po belgické Ypres Rally se kompletní stáj přesunula do Asijsko-pacifického mistrovství, kde si australský pilot Chris Atkinson upevnil vedení. Po této úspěšné misi se celý tým vydává do Zlína, aby potvrdil zlepšující se výsledky.
„Je to pro nás náročné období, jedeme pět soutěží v sedmi týdnech. Přesto se pořád snažíme pracovat na autě, soustředíme se hlavně na podvozek a motor. V loňském roce se Keithu Croninovi dařilo zajíždět velice pěkné časy, tak doufám, že na to i tentokrát navážeme,“ prozradil šéf stáje Chris Mellors.
Tým se v těchto dnech poctivě připravoval na testech, které probíhaly na typických valašských cestách nedaleko Zlína. Jak se na soutěž těší obě posádky? „Barumka není typický asfaltový podnik, je hodně specifická. Zdejší povrch je hodně uskákaný, je důležité najít vhodné nastavení podvozku. Ve Zlíně jsem už několikrát startoval a dařilo se mi zajíždět dobré časy. Tentokráte to bude poprvé s jiným vozem, než s Fiatem. Každopádně už se nemůžu dočkat,“ řekl Giandomenico Basso.
„Na Barum Czech Rally Zlín jsem ještě nikdy nestartoval, ale hodně jsem o ní slyšel od kamarádů. Z jejich slov i z toho, co jsem měl možnost vidět na testu, tak nás čeká hodně uskákaný rozbitý asfalt, což by mi mohlo vyhovovat. Uvidíme, jak nám to půjde,“ naznačil Per Gunnar Andersson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.