Až príliš opatrne sa pustila do bojov so súpermi posádka Slovakia rally system Igor Drotár – Vladimír Bánoci na Rally Krkonoše, ktorá bola tretím pokračovaním osemdielneho českého šampionátu v rallyšprinte.
Naša dvojica akoby nechcela poškodiť techniku, pred najbližším domácim podujatím pretože dosiahnuté časy tomu jasne nasvedčovali. Predsa len v druhej polovici súťaže skúsený Drotár zrýchlil a postupne sa posúval do prvej desiatky absolútneho poradia.
Do súťaže vstupovala posádka s cieľom užiť si jazdu so svojou Subaru Imprezra WRC a potešiť divákov. Ako po pretekoch priznal, že nebol celkom vo svojej koži a uvoľnený ako na iných súťažiach. Zrejme mu chýbal ten správny impulz, aby zo seba striasol isté obavy, aby nepoškodil techniku pred slovenskou súťažou v Lubeníku počas druhého júlového víkendu. „V tejto lokalite a v okolí Trutnova sme ešte nikdy nejazdili, preto tam nechceli už chýbať a na druhej strane som okrem pretekov automobilov do vrchu s Vladom ešte neodjazdil žiadnu súťaž rely u našich západných susedov. Aj to bol dôvod aby sme sa ukázali za riekou Moravou. Naším cieľom bolo otestovať niektoré nové veci na aute, preto sme zvolili aj inú taktiku a išli sme skôr na istotu. Pre jazdca to nikdy nie nič príjemné, ale nakoniec sme to zvládli, aj keď si myslím, že naše umiestnenie mohlo byť lepšie. Štyri rýchlostné skúšky boli náročné nielen na rozpis, ale aj jazdenie kde sa často menil rytmus. Odjazdil som už dosť kilometrov na tratiach rely a môžem povedať že tieto eresky sú ťažšie ako tie na zlínsku. Opäť sme trocha laborovali so správnou voľbou pneumatík, lebo búrkové mračná nás trocha vystrašili. Mne sa opäť podarilo obuť nesprávne pneumatiky do prvého kola a naše časy tomu aj nasvedčovali. Vedeli sme že nebude robiť absolútne najrýchlejšie časy, ale v prvej desiatke sme nechceli chýbať. Opak bol pravdou a držať krok s domácimi rýchlymi jazdcami sa nám nedarilo podľa predstáv. Nakoniec sme v druhej runde zrýchlili, ale na výraznejší posun vo výsledkovej listine na krátkej trati to nestačilo,“ povedal I. Drotár.
Predsa len tento ostrieľaný jazdec neobišiel bez bodov, keď si pripísal dvanásť za tretie miesto a sedem do priebežného hodnotenia. V ňom patrí posádke Igor Drotár – Vladimír Bánoci 16-ta priečka v absolútnom poradí z takmer tridsiatky bodujúcich posádok a ôsma v triede 13, avšak je nutné povedať, že tandem Slovakia rally system absolvoval iba prvé podujatie z troch, ktoré už ma rallyšprint za sebou. „Verím, že ešte absolvujeme ďalšie súťaže a bodovo si polepšíme, ale sme radi aj za tých pár bodov, ktoré sme získali za tretie a deviate miesto. Súťaž sme poňali aj ako vhodnú prípravu alebo tréning pred Rally Lubeník,“ dodal I. Drotár. Posádka jazdiaca vo farbách Liqui Moly verí, že gemerská súťaž je prinesie oveľa viac radosti ako tie predchádzajúce a dokáže zamiešať poradím v prvej päťke absolútneho poradia.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.