Až príliš opatrne sa pustila do bojov so súpermi posádka Slovakia rally system Igor Drotár – Vladimír Bánoci na Rally Krkonoše, ktorá bola tretím pokračovaním osemdielneho českého šampionátu v rallyšprinte.
Naša dvojica akoby nechcela poškodiť techniku, pred najbližším domácim podujatím pretože dosiahnuté časy tomu jasne nasvedčovali. Predsa len v druhej polovici súťaže skúsený Drotár zrýchlil a postupne sa posúval do prvej desiatky absolútneho poradia.
Do súťaže vstupovala posádka s cieľom užiť si jazdu so svojou Subaru Imprezra WRC a potešiť divákov. Ako po pretekoch priznal, že nebol celkom vo svojej koži a uvoľnený ako na iných súťažiach. Zrejme mu chýbal ten správny impulz, aby zo seba striasol isté obavy, aby nepoškodil techniku pred slovenskou súťažou v Lubeníku počas druhého júlového víkendu. „V tejto lokalite a v okolí Trutnova sme ešte nikdy nejazdili, preto tam nechceli už chýbať a na druhej strane som okrem pretekov automobilov do vrchu s Vladom ešte neodjazdil žiadnu súťaž rely u našich západných susedov. Aj to bol dôvod aby sme sa ukázali za riekou Moravou. Naším cieľom bolo otestovať niektoré nové veci na aute, preto sme zvolili aj inú taktiku a išli sme skôr na istotu. Pre jazdca to nikdy nie nič príjemné, ale nakoniec sme to zvládli, aj keď si myslím, že naše umiestnenie mohlo byť lepšie. Štyri rýchlostné skúšky boli náročné nielen na rozpis, ale aj jazdenie kde sa často menil rytmus. Odjazdil som už dosť kilometrov na tratiach rely a môžem povedať že tieto eresky sú ťažšie ako tie na zlínsku. Opäť sme trocha laborovali so správnou voľbou pneumatík, lebo búrkové mračná nás trocha vystrašili. Mne sa opäť podarilo obuť nesprávne pneumatiky do prvého kola a naše časy tomu aj nasvedčovali. Vedeli sme že nebude robiť absolútne najrýchlejšie časy, ale v prvej desiatke sme nechceli chýbať. Opak bol pravdou a držať krok s domácimi rýchlymi jazdcami sa nám nedarilo podľa predstáv. Nakoniec sme v druhej runde zrýchlili, ale na výraznejší posun vo výsledkovej listine na krátkej trati to nestačilo,“ povedal I. Drotár.
Predsa len tento ostrieľaný jazdec neobišiel bez bodov, keď si pripísal dvanásť za tretie miesto a sedem do priebežného hodnotenia. V ňom patrí posádke Igor Drotár – Vladimír Bánoci 16-ta priečka v absolútnom poradí z takmer tridsiatky bodujúcich posádok a ôsma v triede 13, avšak je nutné povedať, že tandem Slovakia rally system absolvoval iba prvé podujatie z troch, ktoré už ma rallyšprint za sebou. „Verím, že ešte absolvujeme ďalšie súťaže a bodovo si polepšíme, ale sme radi aj za tých pár bodov, ktoré sme získali za tretie a deviate miesto. Súťaž sme poňali aj ako vhodnú prípravu alebo tréning pred Rally Lubeník,“ dodal I. Drotár. Posádka jazdiaca vo farbách Liqui Moly verí, že gemerská súťaž je prinesie oveľa viac radosti ako tie predchádzajúce a dokáže zamiešať poradím v prvej päťke absolútneho poradia.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.