Nasser Al-Attiyah v krátké době podepíše kontrakt s Volkswagenem pro starty v MS. Německý tým se snaží na svoji první sezonu s vozem WRC co nejlépe připravit, a tak od Finska nasadí tým s vozem Škoda Fabia S2000.
Vítěz rally Dakar spojí svoji budoucnost s Volkswagenem v MS v automobilových soutěžích. Katařan podepíše s německou značkou smlouvu při 24h na Nürburgringu, která se jede již tento víkend. "U Volkswagenu mám velmi dobré podmínky a jsem moc rád, že zůstanu členem týmu," řekl Nasser na Rally Akropolis.
Němci budou svoje Polo WRC nasazovat do WRC od roku 2013. V příštím roce je naplánu vývoj vozu, při kterém by měl hrát Nasser velmi významnou roli. "Naše auto bude schopné vyrazit na testovací trať poprvé v prosinci. Už se moc na tuto výzvu těším," poračuje Al-Attiyah.
Už v létě by ale měla začít pro Nassera práce pro Volkswagen. Od Rally Finland nasadí tým vůz Škoda Fabia S2000 do MS proto, aby si mechanici a celý tým zvykl na prostředí soutěží MS. Vedle Al-Attiyaha by měl startovat ve druhém voze nějaký mladý nadějný jezdec. Jezdci, kteří by přicházeli na pozici dvojky v úvahu, bude tým v průběhu léta kontaktovat. Po Finsku jsou v plánu ještě další čtyři rally.
Spolupráce s VW na programu MS znamená pro katarského jezdce konec na dálkových soutěžích. Pro letošního vítěze Dakaru to tedy nebylo žádné jednoduché rozhodnutí. Nasser doufá, že si ho VW ponechá i po vývojovém roce 2012 a s Polem WRC vyrazí na tratě opravdových rychlostních zkoušek MS. Pokud by se tak opravdu stalo, tak by byl první kokpit ze tří uvažovaných obsazený.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?