Proton se vrací po dvouměsíční pauze do IRC

Wilks, Guy
Wilks, Guy, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 24. srpna 2011 09:52
Sdílej:

Tovární tým Proton Motorsports se vrací po dvou měsících zpět do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Po belgické Ypres Rally se kompletní stáj přesunula do Asijsko-pacifického mistrovství, kde si australský pilot Chris Atkinson upevnil vedení. Po této úspěšné misi se celý tým vydává do Zlína, aby potvrdil zlepšující se výsledky.

„Je to pro nás náročné období, jedeme pět soutěží v sedmi týdnech. Přesto se pořád snažíme pracovat na autě, soustředíme se hlavně na podvozek a motor. V loňském roce se Keithu Croninovi dařilo zajíždět velice pěkné časy, tak doufám, že na to i tentokrát navážeme,“ prozradil šéf stáje Chris Mellors.

Tým se v těchto dnech poctivě připravoval na testech, které probíhaly na typických valašských cestách nedaleko Zlína. Jak se na soutěž těší obě posádky? „Barumka není typický asfaltový podnik, je hodně specifická. Zdejší povrch je hodně uskákaný, je důležité najít vhodné nastavení podvozku. Ve Zlíně jsem už několikrát startoval a dařilo se mi zajíždět dobré časy. Tentokráte to bude poprvé s jiným vozem, než s Fiatem. Každopádně už se nemůžu dočkat,“ řekl Giandomenico Basso.

„Na Barum Czech Rally Zlín jsem ještě nikdy nestartoval, ale hodně jsem o ní slyšel od kamarádů. Z jejich slov i z toho, co jsem měl možnost vidět na testu, tak nás čeká hodně uskákaný rozbitý asfalt, což by mi mohlo vyhovovat. Uvidíme, jak nám to půjde,“ naznačil Per Gunnar Andersson.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.