Ford: Na asfaltu vyhrajeme

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 8. srpna 2011 22:53
Sdílej:

Výchozí pozice pro druhou polovinu sezony je pro Ford špatná, od roku 2006 (Rally Monte Carlo) nedokázal vůz Fordu na asfaltu vyhrát. Pokud bychom Monte Carlo nebrali jako opravdovou asfaltovou soutěž, tak je poslední vítězství Fordu na asfaltu ještě starší. V roce 2004 vyhrál Markko Märtin Katalánskou rally.

U Fordu ale věří v novou Fiestu WRC. Nová WRC čeká první soutěž na asfaltu již za necelé dva týdny. V Německu se poprvé ukáže, jak si které WRC na asfaltu stojí. U Fordu doufají, že nastane obrat, když za poslední roky vítězil na zpevněném povrchu pouze Citroën.

"Věřím v to, že letos jednu asfaltovou rally vyhrajeme. Ještě sice nevím, která to bude, ale jsem o tom skutečně přesvědčen," říká optimisticky šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Po Německu na účastníky MS v rally čekají ještě dva asfaltové podniky, ve Španělsku a Francii. V roce 2004 slavil Ford svoje poslední opravdové asfaltové vítězství. Makrko Märtin vyhrál Španělskou rally. V roce 2006 se na částečně zmrzlé a částečně asfaltové Monacké rally radoval Grönholm na Focusu WRC.

Z čeho Wilson vychází? Z doposud odjetých asfaltových zkoušek nebo částí zkoušek: "OK, bylo to sice se šotolinovým nastavením a šotolinovým obutím, ale celkově jsme byli vpředu. Mikko byl nejrychlejší v Portugalsku, Jari-Matti v Argentině. Auta sice měla daleko k asfaltovému nastavení, ale z toho, co mi jezdci předvedli, jsem velmi optimistický."

"Citroën vstupuje do rally v Německu velmi odhodlaný, protože zde ještě neprohrál. Mikko i Jari-Matti už ale dokázali, čeho jsou na asfaltu schopni. Na 20 kilometrovém testu v Argentině jsme mohli vidět, že byl Jari-Matti nejrychlejší. Jezdci se už na asfalt těší," pokračoval šéf Fordu motorsport pro Evropu, Gerard Quinn.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.