Výchozí pozice pro druhou polovinu sezony je pro Ford špatná, od roku 2006 (Rally Monte Carlo) nedokázal vůz Fordu na asfaltu vyhrát. Pokud bychom Monte Carlo nebrali jako opravdovou asfaltovou soutěž, tak je poslední vítězství Fordu na asfaltu ještě starší. V roce 2004 vyhrál Markko Märtin Katalánskou rally.
U Fordu ale věří v novou Fiestu WRC. Nová WRC čeká první soutěž na asfaltu již za necelé dva týdny. V Německu se poprvé ukáže, jak si které WRC na asfaltu stojí. U Fordu doufají, že nastane obrat, když za poslední roky vítězil na zpevněném povrchu pouze Citroën.
"Věřím v to, že letos jednu asfaltovou rally vyhrajeme. Ještě sice nevím, která to bude, ale jsem o tom skutečně přesvědčen," říká optimisticky šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Po Německu na účastníky MS v rally čekají ještě dva asfaltové podniky, ve Španělsku a Francii. V roce 2004 slavil Ford svoje poslední opravdové asfaltové vítězství. Makrko Märtin vyhrál Španělskou rally. V roce 2006 se na částečně zmrzlé a částečně asfaltové Monacké rally radoval Grönholm na Focusu WRC.
Z čeho Wilson vychází? Z doposud odjetých asfaltových zkoušek nebo částí zkoušek: "OK, bylo to sice se šotolinovým nastavením a šotolinovým obutím, ale celkově jsme byli vpředu. Mikko byl nejrychlejší v Portugalsku, Jari-Matti v Argentině. Auta sice měla daleko k asfaltovému nastavení, ale z toho, co mi jezdci předvedli, jsem velmi optimistický."
"Citroën vstupuje do rally v Německu velmi odhodlaný, protože zde ještě neprohrál. Mikko i Jari-Matti už ale dokázali, čeho jsou na asfaltu schopni. Na 20 kilometrovém testu v Argentině jsme mohli vidět, že byl Jari-Matti nejrychlejší. Jezdci se už na asfalt těší," pokračoval šéf Fordu motorsport pro Evropu, Gerard Quinn.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?