Ford: Na asfaltu vyhrajeme

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 8. srpna 2011 22:53
Sdílej:

Výchozí pozice pro druhou polovinu sezony je pro Ford špatná, od roku 2006 (Rally Monte Carlo) nedokázal vůz Fordu na asfaltu vyhrát. Pokud bychom Monte Carlo nebrali jako opravdovou asfaltovou soutěž, tak je poslední vítězství Fordu na asfaltu ještě starší. V roce 2004 vyhrál Markko Märtin Katalánskou rally.

U Fordu ale věří v novou Fiestu WRC. Nová WRC čeká první soutěž na asfaltu již za necelé dva týdny. V Německu se poprvé ukáže, jak si které WRC na asfaltu stojí. U Fordu doufají, že nastane obrat, když za poslední roky vítězil na zpevněném povrchu pouze Citroën.

"Věřím v to, že letos jednu asfaltovou rally vyhrajeme. Ještě sice nevím, která to bude, ale jsem o tom skutečně přesvědčen," říká optimisticky šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Po Německu na účastníky MS v rally čekají ještě dva asfaltové podniky, ve Španělsku a Francii. V roce 2004 slavil Ford svoje poslední opravdové asfaltové vítězství. Makrko Märtin vyhrál Španělskou rally. V roce 2006 se na částečně zmrzlé a částečně asfaltové Monacké rally radoval Grönholm na Focusu WRC.

Z čeho Wilson vychází? Z doposud odjetých asfaltových zkoušek nebo částí zkoušek: "OK, bylo to sice se šotolinovým nastavením a šotolinovým obutím, ale celkově jsme byli vpředu. Mikko byl nejrychlejší v Portugalsku, Jari-Matti v Argentině. Auta sice měla daleko k asfaltovému nastavení, ale z toho, co mi jezdci předvedli, jsem velmi optimistický."

"Citroën vstupuje do rally v Německu velmi odhodlaný, protože zde ještě neprohrál. Mikko i Jari-Matti už ale dokázali, čeho jsou na asfaltu schopni. Na 20 kilometrovém testu v Argentině jsme mohli vidět, že byl Jari-Matti nejrychlejší. Jezdci se už na asfalt těší," pokračoval šéf Fordu motorsport pro Evropu, Gerard Quinn.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.