Až príliš opatrne sa pustila do bojov so súpermi posádka Slovakia rally system Igor Drotár – Vladimír Bánoci na Rally Krkonoše, ktorá bola tretím pokračovaním osemdielneho českého šampionátu v rallyšprinte.
Naša dvojica akoby nechcela poškodiť techniku, pred najbližším domácim podujatím pretože dosiahnuté časy tomu jasne nasvedčovali. Predsa len v druhej polovici súťaže skúsený Drotár zrýchlil a postupne sa posúval do prvej desiatky absolútneho poradia.
Do súťaže vstupovala posádka s cieľom užiť si jazdu so svojou Subaru Imprezra WRC a potešiť divákov. Ako po pretekoch priznal, že nebol celkom vo svojej koži a uvoľnený ako na iných súťažiach. Zrejme mu chýbal ten správny impulz, aby zo seba striasol isté obavy, aby nepoškodil techniku pred slovenskou súťažou v Lubeníku počas druhého júlového víkendu. „V tejto lokalite a v okolí Trutnova sme ešte nikdy nejazdili, preto tam nechceli už chýbať a na druhej strane som okrem pretekov automobilov do vrchu s Vladom ešte neodjazdil žiadnu súťaž rely u našich západných susedov. Aj to bol dôvod aby sme sa ukázali za riekou Moravou. Naším cieľom bolo otestovať niektoré nové veci na aute, preto sme zvolili aj inú taktiku a išli sme skôr na istotu. Pre jazdca to nikdy nie nič príjemné, ale nakoniec sme to zvládli, aj keď si myslím, že naše umiestnenie mohlo byť lepšie. Štyri rýchlostné skúšky boli náročné nielen na rozpis, ale aj jazdenie kde sa často menil rytmus. Odjazdil som už dosť kilometrov na tratiach rely a môžem povedať že tieto eresky sú ťažšie ako tie na zlínsku. Opäť sme trocha laborovali so správnou voľbou pneumatík, lebo búrkové mračná nás trocha vystrašili. Mne sa opäť podarilo obuť nesprávne pneumatiky do prvého kola a naše časy tomu aj nasvedčovali. Vedeli sme že nebude robiť absolútne najrýchlejšie časy, ale v prvej desiatke sme nechceli chýbať. Opak bol pravdou a držať krok s domácimi rýchlymi jazdcami sa nám nedarilo podľa predstáv. Nakoniec sme v druhej runde zrýchlili, ale na výraznejší posun vo výsledkovej listine na krátkej trati to nestačilo,“ povedal I. Drotár.
Predsa len tento ostrieľaný jazdec neobišiel bez bodov, keď si pripísal dvanásť za tretie miesto a sedem do priebežného hodnotenia. V ňom patrí posádke Igor Drotár – Vladimír Bánoci 16-ta priečka v absolútnom poradí z takmer tridsiatky bodujúcich posádok a ôsma v triede 13, avšak je nutné povedať, že tandem Slovakia rally system absolvoval iba prvé podujatie z troch, ktoré už ma rallyšprint za sebou. „Verím, že ešte absolvujeme ďalšie súťaže a bodovo si polepšíme, ale sme radi aj za tých pár bodov, ktoré sme získali za tretie a deviate miesto. Súťaž sme poňali aj ako vhodnú prípravu alebo tréning pred Rally Lubeník,“ dodal I. Drotár. Posádka jazdiaca vo farbách Liqui Moly verí, že gemerská súťaž je prinesie oveľa viac radosti ako tie predchádzajúce a dokáže zamiešať poradím v prvej päťke absolútneho poradia.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.