Posádka slovenského RUFA tímu, Grzegorz Grzyb – Robert Hundla s vozidlom Ford Focus WRC na Rally Lubeník vo svoj prospech vyjazdila tohtoročné premiérové víťazstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu DMACK Tyres Rally 2011.
Organizátor štvrtého tohtoročného podujatia seriálu, ktoré sa konalo pod názvom Beti Racing 3. Rally Lubeník pripravil pre súťažiacich viac menej novú trať, ktorá sa skladala z deviatich rýchlostných skúšok a vyše deväťdesiat ostrých kilometrov. Tie poriadne preverili pripravenosť štyridsiatky posádok zapájajúcich sa do bojov o majstrovské body. Rovnako ako na predchádzajúcej trojici podujatí, aj v Lubeníku hrali prím posádky jazdiace na vozidlách špecifikácie WRC.
Na jednom z nich, Forde Focus WRC odštartovala do bojov aj posádka RUFA tímu. Ihneď po štarte sa zaradila medzi dvojicu najrýchlejších a po druhej rýchlostnej skúške sa vyšvihla na prvé miesto priebežného poradia, kde ostala až do cieľa. Nebolo to však také jednoduché ako by sa mohlo z predchádzajúcej vety zdať. Počas celej súťaže bojovala s najbližšou konkurenciou doslova o desatiny sekúnd a tento boj divákov obrazne povedané poriadne dvíhal zo sedadiel. Bodaj by aj nie, veď po siedmych rýchlostných skúškach bol rozdiel medzi prvým Grzybom a druhou posádkou v poradí bola iba jedna desatina sekundy.
Pri pohľade na výsledky jednotlivých testov, treba konštatovať, že o víťazstve RUFA tímu a jeho posádky rozhodla najmä rýchlostná skúška ktorej trať smerovala medzi obcami Ratková a Chválová. Na nej Grzegorz s Robom vyhrali nielen oba prejazdy, vďaka čomu získali dostatočný náskok pred prenasledovateľmi. Na cieľovej rampe sa tak mohli Grzyb s Hundlom, ale aj celý RUFA tím tešiť z víťazstva o štyri celé jedna desatiny sekundy. „Bol to ozaj boj taký aký má byť. Posádky medzi sebou bojovali doslovne o desatiny sekúnd. Jazdilo sa veľmi rýchle, na všetkých testoch dosahovali posádky priemernú rýchlosť nad sto kilometrov, ale napriek tomu boli trate veľmi technické. Stačilo maličké zaváhanie a bolo by po všetkom, našťastie Grzegorz má šikovné ruky, nohy, ale vie používať aj hlavu. Som rád, že sa našej posádke podarilo konečne vyhrať. Týmto pádom začína byť boj o majstra zaujímavejší a v podstate ešte stále môžu o titul bojovať viac tímov. Ďakujem všetkým, ktorí nás podporili, uvidíme sa o mesiac v Rzeszowe,“ zhodnotil nielen samotnú súťaž, ale aj vývoj šampionátu manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.