Výchozí pozice pro druhou polovinu sezony je pro Ford špatná, od roku 2006 (Rally Monte Carlo) nedokázal vůz Fordu na asfaltu vyhrát. Pokud bychom Monte Carlo nebrali jako opravdovou asfaltovou soutěž, tak je poslední vítězství Fordu na asfaltu ještě starší. V roce 2004 vyhrál Markko Märtin Katalánskou rally.
U Fordu ale věří v novou Fiestu WRC. Nová WRC čeká první soutěž na asfaltu již za necelé dva týdny. V Německu se poprvé ukáže, jak si které WRC na asfaltu stojí. U Fordu doufají, že nastane obrat, když za poslední roky vítězil na zpevněném povrchu pouze Citroën.
"Věřím v to, že letos jednu asfaltovou rally vyhrajeme. Ještě sice nevím, která to bude, ale jsem o tom skutečně přesvědčen," říká optimisticky šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Po Německu na účastníky MS v rally čekají ještě dva asfaltové podniky, ve Španělsku a Francii. V roce 2004 slavil Ford svoje poslední opravdové asfaltové vítězství. Makrko Märtin vyhrál Španělskou rally. V roce 2006 se na částečně zmrzlé a částečně asfaltové Monacké rally radoval Grönholm na Focusu WRC.
Z čeho Wilson vychází? Z doposud odjetých asfaltových zkoušek nebo částí zkoušek: "OK, bylo to sice se šotolinovým nastavením a šotolinovým obutím, ale celkově jsme byli vpředu. Mikko byl nejrychlejší v Portugalsku, Jari-Matti v Argentině. Auta sice měla daleko k asfaltovému nastavení, ale z toho, co mi jezdci předvedli, jsem velmi optimistický."
"Citroën vstupuje do rally v Německu velmi odhodlaný, protože zde ještě neprohrál. Mikko i Jari-Matti už ale dokázali, čeho jsou na asfaltu schopni. Na 20 kilometrovém testu v Argentině jsme mohli vidět, že byl Jari-Matti nejrychlejší. Jezdci se už na asfalt těší," pokračoval šéf Fordu motorsport pro Evropu, Gerard Quinn.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?