Posádka slovenského RUFA tímu, Grzegorz Grzyb – Robert Hundla s vozidlom Ford Focus WRC na Rally Lubeník vo svoj prospech vyjazdila tohtoročné premiérové víťazstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu DMACK Tyres Rally 2011.
Organizátor štvrtého tohtoročného podujatia seriálu, ktoré sa konalo pod názvom Beti Racing 3. Rally Lubeník pripravil pre súťažiacich viac menej novú trať, ktorá sa skladala z deviatich rýchlostných skúšok a vyše deväťdesiat ostrých kilometrov. Tie poriadne preverili pripravenosť štyridsiatky posádok zapájajúcich sa do bojov o majstrovské body. Rovnako ako na predchádzajúcej trojici podujatí, aj v Lubeníku hrali prím posádky jazdiace na vozidlách špecifikácie WRC.
Na jednom z nich, Forde Focus WRC odštartovala do bojov aj posádka RUFA tímu. Ihneď po štarte sa zaradila medzi dvojicu najrýchlejších a po druhej rýchlostnej skúške sa vyšvihla na prvé miesto priebežného poradia, kde ostala až do cieľa. Nebolo to však také jednoduché ako by sa mohlo z predchádzajúcej vety zdať. Počas celej súťaže bojovala s najbližšou konkurenciou doslova o desatiny sekúnd a tento boj divákov obrazne povedané poriadne dvíhal zo sedadiel. Bodaj by aj nie, veď po siedmych rýchlostných skúškach bol rozdiel medzi prvým Grzybom a druhou posádkou v poradí bola iba jedna desatina sekundy.
Pri pohľade na výsledky jednotlivých testov, treba konštatovať, že o víťazstve RUFA tímu a jeho posádky rozhodla najmä rýchlostná skúška ktorej trať smerovala medzi obcami Ratková a Chválová. Na nej Grzegorz s Robom vyhrali nielen oba prejazdy, vďaka čomu získali dostatočný náskok pred prenasledovateľmi. Na cieľovej rampe sa tak mohli Grzyb s Hundlom, ale aj celý RUFA tím tešiť z víťazstva o štyri celé jedna desatiny sekundy. „Bol to ozaj boj taký aký má byť. Posádky medzi sebou bojovali doslovne o desatiny sekúnd. Jazdilo sa veľmi rýchle, na všetkých testoch dosahovali posádky priemernú rýchlosť nad sto kilometrov, ale napriek tomu boli trate veľmi technické. Stačilo maličké zaváhanie a bolo by po všetkom, našťastie Grzegorz má šikovné ruky, nohy, ale vie používať aj hlavu. Som rád, že sa našej posádke podarilo konečne vyhrať. Týmto pádom začína byť boj o majstra zaujímavejší a v podstate ešte stále môžu o titul bojovať viac tímov. Ďakujem všetkým, ktorí nás podporili, uvidíme sa o mesiac v Rzeszowe,“ zhodnotil nielen samotnú súťaž, ale aj vývoj šampionátu manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.