Al-Attiyah prvním jezdcem VW

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 20. června 2011 22:11
Sdílej:

Nasser Al-Attiyah v krátké době podepíše kontrakt s Volkswagenem pro starty v MS. Německý tým se snaží na svoji první sezonu s vozem WRC co nejlépe připravit, a tak od Finska nasadí tým s vozem Škoda Fabia S2000.

Vítěz rally Dakar spojí svoji budoucnost s Volkswagenem v MS v automobilových soutěžích. Katařan podepíše s německou značkou smlouvu při 24h na Nürburgringu, která se jede již tento víkend. "U Volkswagenu mám velmi dobré podmínky a jsem moc rád, že zůstanu členem týmu," řekl Nasser na Rally Akropolis.

Němci budou svoje Polo WRC nasazovat do WRC od roku 2013. V příštím roce je naplánu vývoj vozu, při kterém by měl hrát Nasser velmi významnou roli. "Naše auto bude schopné vyrazit na testovací trať poprvé v prosinci. Už se moc na tuto výzvu těším," poračuje Al-Attiyah. 

Už v létě by ale měla začít pro Nassera práce pro Volkswagen. Od Rally Finland nasadí tým vůz Škoda Fabia S2000 do MS proto, aby si mechanici a celý tým zvykl na prostředí soutěží MS. Vedle Al-Attiyaha by měl startovat ve druhém voze nějaký mladý nadějný jezdec. Jezdci, kteří by přicházeli na pozici dvojky v úvahu, bude tým v průběhu léta kontaktovat. Po Finsku jsou v plánu ještě další čtyři rally.

Spolupráce s VW na programu MS znamená pro katarského jezdce konec na dálkových soutěžích. Pro letošního vítěze Dakaru to tedy nebylo žádné jednoduché rozhodnutí. Nasser doufá, že si ho VW ponechá i po vývojovém roce 2012 a s Polem WRC vyrazí na tratě opravdových rychlostních zkoušek MS. Pokud by se tak opravdu stalo, tak by byl první kokpit ze tří uvažovaných obsazený.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.