Posádka slovenského RUFA tímu, Grzegorz Grzyb – Robert Hundla s vozidlom Ford Focus WRC na Rally Lubeník vo svoj prospech vyjazdila tohtoročné premiérové víťazstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu DMACK Tyres Rally 2011.
Organizátor štvrtého tohtoročného podujatia seriálu, ktoré sa konalo pod názvom Beti Racing 3. Rally Lubeník pripravil pre súťažiacich viac menej novú trať, ktorá sa skladala z deviatich rýchlostných skúšok a vyše deväťdesiat ostrých kilometrov. Tie poriadne preverili pripravenosť štyridsiatky posádok zapájajúcich sa do bojov o majstrovské body. Rovnako ako na predchádzajúcej trojici podujatí, aj v Lubeníku hrali prím posádky jazdiace na vozidlách špecifikácie WRC.
Na jednom z nich, Forde Focus WRC odštartovala do bojov aj posádka RUFA tímu. Ihneď po štarte sa zaradila medzi dvojicu najrýchlejších a po druhej rýchlostnej skúške sa vyšvihla na prvé miesto priebežného poradia, kde ostala až do cieľa. Nebolo to však také jednoduché ako by sa mohlo z predchádzajúcej vety zdať. Počas celej súťaže bojovala s najbližšou konkurenciou doslova o desatiny sekúnd a tento boj divákov obrazne povedané poriadne dvíhal zo sedadiel. Bodaj by aj nie, veď po siedmych rýchlostných skúškach bol rozdiel medzi prvým Grzybom a druhou posádkou v poradí bola iba jedna desatina sekundy.
Pri pohľade na výsledky jednotlivých testov, treba konštatovať, že o víťazstve RUFA tímu a jeho posádky rozhodla najmä rýchlostná skúška ktorej trať smerovala medzi obcami Ratková a Chválová. Na nej Grzegorz s Robom vyhrali nielen oba prejazdy, vďaka čomu získali dostatočný náskok pred prenasledovateľmi. Na cieľovej rampe sa tak mohli Grzyb s Hundlom, ale aj celý RUFA tím tešiť z víťazstva o štyri celé jedna desatiny sekundy. „Bol to ozaj boj taký aký má byť. Posádky medzi sebou bojovali doslovne o desatiny sekúnd. Jazdilo sa veľmi rýchle, na všetkých testoch dosahovali posádky priemernú rýchlosť nad sto kilometrov, ale napriek tomu boli trate veľmi technické. Stačilo maličké zaváhanie a bolo by po všetkom, našťastie Grzegorz má šikovné ruky, nohy, ale vie používať aj hlavu. Som rád, že sa našej posádke podarilo konečne vyhrať. Týmto pádom začína byť boj o majstra zaujímavejší a v podstate ešte stále môžu o titul bojovať viac tímov. Ďakujem všetkým, ktorí nás podporili, uvidíme sa o mesiac v Rzeszowe,“ zhodnotil nielen samotnú súťaž, ale aj vývoj šampionátu manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?