Estonská vycházející hvězda Karl Kruuda oznámil, že rally na Ukrajině nebude jeho pouze jednorázovou akcí v IRC. Mladík, jehož hlavní náplní jsou starty v SWRC, letos plánuje účast ve vybraných podnicích IRC.
"Určitě se zůčastníme více podniků v IRC," oznamuje mladý Estonec. "Nastoupíne na Ypres, samozřejmě ve Skotsku, protože to je skvělý podnik, dále na Kypru a možná na Madeiře."
Osmnáctiletý Estonec na podnicích IRC startoval již v minulosti, ale Yalta Rally byla v IRC jeho premiérou se "čtyřkolkou". Se spolujezdcem Martinem Jarveojou dokončil soutěž s Fabií S2000 na celkovém osmém místě.
Kruuda přiznává, že dosáhnout v IRC na špičkové umístění není lehké. Přesto však podnik splnil očekávání: "Jezdci na špici jsou velmi rychlí a je těžké jim stačit, ale jel jsem nejlépe, jak jsem uměl, a snažil jsem se neztrácet na vložkách vteřiny. Yaltu jsem pojal jako podnik pro učení, protože jsem před tím nikdy s Fabií S2000 a asfaltu nestartoval. Doufám, že na Ypres budu opět rychlejší."
Zdroj: RallyBuzz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.