Na víkendové Rally Acropolis se objevil také prezident Mezinárodní automobilové federace, FIA, Jean Todt. Promluvil o některých důležitých otázkách ohledně budoucnosti mistrovství světa. Mimo jiného řekl, že by chtěl opět závod v Africe.
Náročná soutěž v Řecku je přesně tím, co má bývalý soutěžák rád. Prezidentovi FIA se líbí soutěže, ve kterých hraje prim vytrvalost a odolnost. Todt, který se osobně zasadil o návrat Monte Carla do MS, byl potěšen návratem legendy do kalendáře WRC. Dalším jeho "snem" by bylo Abú Dhabí. Jean by totiž chtěl závodit někde na Blízkém Východu. Todt také nevylučuje návrat do Afriky. Evropské fandy rally však začal připravovat na to, že v budoucnu už v Evropě asi nebude tolik soutěží.
"Mistrovství světa by se mělo reprezentovat pokud možno na všech kontinentech a v rozdílných regionech. Vedle klasických soutěží by zde měly být také nové výzvy. MS by také mělo být častěji v Asii, Africe a Severní Americe. To ale také znamená, že v Evropě je teď až moc soutěží. Jsem si jistý, že už kalendář na sezonu 2013 bude nést tyto změny," řekl Todt.
Při své návštěvě v Řecku však Jean Todt nechtěl mluvit o tom, které evropské závody by měly mít nejistou budoucnost. Krom toho se také pro budoucnost plánují rozdílné formáty soutěží a jednotlivé závody by také měly být delší (až 800 měřených km). "To jsou jen některé z mnoha nápadů. V uplynulých měsících se MS v rally dobře vyvíjelo. Aktuálně již máme tři a za nějakou dobu budou čtyři výrobce. Máme také celosvětově vyrovnaný kalendář s rozdílnými soutěžemi. Abychom udrželi tento vývoj, tak budeme jako FIA spolupracovat s promotéry, pořadateli a výrobci."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.