Pred sebou máme už piate podujatie majstrovského seriálu DMACK Tyres Rally 2011 a s ním samozrejme aj seriál Súťaž Teamov. Tá uzrela svetlo sveta v tohtoročnej sezóne.
Skôr ako si povieme, ako sa tento seriál v priebehu sezóny vyvíja, povedzme si niečo o jej pravidlách. V rámci predpisov platných pre seriál Súťaž Teamov sa do hodnotenia môže prihlásiť hociktorý tím súťažiaci na konkrétnej súťaži. Samozrejme, ako pri každej súťaži, aj tu sú jasne stanovené pravidlá, ktoré hovoria, že do tejto súťaže môže každý tím prihlásiť maximálne dve vozidlá, pričom však iba jedno z nich môže mať poháňané obe nápravy. Rovnako ako pri posádkach je aj v rámci tejto súťaže každý súťažný deň bodovaný samostatne.
Rovnako ako na všetkých už ukončených rally súťažiach, aj v rámci štvrtej, čiže už ukončenej Beti Racing 3. Rally Lubeník pokračoval seriál Súťaž Teamov. Víťazom sa rovnako ako na tej predchádzajúcej, čiže tretej v sezóne stal Melico Racing Team. V Lubeníku sa do už spomínaného seriálu prihlásilo celkovo sedem tímov. Z nich si najväčší počet bodov, čiže štyridsaťštyri odviezol Melico Racing Team. Ten reprezentovala dvojica posádok. Prvou z nich bola posádka jazdiaca na Mitsubishi Lancer WRC, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič. Tá skončila v absolútnom hodnotení na druhom mieste. Druhou bola posádka Peter Jurečka – Matej Beťko súťažiaca na vozidle Renault Clio RS zaradenom v triede 8, ktorú táto dvojica vyhrala a zároveň im patrila aj šestnásta priečka v celkovom poradí. Druhé miesto v Súťaži Temaov patrilo v Lubeníku domácemu Beti Racing Teamu. Ten si zo súťaže odviezol tridsaťjeden bodov. Rovnaký počet dvadsaťpäť bodov a zároveň aj tretie miesto patrilo v Lubeníku Slovakia Rally System a Procar Speed Teamu.
V priebežnom hodnotení je v čele Súťaže Teamov Styllex motorsport s.r.o. so ziskom 157 bodov. Druhé miesto priebežného poradia patrí po štyroch súťažiach so ziskom 147 bodov Melico Racing Teamu a najlepšiu trojicu uzatvára Procar Speed Team na ktorého konte je 136 bodov.
Súťaž Teamov pokračuje už nadchádzajúci víkend na podujatí v poľskom meste Rzeszow.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?